AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.188

15 åring i polisjakt med M3 E30...

Sida 2 av 2
ormen
Kan man annat än antingen älska eller hata de därborta? Sjukt land det där..
Dr
403
Dr Stein
525 TD -95
Länken fungerar inte..?
läs inlägg nr 2

/Jimmy
Länk
det kunde har slutat så här:
Länk

Dime M
Länk
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Jag fattade det som att det är 15-åringen som försöker preja polisen. Eftersom det går för fort för att det ska vara någorlunda "säkert" med närkontakt så väjer polisbilen och det är då den kommer ut i gräset med sladd som följd och hamnar på kollisionskurs med nästföljande polisbil.

///BMW - Was sonst!
Bo
132
Bong
Z3 M Roadster -97
BMW Marine D7
Polisen säger sedan att 15-åringen gjorde en rörelse med axlarna som om han var på väg att försöka preja polisen. hmm...
W
187
W
BMW 316 -89
Jänkare ska alltid vara störst (stämmer) och bäst (stämmer inte). Skulle dom få välja skulle dom åka omkring i en V100 på 800L bara för att dom ska vara störst.
Undrar var deras miljö-index ligger på?

Men här ser man Mycket vikt + mycket HK är inte lika bra som Låg vikt + mindre HK.

Nu håller jag dock med om att en 15 åring kanske inte är lika medveten om de faror dom sätter sig själv och andra i. När jag var 15 trimmade jag mopeder så dom gick i 90 km/h hur smart var det?
Jänkarna måste nu övergå till en mera Svensk stil när det gäller biljakter dvs att om jakten bli för farlig få den misstänkte och medtrafikanter så avbryts jakten. Som synes är nu skiter dom fullständigt i dom andra bilarna bara dom få fatt BMW:n.

/Martin
Visa användare
464
Pewe
BMW X3 xDrive 20d (-15)
E38B12: "-Ungen begår inte ett enda misstag under hela jakten, "faran" står polisen för."

Allvarligt talat - är inte hela färden ett enda stort jävla misstag!?!? Visst kan det vara kul att ironisera över jänkarnas påtagliga självbelåtenhet osv, men det behöver ju inte betyda att M3-idioten ska glorifieras så förbannat! Ungen står för faran i högsta grad, både för sig själv och för andra...

(brukar sällan/aldrig posta moraliserande inlägg, men ibland råder det en synbarligen "blind" dubbelmoral bland foruminläggen, inte minst då det gäller hastighetsfrågor...)

__
Mvh /Pewe
Pewe,

Självklart förstår jag vad du menar, vad jag syftar på är det faktum att bara för att 15-åringen begår ett brott är han fullkomligt idiotförklarad som förare, ändå begår polisen förarmisstagen men det slutar ändå med att man höjer lagens väktare till skyarna.

Utan M3-ungen = ingen jakt, så självklart bottnar faran i ungen, men det är samtidigt inte ungen som kör av och håller på att köra in i den andra polisbilen, ser vi själva i videon några "rörelser på axlarna" i M3an eller något som antyder något annat en en felbedömning/ett misstag från polisens sida? Nej.

MVH,
E38B12
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.