AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.228

BMW-ägare gillar varann?

Sida 1 av 2
Da
77
Daniel.N
330xi Touring -07
330i Touring -03
Tjabba. Som nybliven BMW-ägare tycker jag mig notera en trevlig stämning mellan BMW-ägare på vägarna, är det något ni andra märker också? Jag tycker det är skittrevligt. Lyser upp lite när jag ser andra BMW på vägarna, eller när en annan BMW lägger sig på bekvämt avstånd bakom (inte pall i röven, snarare 100m) och cruisar med i några mil, följer efter i omkörningar osv.

Som kuriosa kan nämnas att jag på vägen från Luleå till Umeå i eftermiddags fick följe av först en BMW-"kompis" i en gammal sjua från nånstans mellan Piteå och Skellefteå ända till Lövånger - trevlig kille som blinkade ett Hejdå när han svängde av.

Sen några mil innan Umeå blev det att följas åt med en stylad röd 328 i några mil, i .. *host* .. trivsam fart. Speciellt runt Sävar var det extra trivsamt. Hjälpsam kille som tydligen tyckte det hade varit orättvist om han hade legat och sparat bensin i mitt baksug.

Kom hem glad efter 30mil på E4'an iaf. Håller jag på bli fanatisk? Snälla doktorn, vad ska jag göra?

:-)

--Daniel
Ic
424
Icket
E61 530iA Touring -05 Carbonsvart //M
Daniel.N: Kan vara bmw-familjen.. men vi norrlänningar är ju kända för att vara fina och trevliga, eller hur? :)

BMW4EVER!
ormen
Nja, åk till nån av förortena i GBG (o säkert andra större städer), ser du en guldfärgad eller helsvart E32, så är det lite annorlunda blickar du får.... men de är säkert trevliga de också -"om man känner de"...
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Jag har noterat att farten trissas upp lite om man kommer ikapp en BMW eller får en bakom sig. Detta beroende på att det är så kul att köra lite fortare och att man vet att den andra personen i BMW: n inte är sen att hänga på. Vi gillar ju att köra!

Inte så att man kör på liv o död. Men det kanske ökas 10-20 km/h.

Da
77
Daniel.N
330xi Touring -07
330i Touring -03
ormen: jo, samhörighetskänslan infinner sig ju mest när likasinnade sitter bakom den andra ratten, dvs inte kostymsnubbar i firmabilen som aldrig reflekterat över annat än att den är ny och blänker, och inte invandrare som köper bilen för att dom sen små i sitt hemland blitt i-tutade att BMW är status (och därmed köpt bilen för status, inte för att den är kul).

--Daniel
mi
305
micro
316i touring -09
523i -99
Kan nog hålla med lite Daniel. Speciellt har jag märkt att bmw-ägare gärna tittar lite extra på andra bmw. Man verkar syna varann på vägarna lite mer än en saab-ägare spanar in andras saabar t.ex. Nån som håller med?
Jepp, självklart kollar man lite extra om en bmw dyker upp. Om den man möter är likasinnad så händer det att man hälsar också. Fin gemenskap är det alltid.

Det finns två bilar, en ny BMW eller en begagnad BMW.
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Faktiskt tröttnat lite på att bli ut tittad var gång man e ute o kör. Mest folk i andra bmw eller andra stylade bilar typ Honda Civic m.m.. ungdomar så att säga. Kanske inte vana att d e en svensk kille som glider omkring i beemern här nere i skåne =)

"M3 snart om jag kanske hittar nån"
Klart vi gör! Vi vet ju att vi möter en individ med samma goda smak och intressen som oss själva. *L*
ni
145
nicolas
M3 e36 limo 435 im m3 e46
det är alltid trevligt att träffa andra bmw tokar men det är inte lika roligt att ha en 316 med en massa plast och vingar på som åker bakom och skriver upp reg nummer på min bil så att dom kan hämta mina fälgar...

ps inget emot 316i ägare men ni fattar vad jag menar..

tvåan på tvären och 3an flat out...thats bmw man!!!!
Visa användare
1.274
1BJÖRN
X5 -07 Sportpaket samt Aerodynamikpaket
Porsche GT3
Spajjs: Du får dra i lite svart skokräm i håret så du smälter in lite bättre i bilen så du slipper bli uttittad =)

Mvh BJÖRN
Länk

Spajjjs: Prova med att vara tjej som gillar att gasa istället! *L* Då tittar dem, jag lovar!!!

Och lite av exhibitionister är vi väl alla, annars så hade vi väl inte hållt på med vårt putsande och fejande. ;)
ki
10
kirsti
528IA -86
som pokvännen sa en gång...:
skillnaden på en ny bmw och en snigel är att slemmet sitter utanpå snigeln.

håller inte med men visst är det trist med alla bmw-ägare som inte har någon som helst känsla för vad det är de rattar!
bor själv i ett utpräglat invandrarområde med massa nya übergräsliga prålbilar. däremot väldigt trevligt att bli vinkad till från en glänsande 635:a, kopparmetallic, i bromsten!

kirsti som alltid hälsar med ett leende till andra e28:or
Visa användare
1.274
1BJÖRN
X5 -07 Sportpaket samt Aerodynamikpaket
Porsche GT3
Little Goddess: Klart att man är exhibitionist!! Man vill ju få tillbaka lite respons från omgivningen. Det är ju inte alla som vaxar fälgarna på insidan flera gånger om året =)

Mvh BJÖRN
Länk

1Björn: Jag har fått förbud på det!!!! En del tycker att det blir förmkt av ngn anledning! =)
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
1BJÖRN: haha... jo ett alternativ ju.. men du förstår nog vad jag menar eller hur?

Little Goddess: förstod inte riktigt d du skrev till mig där :/

ha de! // Daniel

"M3 snart om jag kanske hittar nån"
Spajjjs: Efter att ha läst ditt inlägg igen, och mitt inlägg igen, så kan jag bara tillstå att det gör inte jag heller! :D Får skylla på utmattning av för mkt jobb och för lite sömn! Hoppas han har överseende med mig! *L*
Visa användare
758
bilfreak
Z3 Coupé
micro:...

Nja att en bmw ägare skulle ha bättre kontakt med en annan bmw ägare än saabägarna är inte rätt... har varit saab turboägare vid 2 tillfällen och då tyckte jag att det var riktigt bra sammanhållning bland saabägarna!... mer än jag har bemöts av nångon annan Bmw ägare faktiskt.....

BMDoubleV

Min bil:
Länk
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Hej!

M535:ägarna lyfter jag handen åt iaf,eller dem jag tror är det ;)

BMW är ett så vanligt märke idag så man orkar inte heja på alla bimmers ute på vägarna ;)

Mvh Janne.
här i norra sverige där jag bor iaf, där det inte är lika vanligt med bmws osv (inte i samma antal iaf) så är det då en väldigt bra sammanhållning, både på vägarna och på träffar osv.

men kolla bara attityden här på forumet, är bra mkt mer vuxen och ordentlig än på nåt annat forum jag hänger på.

/mvh jocke

320-325
nja på supra forumet (supras.nu så är det riktigt goo stämming har inte sett ett ändå bråk. eller paj kastning men det har jag allt sett många gånger här tyvärr. men så är detta så grymt mkt större oxå. men när jag möter supra ägare speciellt en sån som jag har så (mkIII) så hejar man allt på varann. så är det inte med min 320 E30 med 525 motor 90´´ hehehe.. men visst kan allt hålla med ändå.

mvh Johannes
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.