|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Har nu beställt nya strålkastare till min M3:a, och skulle gärna vilja veta hur krångligt eller smidigt det är att byta dessa, borde väl finns en och annan som gjort detta !!?? Vad skall man tänka på osv....? | |
|
Är det verklien ingen som gjort detta och vill dela med sig av sin erfarenhet ?? Först gaaaasa...sen bromsa... |
|
Dark Rider |
Jorå de ä nog en del som gjort detta ingrepp. Har du köpt hela lyktinsatser eller bara ringar? Har du köpt de förstnämnda så äre bara å plocka bort lykthusena å byta är inge svårt alls skruva bara bort alla skruvar du ser som har med fastsättningen att göra. ett tips kör mot en väg före å markera vart lyset står så slipper du oroa dig om att ljusinställningen blivit fel. Lycka till Bil´n min: Länk |
|
Har köpt hela lyktinsatser, det ända som jag är lite förbryllad över är att det tydligen ska kopplas några kablar direkt till batteriet, på denna kabel sitter också tydligen något relä !!?? Först gaaaasa...sen bromsa... |
|
|
Skulle också gärna vilja veta detta... behöver man dra en kabel till batteriet direkt??? ------------------ Min Hemsida: Länk (Tryck "My Car" för BMW:n) |
|
Svärd |
Man får anta att det medföljer en monteringsanvisning till eyesen. Kan tänka mig att relät och 12V är till själva ringarna men jag har igentligen ingen aning. Man bör ju kunna stänga av dom utifallatt dom inte är helt lagliga på almän väg... ///Martin |
|
Som väntat var det inte precis så "bara" att byta ut strålkastarna, det var snarare riktigt knivigt, det mesta som kunde strulade, och då har man ändå inte tummen MITT i handen........ Inte klart än, var lite fel på prylarna jag fick, så jag får vänta ytterligare ett tag innan bilen blir "Angel-Eyesierad"...... Är dock färdig på ena sidan, det blir gryyyyyyyyyyyymt...... Angående kabeln vi tidigare diskuterade verkar den inte behövas alls, ringarna lyser på "varselljus-strömmen" !! Först gaaaasa...sen bromsa... |
|
|
Bistec... skulle du kunna skriva lite kort om vad det är som ställer till problem med bytet... har beställt mina angel-eyes nu så det känns lite bättre om jag e förberedd... några tips? ------------------ Min Hemsida: Länk (Tryck "My Car" för BMW:n) |
|
|
Det där med att "det är bara två skruvar som måste bort, skruva sedan dit de nya strålkastarna så är det klart" kan du glömma direkt !! Först får man montera bort kylarkåpan, sedan lossar man det två skruvarna i överkant på strålkastarna, sedan får du försöka benda loss blinkersarna från huvudstrålkastaren genom att trycka undan en hake som hakar fast på en lite utstående platta på strålkastaren, dra sedan loss blinkersen, sedan ska du lossa de undre skruvarna på strålkastaren, till detta behövs en MYCKET lång förlängare på spärrhandtaget, dra loss kontakter, sedan ska det gå att få ut strålkastaren, jag tyckte det var lite svårt att få in den nya !! Har ju bara bytt på passagerarsidan ännu, enligt instruktionen som han som sålde grejerna till mig hade, skulle man behöva montera bort luftfilterburken samt röret med luftmängdsmätaren för att komma åt den andra, men jag tycker det ser ut som att det ska kunna gå utan det ingreppet, det är nämligen inte helt enkelt att få tillbaka det paketet !! Lycka till........ PS! Hoppas du får rätt grejer, av fyra artiklar var bara en ok för mig, en trasig strålkastare samt båda blinkersarna till en sedan istället för till en coupé....... Men som sagt, det blir helgrymt när det är klart........:) Först gaaaasa...sen bromsa... |
|
|
Shit... ;) hur lång tid bedömmer du att det tar för bägge strålkastarna? tack för ett bra o utförligt svar! ------------------ Min Hemsida: Länk (Tryck "My Car" för BMW:n) |
|
BIMMER |
va var det fel på den andra lyktan då? kan du inte montera denna |
Dark Rider |
Men hallå såå svårt är det ju inte vadå skruva på nåra skruvar å pilla undan spärren till blinkersen är ju inge svårt! Du kan ju inte tro att dom ska byta sig av sig själva eller hur =) (och Ja ja har gjort samma sak så ja vet) Bil´n min: Länk |
|
Dark Rider: Beror väl på lite vart man har tummen, jag kanske har den närmare mitten avhanden än du....... ATCO: Jag räknar med tot. ca. 3-4 timmar !! Bimmer: Sprinten på strålkastaren som ska hålla kvar blinkersen gick av när blinkersen skulle på, plasten var för tjock och hård !! Först gaaaasa...sen bromsa... |
|
Dark Rider |
Bistec: Hehe inge illa menat! hur gåre fått dit andra? Vi vill se bilder sen =) Bil´n min: Länk |
|
Dark Rider: Väntar med att få dit det andra tills jag fått ett nytt samt rätt blinkers, sedan blir det nya bilder i galleriet !! Först gaaaasa...sen bromsa... |
|
535power |
tog mejj och en polare 45 min att sätta in angeleyes ringar på en E36 skit enkels |
|
vi snackar om hela insatsen nu inte bara ringarna... ---- Min Bimmer: Länk |
|
|
Tog mig kanske 25 min , skitenkelt skruva bort skruva dit ,klart funkar utan extra kabeln...kalasfint vart de , köpt på Styletech så klart.... /Robban Länk |
|
|
Tja. jag har också monterat min Angeleyes (Styletech) i helgen tog mig och en polare ca 1h 20 min inkl. strömkabeln som ni verkar ha struntar i!?? den va ju inte svår direkt... bara koppla till + å- polen som finns under huven, sedan skruva fast reläet i karossen. ser fakriskt ut å kunna var orginal, så bra blev det.. // AkA |
|
Dark Rider |
ATCO: de ä ju bara lättare om du har hela insatser! Bil´n min: Länk |
|
Funderar på att köpa angel eyes, dock inte hela satsen utan bara ringarna samt kablarna.. någon som gjort det? alltså bara ringarna? // Pantzare |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.