|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Har precis inhandlat mig en E34 från -93, så jag har inte ens hittat alla småfel än, men ett par jag irriterade mig lite på direkt var några trasiga instrumentlampor. Några som kan hjälpa till med lite snabbinstruktioner för byta av dessa? 1. Belysning i lilla färddatorn? Hur byta? 2. Belysning runt värmereglagen? Hur? 3. Belysning runt knappen för lyse på/av? 4. Tror även en lampa bakom hastighets och varvräknarn gett upp, eftersom det är klart mörkare upplyst i mitten av instrumentet... Hur drygt? Vore jättesnällt om nån har några snabba lösningar på detta. Mest för att plocka isär antar jag... Lampor och dioder fixar jag säkert på egen hand, då jag har tillgång till sånt... Däremot själva demonteringen kan man säkert bli vansinnig på... *stön* mvh/ Tommy |
|
|
Här har du ett litet mektips att gå efter: Länk Jag har tyvärr själv inte lyckats skriva ut det på papper, men bra hjälp är det i alla fall... Mvh Jögge |
|
|
Du får börja med att ta ur stereon. Sedan lossar du själva instrumentpanelen genom att försiktigt ta bort två avlånga svarta plastbitar som sitter fasttryckta på vänster och höger sida om reglagen. Där bakom sitter det sedan stjärnskruvar som du lossar. Nu hänger hela mittendelen löst. Sedan får du försiktigt lossa vajrarna till dragreglagen (färgmärkta). Dra sedan bara loss reglagvreden genom att dra dessa mot dig. Sedan ska det sitta fyra stjärnskruvar bakom själva värmereglagedelen som man ska lossa innan man kan komma åt lampan. Lampan lossar man genom att försiktigt vrida den och dra den till dig. Kan sitta ganska hårt. Vet ej om det finns något smidigare sätt än ovanstående...? När det gäller lampan för lyse på/av, så skulle jag gissa att man bara försiktigt lirkar loss dragreglaget med en skruvmejsel och att det där bakom sitter en 1,5v lampa som man bara drar loss. Mvh Jögge |
|
|
Glömde säga att du kan behöva en spetstång för att vrida loss lampan bakom värmereglagen... Mvh Jögge |
|
|
Hmm... Ni glömde å säga att: ¤När du tagit ut stereon ska färddatorn/klockan bort genom att du har en "flärp" i höger överkant som du drar i och sen ploppar den ut! ¤reglagekonsolen sitter bakom mittkonsolssakerna (där man skruvar fast den), och om man inte vill bryta lite våldsamt i sin (kanske fina) inredning så blir det jobbigt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.