|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
diesel är inget för mig luktar skit. men jag ska nog turbokonvertera min bil istället. |
|
|
Wendtan: Jag har annonserat ut min S60 på Blocket nu....man hoppas ju bli av med den för suget efter 330 har satt press på mig...tjejen säger likadant:-))))) Men jag kan säga både det ena och det andra om Volvo vs Bmw. Volvo= dyrare försäkring än 330 Volvo= mer soppa förbrukning än 330 Volvo= tråkigare att fläska på med än 330 Volvo= mycket bekvämare vid långfärd än 330 Volvo= färre som vill rödljusrejsa än 330:-)))) Summasumarum.....JAG VILL HA 330 IGEN!!!! En mkt sorgsen fd 330 ägare |
|
|
Danne: Hehe, ok. De trodde jag inte, framförallt inte soppaförbrukningen. Ska du ha en coupe eller en sedan denna gången? Jag har kört mycket s60 som hyrbil och håller med om att den är lite tråkig, men pålitlig och hyfsat snygg. Idag kör jag mini cooper och skillnaden är även där milsvidd, men den e rätt kul ändå. Var God att söka innan du frågar! Länk |
|
|
Wendtan, OT Hört något ? (maila min adress till vänster isf) "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" |
|
|
Wendtan: Jo fasen när jag körde 330 så låg jag med tung högerfot på ca:1,0lit/mil men med Volvo som är en 2,4T och samma körstil så inte under 1,1lit/mil. Sen försäkringen.....Bmw kostade 6800:-/år helförs i centrala GBG och Volvon ligger på 8500:-/år... Sen vad som dyker upp om det blir sedan eller coupé eller kanske en touring...det beror helt på priset....Men 330 skall jag ha igen iallafall:-))) En mkt sorgsen fd 330 ägare |
|
|
Volvo är väl helt okey. Fars V40 2.0T går väl rätt bra, men jag väljer BMWs sexa ALLA gånger. Ketchupeffekt i all ära, men nej jag vill ha en riktig motor med riktig motorsång. Så nu vet ni det ;) --- /// Olof (FKA "Oakman") |
|
|
Att byta ner sig från bakhjulsdrift till framhjulsdrift förstår jag inte! Om jag t.ex skulle ha en 325 E:36 eller högre och har tankarna på att byta till en volvo så blir valet direkt en 940 turbo. Volvo slutade bygga fina och roliga bilar -98 så är det bara! |
|
|
starkfredrik: i en Volvo S60 2.4T så har du 200hk men bara 270nm Men i en 328ic så har du 193hk och 280nm. Hur kan du säga att det är mer vrid i en turbobil? Volvo 850 2.0 Turbo 210hk och 284nm... vad baserar du ditt uttal på? eller är det jag som är ute och cyklar? :( |
|
| starkfredrick: dizel luktar skit? tillhör du en av dom som vägrar inse att utväklingen har gått mycket fortare hoss dislarna på senare år? en ny disel går riktigt riktigt bra.och luktar inte specielt illa.det är våra politikers fel att alla tror att disel bara rycker och luktar illa.. DIZEL POWER!!!! | |
|
volvos 2,4t har 200hk och ett vrid på 285nm då är det lättrycksturbo.... volvo 850 2,0 turbo vad jag vet såldes inte i sverige, 2,0 turbo såldes i Italien... volvo 850 turbo har 225hk och ett vrid på 300nm från 2000-5280 varv enligt volvo. och det där med utveckling och diesel......disel kan inte få samma sköna sång som en bensinare |
|
|
diesel går snålare och på senare tid går dom riktigtriktigt bra! Men i vilken ny bil hörs sången?! Bensinare låter såå otroligt mycket bättre ,och det är för mig det självklara valet! |
|
|
& 850R har väl 240 lr 250hk? Hej Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
|
Inte för att vill klaga men: En 850 är en heeelt annan sorts bil... Provkör många innan du köper en, så får du en bild av hur de är att köra... skilnaden e stooor Bra sidor: Länk Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.