|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
Mr 435 1602-72
2000 touring-72 2000 tii touring-72 323i Baur-84 328iM Coupé-97 525iM Touring Individual-95 Alpina B3 3.0-94 330e-20 |
Hej! Märkligt att ett sådant här ämne kan röra upp sådana känslor. Man undrar varför.. Som JAG tolkar det som skrivits så tycker "Kristoffer_L" att du, "528:n", jämför fel inköpsställen. Att jämföra BMW:s återförsäljare i Sverige med olika oberoende handlare och, förmodligen, även privata alternativ i Tyskland, med flera länder, anser jag också haltar. Antagligen därför som han väljer att ta upp BMW:s motsvarigheter i Tyskland istället. Vad sedan "önskan om att respektera andras ÅSIKTER, tack!!!" kommer in i sammanhanget har jag lite svårt att se. Mvh Jimmy |
|
För det mesta får man vad man betalar för det gäller och att konsumenten själv bör undersöka varan på plats för att veta vad prislappen innebär. Stör man sig sen på en eller annan prissättning är det var och en fritt att tycka så men vad har BMW Group GBG gjort någon för illa i detta fallet undrar jag? Asken |
|
|
BMW group anlitar jag själv för service då och då. Mycket duktiga mekaniker. Lite dyrare än andra men bra kvalitet för det mesta. Prissättningen i allmänhet är högre i sverige än i tyskland även på service, och inte bara på bilarna. Men visst är det så att man inte kan jämföra priserna på BMW group med privatsäljare i tyskland. För ehen del så bryr jag mig inte. Men när man hör vad en del kompisar betalat.....uj,uj...det är då man inser att den där svensksålda bilen som betingar 10t mera vid försäljning kanske inte var värd 80 t mera ändå...Men, sedan så är det ju så att inte alla vare sig kan, vill, orkar eller förmår att ta in en bil genom import, och då är det inget att göra åt svensk prissättning. Men faktum kvarstår- -En bil i Tyskland är ruggigt billig om man hittar den på "rätt ställe" Frågan är om man kan hitta den på rätt ställe, och det är inte alltid lika lätt, men går om man söker. Den som söker.....Ha en bra dag alla BMW freaks-Importerat eller ej! |
|
stefannorr |
Var och en får väl importera eller köpa svenskt,de tragiska är dom som köper in mätarskruvade bilar medvetet/omedvetet,finns ju båda typerna,är ju ändå inte speciellt ansträngande att kolla upp om bilens mil stämmer med garantirep,service m.m går ju kolla på BMW tyskland och på farzeugbrieftet står ju om bilen varit krockad enligt tysk lag. Visst kan man handla billigare i tyskland och göra fynd,men som sagt rullar åtskilliga bilar i Sverige där ägaren tror den gått 15 000 mil men egenteligen gått de dubbla! Men kanske kan kännas som ett fynd då om man inte vet om de rätta miltalet eller historiken. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.