|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag tror jag ska skaffa en 850 turbo eller en 850R. Jag har en 325i coupe nu, men jag vill ha turbo det finns inge skönare än turbo.... | |
| Intressant inlägg..... | |
|
Synd att det inte är lagligt att sätta i turbo i min 325. jag saknar turbo..... |
|
|
Jag kör Volvo S60 2,4T nu...längar tillbaks till BMW träsket med skönt vrid och 6:a. Saknar min 330i såååå :-(((((( En mkt sorgsen fd 330 ägare |
|
|
Antar att du vill starta en debatt om Volvo vs. BMW. Skillnaden mellan dessa två bilmärken är så stor att det är som att jämföra en trehjuling med en värsting-MC om du förstår liknelsen ;) /Jonas |
|
|
...således blir jämförelsen omöjlig och ointressant! /Jonas igen |
|
|
Varför vill man ha en Turbo? Borde inte en sugis på tex. 200hk vara roligar att köra än en turbo med tex. 200... ? --- Min E30: Länk Länk /Chrille |
|
|
Danne: Du kan inte sparat många 10tusenlappar på att köpa en s60 2,4 t eller? Jag kommerihåg att du sålde din 330 pga driftskostnaderna. Hur stor är skillnaden kostnadsmässigt på s60n jämfört med 330n? Försäkringen lär skilja, men prestandan är ju inte direkt likvärdig heller. Var God att söka innan du frågar! Länk |
|
|
Har kört min V50 T5 nu i 50 mil och kan inte påstå att jag saknar min 328ci så mycket, turbofemman är bra mycket rappare än 2.8 spisen dock med tråkigare ljud utifrån men från förarplats är det faktiskt skönare. Styrning och väghållning helt i nivå, åtminstone enligt mina kunskaper.. Volvos stolar samt navigation är så mycket bättre än de jag hade i coupen (sportstolar). Växellådan i V50:n är helt ok för att vara Volvo men där är nog BMW oslagbara, desstuom hade jag short shift i min. Fluktvärdet är helt klart bättre i BMW:n:) Nåväl i slutändan är det ju helt personligt..Kan mycket väl tänka mig en 535d touring i framtiden när större bil behövs:) //Robban |
|
|
varit spekulant på ett flertal volvo, nya som beg. T5 och s60T Varje gång jag satte mej och körde blev svaret: hitta en bil med tråkigare körglädje får man leta efter. annars får man ganska mkt bil för pengarna. |
|
|
varit spekulant på ett flertal volvo, nya som beg. T5 och s60T Varje gång jag satte mej och körde blev svaret: hitta en bil med tråkigare körglädje får man leta efter. annars får man ganska mkt bil för pengarna. |
|
|
Wendtan: Vad hände med tråden "akta er för denna bil"? Köpte jojo72 330 eller vad? Skandal att den rök. |
|
|
Jag har kört V70 T5 ganska många mil och tycker den är riktigt bekväm. Suget från motorn är ju enormt! Växellådan är okej, roligheten är sådär. Framhjulsdriften kan upplevas som lite störande. Men det är helt klart en bil värd lite respekt! Jag tror man åker ifrån mycket på Autobahn t ex. Men det är ju inte riktigt bilens syfte. Det är egentligen fel att jämföra Volvo vs BMW. Det är ännu för olika även om Volvo strävar efter att få körglädje som en BMW. |
|
bmwdr |
Volvo är fina bilar! Hade en V70GLT -98 innan.. Skit skön bil.. Mvh: Ordförande E36 Klubben // DR |
| Ja vist det är inget fel på volvo, åt minstonde inte dom här nya när dom väl är nya, men jag har en svag känsla av att det inte är specielt mycket kvalite i längden, men det är ju svårt att avgöra nu. jag skulle då behålla BMW, Men 850 den bilen är åtminstonde bra, men ganska stor och tråkig i design, och inte lika rolig att köra, men klart stryktålig, nej nu blev det mest snack, gör som du känner själv | |
|
en sugis på 200hk är långt ifrån en turbo med 200hk det är mera vrid i en turbo det är vridet jag är ute efter. |
|
|
MIN BIL BEHÖVER INGEN RESPIRATOR;)!!!! _ _ _ _ _ _ E30 2,3L med lamelldiff!!!! |
|
|
"men jag har en svag känsla av att det inte är specielt mycket kvalite i längden" Till skillnad från E46 som är rena kassaskåpet då eller ? Okej jag är något partisk i frågan men har trots allt ägt båda modellerna och bmw's rykte är, åtminstone i E46 fall, otroligt överdrivet. På ett års ägande hade jag sju-åtta verkstadsbesök (kommer inte ihåg exakt då jag försöker förtränga allt som hade med den bilen att göra) medans jag på volvon har tvingats byta en lampa hittills, även där ett års ägande. Visst, måndags-ex kan man säga då, men bilprovningens statistik antyder något annat. Men som Stavros säger, rent generellt är BMW och Volvo ej jämförbara, än så länge iaf. |
|
|
baratur, Helt plötsligt försvann användaren, samt alla trådar som fanns. Vad drar du för slutsatser? ;) |
|
| ja, de är inte så svara att dra. Däremot tycker jag att webmaster gjorde ett stort fel att ta bort tråden. Har det gått så långt att Autopower har börjat med censur? | |
|
starkfredrik: Köp dig en 530d så får du ordentligt med vrid + din så hett efterlängtade turbo, sen är det ju en BMW oxå :-) /Fredrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.