AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.435

316 sedan mer snik än compact

Sida 1 av 2
Soton
Tycker mig kan säga det då jag haft båda...
En compact vet alla bilfantaster att det är en inropare som ska attrahera yngre människor som inte har råd med en större BMW. Det såldes massor som firmabilar... Alla röda solidlack...
316 sedan försöker vara lika bra som storesyrrorna.
Man ser nästan aldrig en 316 med 316 märket kvar...
Dels så är den tyngre och något slöare..
Jag pratar E36:or i första hand.

I was born on olymphus to my father of soul. Raised by the women/demons tamed to reigh the...
The spell your under, will slowly rob you of your virgin soul..
Tjena

Så kan det kanske vara men ja har nyss bytt till en 316 som extrabil och jag måste säga att jag är imponerad av bilens kvalitet i förhållande till priset. Hade jag för dom pengarna köpte en golf/japanare eller kanske en saab som jag har haft innan så hade man helt klart inte fått såhär mycket bil. Jag gillar inte när man gör allt för att få sin 316 att likna 325 eller i vissa fall även M3 men som bensinsnål bruksbil är den kalas.

Mvh
JOhn
Soton
Gillar 316 tro inte annat. Trist med alla som stylar sin 316 sedan till att bli nån M3 wannabee...
Har haft 2 st 316 compact och en 316 sedan E36 min första fabriksnya bil. Sånt glömmer man inte...

7 st fabriksnya BMW på 10 år! Slå det ni... eller ekonomisk idiot, välj själv.. Nr 8 kommer i februari!
Nån här måste ha bra ekonomi... :) Jag skulle ha ont i magen av värdeminskningen, om jag tex skaffar barn och måste ha en lite nyare säkrare bil så kommer det blir en 2 år gammal med ca 5000 mil på mätaren...då har dom tappat en del..

Menmen måste va kul att hämta ut en alldeles ny.. :)
Dino
VAD SPELAR DET FÖR ROLL OM MAN STYLAR EN 316 ELLER EN 325 , STYLAR MAN EN BIL SÅ GÖR MAN DET FÖR ATT DET SKA LITTE SNYGGARE O ANNORLUNDA , JAG KAN LOVA DIG ATT MIN 316 ÄR BETYDLIGT MYCKET SNYGGARE ÄN DIN 325 O 323 TILLSAMMANS SEN ATT DEN INTE HAR SÅ STOR MOTOR ÄR EN ANNAS FEMMA ,
""REAGHERS STYLADE BIL PÅ DERAS KATALOG ÄR EN 318IS""

M-MotorSport
En liten kommentar är att 316 och 318 E36 samt även 518 E34 saknar modellbeteckning på bakluckan från fabriken...köparen fick alltså säga ifrån om han ville ha emblemet. Därför är det ovanligt att emblemet är kvar.
Soton
Stoffe:
Där har du fel man får välja själv.
Har köpt både 318 o 316 E36 fabriksny och dom kommer med emblemet på, sen kan man välja att inte få det påsatt från fabrik.

7 st fabriksnya BMW på 10 år! Slå det ni... eller ekonomisk idiot, välj själv.. Nr 8 kommer i februari!
Soton
Dino:
Merparten vill att folk ska tro att han har en större BMW. Dom få som gör det för att den ska bli snygg får väl göra det men det är få det...

Jag avskyr emblem på BMW:ar. Skälet är symmetri! Symmetri är viktigt. En ickesymmetrisk bil är en ful bil. Dessutom fyller emblemen ingen funktion. De som inte kan något om bilar bryr sig inte om vilken modell det är och de som bryr sig ser direkt vad det är för modell. Symmetri är ledordet mina vänner...
Soton
Nya E46ans emblem är för små...

Dino
Soton :
Det är kanske som du säger men då kan det inte vara nån smart människa som kan tro att min bil är snabb bil ( 316i har trummor bak ) o det brukar inte snabba bilar ha rätta mig om jag har fel !! sen kan jag hålla med dig att folk gör M3 optik på sina snik modeller är litte :)))) just därför har jag inget som tillhör en M3 på min , !!"men visst skulle jag vilja ha ett par speglar :))

M-MotorSport
Soton
Min polare tror liksom Bilsport att jag har en V6:a under huven... Att jag sagt BMW endast har raka sexor i 13 år hjälper icke...

Soton
Tänk vad kul det blir när 1-serien rullar in...
snacka om snik...
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Det är ballare att sätta 316 emblem på en 328...
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Soton// Tror inte att 1:an blir speciellt "snikig", den ska ju sopa mattan med A-klass, A3 osv.
powerkjell// Håller med!

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

------------
Länk 1600/2-renovering...
Visa användare
431
Appelqvist
E70 X5 35sd -08
Eller så gör man som far min och förbryllar lite.

På hans står det: 3.8i

Kapat lite =) Min bil är dock blank där bak för just symmetrins skull.
Ev
612
EvergreeN
318i Touring E46 '05
En tänker ekonomiskt när dom köper bil.. i bilkön kvittar det hur många hundra häst man har under huven.. Och tanken med att styla en bil är att den ska se fin ut, fattar inte hur nån kan irritera sig över det.. Jag tänker dock inte kasta ut pengar för att styla min, tycker att BMW lyckats göra en fin bil från början..
Ev
612
EvergreeN
318i Touring E46 '05
Oj nu lät jag som en gammal tant.. jag förstår varför man köper värstingbilar, har en calibra turbo förutom min 316.. men jag tycker inte man ska klaga på 316, den fyller sitt syfte, att vara billig i drift och försäkring..
Visst är 316 slö, men den fyller sin funktion. Compacten tycker jag är en perfekt ungdomsbil.
Br
1.631
Braxen
E21 320i -83
E39 M5 -00
E91 335ix -07
DINO!
Jag kan lova dig att min bil är snyggare än din 320:a och 323:a någonsin kommer att kunna bli!
Och jag har dessutom inte ens tvättat den på 3månader =)

5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
316 slö....

-----------------------
Min E30:
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.