AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.663

318is spinna

Sida 1 av 2
jag skulle bromsa fast min 318is -92a på gruset... Den orkade inte jag blev besviken... det kom vit rök där bak det luktade bara äckligt... vad är felet?
Menar du att du skulle bromsa upp den?, klara inte bilen det på gruset så har du nog stora problem med bilen eller ditt körsätt :-). jag klarar ju "nästan" att slänga upp min gammla bil i rondellerna.
jo skulle bromsa fast den...
Men jag förstår facktiskt inte......ge redigt med gas o släpp kopplingen...och dra ner bromsen....svårare änn så ska det inte vara på grus :-)
Men det där med vit rök verkar ju inte så bra, kan ju vara toppackningen om du har otur, kan vara kondens om du har tur.
har bilen stått en längre tid mm?
Visa användare
662
Nisse Järnet
E30 M50 turbo 764whp
E30ix M50 turbo 4wd 800hk
Du kommer paja bilen....

---
Kör också båge! www.sporthoj.com och vattenskoter! www.jetski-sweden.se
Han kommer ju om inte annat att få stenskott över hela bakpartiet, men det förutsätter jag att han vet.
Cr
657
Crisse
330d xDrive Touring -14
M4 Cabrio -17
Vadå bromsa fast den?

Menar du spinna på grus? Jag vet ju visserligen inte vad damerna uppe i norrland tänder på men det låter ju inte så jävla meningsfullt, det kan man ju göra med en Volvo 343 DL -83.

Oavsett vad det är du menar tror jag nog att du borde börja med att ta körkort.
okej, såg nu att du var 17, så jag tar dilllbaka allt jag skrivet och tycker inte att du ska vara ute i trafiken eller vad detta inlägg är påväg.
nädå men det är som att den inte orkar dra lös eller nå... men den går bra annars( kan det ha nå att göra med bakaxeln?)
Re
66
Reppan
520i Touring -92
det är inte så att du bromsar för hårt bara? var lite försiktigare med bromsen ska du se att ditt "problem" löser sig...
Vit rök och luktar skit? Du har nog slirat rejält på kopplingen skulle jag tro. Mera träning är vad som behövs!
ok jag tror att jag inte riktigt släppte upp kopplingen.... kan ha varit det blir å prova igen senare idag :) hehe
Visa användare
328
bmw-robban
525i Touring -92
528i -82
Hrmm!!!! Den ända vita rök jag vet är gummirök! Och somliga tycker den luktar FAAN!

_ _ _ _ _ _
E30 2,3L med lamelldiff!!!!
84
179
84Anty
BMW 325 Coupe -94

BMW 520I -83
Nejdå...lukten kalls BRÄNNDA LAMELLER
[C
421
[COD]soul
325iA -91
Givetvis så bromsade du för hårt, burna inte sönder pappas bil nu :P
bromsa för hårt?? jag är inte så inne på det här med bilar men låser inte fotbromsen bara framhjulen?
Visa användare
385
Nord
520i -86
323i -85
Den bromsar både fram och bakhjulen, men den har större bromsvärkan där fram. Så om du bromsar lagom så kommer framhjulen vara tillräckligt låsta, men bakhjulen fortfarande kunna röra sig utan större problem.
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Det låter som du ska lära dig köra bil och ta körkort innan du börjar leka sådär...

Tips: Köp en Volvo 240 att öva med

---
Min E30: Länk Länk

/Chrille
xe
621
xelerator
325IM TIC -90
328IC -96
hoppas att du övar på en väg där de inte finns mycket CIVILISATION...

de kan bli riktigt jobbigt om de springer fram nån när du håller på med nåt som du inte verkar ha kontroll på..

mitt tips e att du ställer bilen på en stor äng eller nåt.. där du kan se att det INTE FINNS NÅN I NÄRHETEN, INTE ENS DJUR.. sedan kan du öva för fullt.. skonsammare för bilen och lacken...

........ HAHA ;p .....
po
769
powerpak
325i touring-2001
318iS-mtechII-88
Jag tror han driver med er jag.. :9
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.