|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Snyggt! Antar att du har glasblästrat ventilkåpan eller är den bara lackad eller både och? Tänkte riva min motor i vinter och göra den snygg genom att glasblästra & lacka allt men funderar på att låta aluminiumen vara obehandlad efter blästringen om det går. |
|
|
Fint... Ska själv igång med ett M30 bygge snart... Vad kör du med för koppling??? ///Jimmy "Kjelle" Larsson PM Racing |
|
| Jag har glasblästrat ventilkåpan. Att låtan ytan vara obehandlad går inte. Den suger till sig skit och går inte att få ren igen. Kör matt klarlack om du vill behålla den släta finishen. | |
| Ok, bäckis. Får man det att fästa men vanlig klarlack direkt på aluminiumen. Tänkte köra med Plastic Paddings alkyd-färger och klarlacker som skall vara betydligt bättre än de andra mer miljövänliga som finns. | |
|
Vad gäller ytbehandling av blästrade insug kåpor mm... Vill man bibehålla finnishen kan man som sagt klarlacka.... Nackdelen med det är att med tiden så blir det lätt missfärgningar samt att lacken kan släppa... Jag brukar olja in mina grejor, det behåller finnishen, det blir lätt göra rent typ avfettning och högtryck sedan är det bara att olja in igen så har man återställt finnishen. På detta vis blir det enkelt billigt och fungerar utmärkt under en längre period. Det är okänsligt för slag osv. //Jesper |
|
| Funkar det att köra med värmefärg på alu. och sedan köra detaljerna i värmeugn så lacken härdar, borde väl hålla bättre än vanlig lack. Kanske är bäst att köra med roterande stålborste och Autosol på grejorna. | |
|
Mycke trevligt bygge! Skall själv börja bygga på min M535 framöver! Lycka till med resterande bygge! www.attitudemotorclub.com |
|
| Varför har han svetsat ihop primärrören i varandra..?(Längsled) Lär ju bli en hel del brytningar där när värmen sätter igång materialutvidgningen... K. | |
|
Röret blir stabilare. Du vet säkert bättre med din erfarenhet iof. Länk |
|
|
Ahaaaaa... Okej! Nej, jag vet ingenting faktiskt... Kan inte nå om nåt vad gäller motorer... Tänkte bara för Materialets egenskaper..., ett grenrör rör ju sig en del, med tanke på värmen, men jag kanske har helt fel... Kanske inte ens blir varmt? Jag vet som sagt ingenting... Tänkte bara fråga er/dej, som är kungar på Turbo... K. c"/) |
|
|
Vi får väl hoppas att det håller då. Har ju trots allt fungerat bra på ca 40-50 grenrör hittills, men vi har säkert bara haft en osannolik tur. Det är ett svartsstålsrör, och det lever inte speciellt mkt. Länk |
|
|
Ahhhhhaaaa...! Okej! Snäll du är Bäckis, som upplyser en sån okunnig kille som jag!!! Perfekt att prata med turbokungen här på AutoPower..!!! c"/) |
|
|
Jag hjälper så gärna till om någon behöver min hjälp. Hur blev det förresten med din berömda M-coupe? Presterade du på stripp eller bana så vi vet hur otroligt rapp den verkligen är? Upp med maskinen i bänk, lär ju slå alla rekord om man ska tro dina beskrivningar om hur den vrålar ur sig sitt ursinne osv. Nää, nu drar jag till Spanien och vilar. Fortsätt gärna vräka ur dig stöddigheter medans jag är borta :-) Men du kanske skulle starta en ny tråd med någon väl vald rubrik istället för att sabba den här. Tack för mig, och åter till ämnet, Robbans fräna E34. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.