|
Sida 9 av 14
|
|
|---|---|
|
bjoerck: Härligt med folk som kan skriva vettigt på internet. Det är man inte bortskämd med precis. Är pierrerules verkligen 35 år? Det verkar osannolikt med tanke på språkbruket... |
|
|
Apropa underhallsningsvardet i traden: Pierrerules namnde nagonstans i mitten av diskussionen att han mer an garna vidimerade sin alder genom att scanna in sitt korkort. Jag ser mer an garna att han gor det, om inte annat for att farga diskussionen en smula. Kanske aven lite skona pastellfargade semesterbilder ifran sjuttiotalet, med en liten pierre pa stranden nar han sjalv var "ponke"? M Coupe "it´s a lot like nothing else" |
|
mr_xc99 |
men mongo hahah, grabbar sluta! |
pierrerules |
elfrppo:vi kan gärna träffas om du vill så få du se min ålder ja bor i nynäs, eller kan vi ses i göteborg i helgen (ska på metallica) obs man är inte äldre än man känner sej. och mbola hajar knappt va du skriver??? du är välkommen oxå på ett möta bättre det en o tjafsa här...OBS ni började o tjafsa med mej. MOHHHA!!! |
|
Är det lite typiskt BMW folk att beté sig som killarna ovan...? Nog för att många betér sig omoget i trafiken. Finns det fortfarande inga som vill köra en testrepa LR? UPP! ur sandlådan och ut på vägarna nu bara! M.V.H. |
|
| pierrerules: Tja, jag bara tyckte att det var lite komiskt att du hackade på hur bjoerck skriver när du själv skriver som en kratta... | |
Tony-Avesta |
"ja men inte orginal trakors o sabbar!" Hmmmm..... Jag undrar det jag.....?? E30 M3 195 Hk 0-200 vs SAAB 9000/9-5 Aero eller 9-3 Viggen 0-200, hur går det tro....? För övrigt tycker jag att dessa smått galna trådar om ett ytterligt uttjatat ämne, ändå har varit riktig skojiga, och hållit sig på en lagom gnabbig nivå utan att urarta i sjuka elakheter mm. Applåd för det till alla inblandade, att man kan kivas med lite finess och glimten i ögat. MVH Tony |
pierrerules |
Vet att ja inte är nå vidare på o skriva,är bättre på o snacka,hackade på bjoerck för VAD han skrev INTE hur han formulerar sej, och du elfrippo skriver bra??NOT sköt dej själv o skit i mej syns i götet i helgen?? elfrippo |
Tony-Avesta |
Finns det lämliga chippade V40 och M3'or i närheten av Avesta här i södra Dalarna, så är ni välkommna. Då kan vi göra ett praktiskt test och mäta det hela med min testutrustning. Jag kan antagligen även tillhandahålla både gråterskor och hejarklack för en vettig slant, beroende på vem som har behov för vad efter att testet är klart..... ;-) Ev kanske vi får sätta samman en krisgrupp med präst och allt..... MVH Tony |
|
Ja men var SAABen snabbare än M5an så var den det då, vem bryr sig egentligen tror inte en e39 M5 ägare börjar sukta efter en saab för det även om saab killen kanske vill det. Jag körde en -03 S60R här om dan, och blev riktigt besviken på "M3 utmanar prestandan" gick inte alls speciellt bra. kändes som en chippad 9-5aero eller nåt. Skit tråkig motorkaraktär och det kändes allvarligt som om min 3,8 M5 är betydligt ursinnigare och rappare. Men e34 M5an faller ändå eftersom den totala prestandan var ngt bättre i Volvon, sportchassiet var mkt bra. Men då kommer man till nästa fråga vill man ge 410kkr för en beggad s60R när man får en beggad M3E46 för samma slant ? Finns inte en chans dom lirar inte i samma liga. Skulle alla gånger även ta en e39M5 före Volvon även om volvon går att trimmas ytterligare. För mig är det helheten som gäller och där är BMW bland dom absolut bästa om inte nr 1. och det är inte volvon den kändes liksom inte äkta på ngt vis, även om chassiet var bra. För vissa är det bara prestanda nog för att smiska en M5/M3 på motorvägen som räknas, sen att bilen inte har några andra kvaliteer bryr dom sig inte i, det finns säkert en tjusning med det oxå, bara att det inte imponerar på mig som endast rejsat en handfull gånger under dom 3år jag haft min bil. |
|
| Jocce får jag fråga en sak dom tre lägena man har på R:en sport och den första ekonomi (?) talar ju för sig själv men Advanced är det den värsta eller är sporten det? | |
| Japp advanced är hårdast. | |
mr_xc99 |
varför har man såna olika lägen, känner man av när det e ekonomi eller när det e advance. URLÖJLIGA funktioner känns som 80-tals high tech |
Tony-Avesta |
Är det inte på BMW CSL som man kan välja hur gasspjället mm skall reagera på gaspedalens rörelse,samt hur snabbt lådan skall växla mm. Är inte det ungefär lika löjligt då, och 80talsmässigt???? Varför har man överhuvud sådana funktioner på BMW?? Varför är valbara funktioner och inställningar för olika saker tufft och bra på BMW. Men har Volvo sådana funktioner, då är det löjligt....? Är ni inte en smula för (märkes-)fåniga nu kanske...? :-) MVH Tony |
|
Man kände nästan omedelbar skillnad, i comfort läget kändes den som en vanlig S60. Ett tryck på advance knappen och den blir stum och ovillig att kränga. Tyckte det funka bra och gör ju bilen lite mera användbar, kan ju vara jobbigt på långresa med stumt chassi. |
|
| Klart det inte är löjligt och klart dom måste fungera varför annars sätta dit dom?!! men visst vill du köra 80 mil på tex advanced istället för ekonomi så visst.. tanka 143 gånger du :) hehe | |
mr_xc99 |
men mongo, det e skillnad på volvo och bmw, precis som att säga att SMG 2 e fett coolt att ha på en volvo s60R, klart man KAN ha det men e det snyggt , passar det osv nej juste tänkte väl det. |
Tony-Avesta |
Varför i hela friden skulle man inte kunna ha SMG 2 på en Volvo s60R?? Vad fan har det med "snyggt" att göra?? Du ser väl för fanken inte lådan, utan bara ett par knappar och ett par paddlar på ratten typ?? Är sådana saker bara coolt just för att det sitter på en BMW?? Man har väl lika stort behov av att kunna växla snabbt på alla sportigare bilmodeller, vare sig det är en Volvo Viper BMW eller Ferrari? Jag skulle verligen vilja kunna växla snabbare i min gamla Sierra (en skitbil jag vet..) så jag kommer ner under 5,0 s för 0-100. Det hänger idag egentligen bara på den sega växlingen mellan tvåan till trean som jag gör vid 90 kmh. Kvickare växling där och jag kommer under 5,0 s. Jag skulle ta emot en SMG med öppna armar om den hade ett vettigt pris. Ska man skratta eller gråta åt era tokigheter.... :-) MVH Tony |
|
Bla bla bla bla... massor med gnäll å gnabb i denna tråd!!! Sluta upp med personangreppen och bete er som vuxna! Hur som helst så tog jag en tid på min m5 e34 idag.. från 95 km/h till 205 km/h tog det ca 15,5 sek. Två pers i bilen och halv tank. Och nej ingen nerförsbacke. Nu tackar jag för mig för nu bär det iväg till belgien.. tjoho.. Mvh Jojje |
|
mr_xc99 |
ja men då kan du väl lika gärna sätta på en smg 2 i en fiat polski va??!!! ja gör det det ser ju bra ut. Kom hit så ska jag läxa upp dig tony du tror du har rätt i allt, lugna ner dig för jag tror knappt vi ser smg 2 på volvo isf ska jag förstöra alla volvisar som har det! Och sluta nämn din j... Sierra i vartenda inlägg du gör!!! vi vet att du har en sån , det får va bra me det, ja det får det! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.