|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Det är väldigt billigt och köpa Bromsskivor till E46 på Biltema. 298:- st och det tycker jag är väldigt billigt, någon som kör med dessa? | |
| Biltema är inte kända för bra kvalitet även om priset är lockande. Personligen skulle jag ens köpa deras bromsskivor till en nissan micra. Jag skulle satsa på bmw-orginal eller vassare för bromsarna är det viktigaste på hela bilen. | |
| Jag tror det är bara en myt, Har en bekant som har köpt bromskivor runt om till sin E36-325 från Biltema och det fungerar perfekt. Jag vet dock inte hur det är till E46, eftersom det är en nyare modell. | |
|
Jag vet hur det är med Biltemas alal verktyg som de säljer! En plare (Laffe här på forumet) monterade sänkningskit til en annan polare (Foppa här på forumet)! Och vi förstörde 1 22:as eller större hylsa som small av!! Innan dess hade en insex gått åt helsike! Så de verktygen vållade mer problem än de gjorde gott!! Ska du köpa billgit så kolal med Motornord eller Meko! Där får du billigare grejer.. men klart bättre kvalité enligt min erfarenhet! Har dock inte testat biltemas skivor.. men Stabilisator stagena till E34:a har helt andra bultar osv.. kändes inte alls lika bra (som BMW orginal som jag själv har) när jag drog på dom på en anna polares bil! Fast de var billiga.. det tänker jag inte ta ifrån dem! Men jag rekomenderar dem inte igen! MVH Johan __ M5 Touring, You wish! I do actually! /JB |
|
BMW Powers |
Hallå! Har man råd att köra E46 har man råd att köpa ordentliga skivor!! |
| Jo klart, jag har inte heller väntat mig att det ska vara av högsta kvalite, men det däremot ska dom fylla sin funktion. Enligt biltema så är deras grejer av precis samma kvalite som dom på Mekonomen eller andra ställen, skillnaden är bara det att de använder sig av andra förpackningar. | |
|
BMW Powers// Det är min snålhet som har gjort att jag har råd att köra E46;) |
|
|
jag har för mej att vissa taxibolag kör med biltema-bromsar o de inte e några som helst problem med dom... visst att dom kan ha dålig kvalite på vissa saker men bromsar skulle dom nog inte ha råd att sälja om dom inte funkade.. tänk vilket liv de skulle bli om dom skulle bli anklagade för att ha sålt bromsar som inte funkade.. om nån kört ihjäl sej typ. så ja tror inte de e någe fel på dom... kanske inte riktigt samma livslängd men.... |
|
|
Finns nån jag känner som köpte skiver där och dom blev skeva ganska snabbt! Sen så körde vi med deras gasdämpare på folkrace bilen och dom tog slut väldigt snabbt! Om du ska ha bra skiver köp BMW Orginal!!!! _ _ _ _ _ _ E30 2,3L med lamelldiff!!!! |
|
| Biltema har bättre kvalite än Mekonomen det är min erfarenhet. Handlar alldrig på Mekonomen numera. | |
|
Smerto, Mycket intressant reflexion, som du förmodligen är ganska ensam om. Vad är det du handlat på mekonomen som varit av undermålig kvalité? Mvh, Kalle _______ E38:an: Länk |
|
|
Det är mest delar den gamla Mazda 626GT Cupén -86 som jag hade innan. Det är spindelleder och stabilisatorstag bland annat. 5-6 månader sen va dom ju inte mycket bättre än innan jag bytte. Har bytt stabilisatorstag och länkarmar(Bakre från MECA) fram på min 525i -89 (förra året) och det med grejor från biltema och det funkar hur bra som helst. Men som sagt jag har långt till biltema därför blir det inte mycket handlande där heller. |
|
|
Jag slog till ändå, bara för sakens skull och kan säga att jag är imponerad, 300:- för 2 skivor fram dessutom till E46. Det är billigare än billigast, har kört med de sedan juni 2004 och de fungerar perfekt! ------ Länk Länk |
|
|
Har en moster vars jobbarkompis sysslings kompis provade deras skivor och dom smulades sönder första gången han bromsade!!!!!! =D hahaha Närå.. skämt o sido... Värt att prova är det ialla fall! Snålhet gör att man har råd med fina bilar! Det argumentet håller jag helt klart med om!! |
|
| Bara man snålar på rätt sätt:) | |
parolof |
ja vad ska hända? Så dålig kan de väl inte vara?? |
| Jag körde med Biltemas bromsskivor till min gamla Carina E -94. Jag betalade också typ 300 styck för dom och dom funkade utmärkt i två år tills jag sålde bilen. | |
|
Nej, det är dom inte men vissa tror att bromsskivor håller högre kvalite om dom kostar mer. Grodan: Du är ju ett levande exempel på att kvaliten hos biltema är bra. Jag tror att de som klagar på biltema gör det för att deras rishögar inte håller ihop ändå och då är det ju lätt att skylla på reservdelarna:) ... lol..... |
|
| Läs min tråd "Biltemas bromsar" | |
|
Alltså bromskivor är väldigt viktigt, så att det är värt att lägga en engångs kostnad för ca 4 år på nåt livsviktigt... Tänk på att BRA bromskivor är den billigaste livsförsäkring.... Hellre ett par dyra o bra som håller än att riskera biltemas som kanske måste bytas samt att du kanske tänker på de ständigt när du bromsar in..... BMW - Bil Med Wingar |
|
Njuren |
Min förra E36 var ett Biltema original, allt utom karrosen var Biltema =) Funkade bra,ärligt talat en metallplatta bör väl inte vara ngt problem fast det e Biltemas? BMW - i nöd och lust? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.