AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.164

Så här får du din flickvän/fru att gilla BMW

Sida 1 av 2
Visa användare
576
ErikBerg
2002tii -75
1802 -73
När jag & flickvännen skulle byta bil, pga barnvagn, såg jag till att det blev en BMW.

Flickvännen var lite skeptisk. Hon förknippade BMW mest med sladdande busbilar. (Lite pga mig och min 02:a, kan man gissa.) Dessutom var ju bakhjulsdrift inte bra, för det är ju så "farligt" på vintern. Och BMW är ju så dyra bilar jämfört med Saab. (Ryys...)

Nu gillar hon BMW!!! Hur mycket som helst!!!

Hur gjorde jag?

1. Låt bli att sladda & busköra när hon är med! Lugn körning väcker kvinnans gillande.
2. Berätta ofta och gärna om vilken kvalitetsbil BMW är. Berätta om den fina känslan i reglagen, om den fina komforten och kassaskåpskänslan när man stänger dörren.
3. Berätta om hur praktisk och rymlig bilen är. Funkar bäst om man har en Touring.
4. Berätta om hur säker bil BMW är. Stor, tung och med krockkuddar.

5. SIST MEN INTE MINST: När min flickvän kör BMW:n brukar jag säga till henne: "-Gud vad du är SNYGG när du kör BMW. Du ser precis ut som i de glassiga magasinen: ung vacker medveten kvinna med stil kör en kvalitetsbil med klass".

Detta har funkat hur bra som helst hemma hos mig! Speciellt punkt 5!
*ligger ner på golvet och garvar*

Ja, med smicker kan man komma långt!!!!

Här hemma har de övriga argumenten aldrig behövts. Min fråga har alltid varit, "Är det tillräckligt många hästar i den då?"
Jag tackar enormt för dessa fina tips, Erik!

Har en flickvän som är totalt ointresserad av BMW och bilar i allmänhet. Hon hävdar bestämt också att man absolut INTE kan köpa en begagnad bil - den måste vara fabriksny annars är den värdelös.

Har du några insidertips på hur man kan råda bot på dessa fördommar, så vore jag mycket tacksam :-)

Mvh,
Kalle
_____
Länk
Visa användare
576
ErikBerg
2002tii -75
1802 -73
Vilket guldläge att få köpa en fabriksny bil! Lyckliga du. Fast lite dyrt förstås...
ErikBerg,

Klockrent! :D

MVH,
E38B12
Ho
355
Hoppe
E91 320d Xdrive -12
ErikBerg: Du tror på fullste allvar att du lyckats omvända flickvännen? Tyvärr måste jag ta dig ur den villfarelsen, hon låter dig hållas för att hon ska få sin vilja igenom vid andra tillfällen. Behöver inte ske nu utan kan komma om ett par år. De har ett grymt minne och glömmer aldrig en sån sak...;-))

Hans Olof BMWCS Nord #5381

"Den farligaste av våra fördomar, är tron att vi inte har några"
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Hoppe, :-)

Mvh Abbe

Länk
Hm... Min flickvän vill bara ha BMW! Jag erkänner att jag har försökt få henne att tänka sig andra bilar (av ekonomiska skäl enbart), men så får man se en BMW på vägen och då vill hon inte ha nån annan bil! :) Så henne behöver jag inte övertyga!
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Kalle mina tips är barnförbjudna så risken finns att man blir bannad om jag skriver dem ;)

men smicker och lite annat funkar alltid.

Mvh, Thomas E

"I used to jog but the ice-cubes kept falling out of my glass!"

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Kävlingepågen, köra med taskigt gummi är väl inte en av tipsen hoppas jag :))

///MVH Hasso
Länk
Hasso:
Sa du task-i-(gt)-gummi? :-))))

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Hasso! :)

eller kanske en variant på en slapp handjagare ;)

Mvh, Thomas E

"I used to jog but the ice-cubes kept falling out of my glass!"

Ma
1.746
Magnus M
i4 M50 2023
M1000XR 2024
Den yngsta damen i familjen (2 år, 5 min yngre än sin syster) har lärt sig att säga "Eee Em Weee". Så jag tänkte att det tar bäst om man formar dem tidigt?
Min fru vill att vi har BMW för att jag annars bara "gnäller".

----
Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047
----
Al
462
Alexandar
BMW M5-01
Hmm...varför överhuvudtaget bry sig om vad frugan/flickvännen
tycker om bilen??????

Det är väl aldrig fel om hon gillar BMW men väl hon får väl helt enkelt gilla läget.

Vill du ha just BMW så köper du en....oavsett vad hon tycker.
Ho
355
Hoppe
E91 320d Xdrive -12
Alexandar:
Din ödmjuka attityd gör säkert succé bland damerna...;-)

Hans Olof BMWCS Nord #5381

"Den farligaste av våra fördomar, är tron att vi inte har några"
om man har råd och kan, så skaffa 2 bilar. Min sambo får köra V70:n och jag kör ("skrotbilen" enligt min sambo) BMW:n. Hon har kört BMW några gånger, jag tror att hon gillade det men inte vill erkänna att det.
Jag frågade aldrig min sambo vilken bil jag skulle köpa och det ligger mig i fatet nu när jag vill köpa lite extra, fälgar m.m. Så kan man få sin flickvän att gilla BMW är det nog lättare att få dispans i hemekonomin alt. tid till: -delar och -mek m.m.
Har lagt en del pengar på min och vet att jag får tillbaka det när hon vill köpa något till sig!!!!
Så grattis Erik att du fått din till att gilla rätt bil!
Alexandar;

Helt rätt, inte ska man toffla sig! ;))

/Manray/
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Kalle; betalar hon så har hon rätt i att tycka...Du ville ju köpa Porsche ;-)
Alexander har helt rätt i vad han säger...kvinnor kommer och kvinnor går...så min bil, mina pengar...och min åsikt.
Al
462
Alexandar
BMW M5-01
Hoppe: Den attityden går hem hos damerna om man gör det
på rätt sätt och kan inte appliceras på alla delar av förhållandet. De gillar när man står på sig. Tjejer är dessutom som barn.
Om du gett med dig på ett område kommer de ALLTID se till
att få sin vilja igenom igen.

Jag har alltid gjort klart för tjejerna att vuxna män är precis som
små barn MÅSTE ha leksaker för att må bra och utvecklas.
Bilar,båtar, hembio, stereo, datorer, verktyg i hemmet skall de inte lägga sig i om det inte är så att de verkligen delar något av dessa intressen.

Givetvis får man poängtera är hon den bästa "leksaken"
och vara generös i övrigt. Så om man köpts sig något riktigt
dyrt skall man i alla fall köpa en present/blommor till henne.

Sen beror det ju givetvis på om frugan/flickvännen/sambon skall
vara med och betala för bilen. Skall hon vara med och betala så är det en fördel att hon gillar BMW. Betalar man själv så behöver
hon inte gilla BMW.

Citat: "5. SIST MEN INTE MINST: När min flickvän kör BMW:n brukar jag säga till henne: "-Gud vad du är SNYGG när du kör BMW. Du ser precis ut som i de glassiga magasinen: ung vacker medveten kvinna med stil kör en kvalitetsbil med klass"."

Sitter hon i bilen jämt och ständigt numera? ;-))

/Anton
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Min tjej frågade mig vad som var så speciellt med BMW när vi var ute och körde engång... då hade jag 525an så jag fick visa henne.. numera gillar hon BMW och CLK cab.... :-) så det funkade bra....

En rak 4:a är som en rak 6:a, fast inte tillräckligt!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.