|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej! Varför inte en japansk bil? Kanske inte det roligaste? men trygg och driftsäker! Hos en V70-01 har väl alla garantier gått ut? Och vad jag har hört så håller inte V70-in så värst bra.... Men japanarna kansek är för små? Exempel: Mazda 6 Länk Honda Accord Länk Toyota Avensis Länk Skulle jag köpa en bil för att lasta och åka A - B så hade jag valt en Avensis, låga driftkostnader och driftsäker! /Cronor |
|
Deliq |
>CBM3 Varför inte en Peugeot 406 Kombi ? Ser riktigt bra ut... (relativt iaf) bekväm som få, gigantiskt bagageutrymme 2,2l motorn har riktigt hyfsad knuff dessutom jämförelsevis billig i inköp (driftkostnader vet jag ej ) M V H // Dennis L. "Det är ofta dyrare att göra för lite än för mycket" |
|
Citroën C5? Rätt mycket bil för det priset... Mvh Elvis |
|
|
köper man en 140hkr volvo kan man enkelt byta databox till en från 170hkr-versionen, samma grejer men bara en "strypt" box finurligt va? _ Missa INTE BMW CS Norrträff den 5 juni Länk |
|
mr_xc99 |
cronor e inte dom två första bilderna samma bil? |
mr_xc99 |
ops, nej det e dom ju inte. MEN VA LIKA DOM SER UT! usch! |
|
tycker att de nya japanarna e riktigt fräsha. Svart-metallic Avensis ser ju riktigt lyxig ut! Mycket bil för penngarna! /Cronor |
|
| Mazda6 låter nåt förbannat mycket!! vi har en sån känns som man inte har något underrede men annars så är det helt fantastisk!! sjysst drag även fast den bara är en 150 hk om jag inte minns fel | |
|
CBM3: Om det handlar om vettig svensson bil så håller jag nog med om en V70 2,4T, om det inte handlar om en svensson bil så hade valet varit ganska enkelt med tanke på din andra bil: Länk |
|
| Hur mycket MB E-klass får du för dessa pengar? | |
|
Om man ska röra sig mellan 150k och 200k och ändå ha lite kul bakom ratten är mina tips: Audi A6 2.8 Multitronic -01 Länk Fantastiskt skön bil med en automatlåda som utklassar allt på marknaden, inga effektförluster och samma acc som en manuell (Har cirka 160 olika utväxlingar). Samma storlek på bagageutrymmet som en V70 och större baksäte. Premiumklass på inredningen minst sagt dessutom. Volkswagen Passat 2,8 4-Motion Tiptronic -01 Länk Hiskeliga effektförluster i transmissionen gör att den drar ganska mycket soppa (1,2 ung) men det finns inget väder i världen som hindrar den att komma fram - går som en pansarvagn. Väldigt prisvärd i och med att ny generation snart väntas. MB E 320 -T -00 Länk Gamla E-klass har en inredning som håller i 10 år 25.000 mil innan den får sin första repa. Skinnklädseln är enormt slitstark och fjädrarna i stolen i den där sköna taxikänslan. Oerhört harmonisk och knäpptyst. Men gubbig... En snabb sökning på bytbil gav 208 träffar på V70 2,4T mellan 150-200k - det är bara att välja färg... Själv hade jag valt en A6 2.7 T men då får du gå upp till ung 230 för att få en som inte är importerad av en skrutthandlare. Lycka till! //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.