|
Sida 12 av 14
|
|
|---|---|
| Det är helt rätt att Mercedes har tappat i kvalite,och det gäller också den nya Sklassen.jämför man den nya Sklassen mot den jag har dvs cupen i W140 modellen så är tyngden i matrial och passform betydligt bättre i den gammla w140,när man bantade den nya Sklassen med ca 300kilo så tog man bort mycket kvalite också.Den nya 5serien av BMW har också tappat i matrialkvalite läste jag. | |
|
Tjena gubbs. Jag har åkt med i kompisens M5 med lite extra på ca 360hk,vi hängde INTE av en ny 9-3 Aero. Dessutom är kompisen duktig på att köra och inte rädd för att använda grejerna. Dock var det ju en 3.8. |
|
| !?kan inte varit ett friskt ex?! | |
|
Nej, friskt kan det inte ha varit. 9-3 Aero tar man faktiskt till frukost med en original M5 och då spelar det ingen roll vilken M5 det är. Behövs inte någon M5 för att spöa en 9-3. Det räcker med en 735iA från -88. Det gick bra tyckte jag! //Schnitzer |
|
|
Funatic: Vad var gjort på den M5:an som skulle ha 360 hk? Inte något chip i alla fall som kanske ger max 5 hk. Eller om den inte tappade 10 hk med chippet, som det ibland kan bli. //Schnitzer |
|
|
Det måste definitivt ha varit något fel på den M5:an eller så var 9-3:an trimmad. Å andra sidan bör samma sak gälla sak för 735:an som för Saaben. |
|
|
Ja, för den 735:an har kört ifrån en 9-5 Aero, 230 hk-versionen. 7-serien går grymt bra i hög fart. I acceleration så är ju båda SAAB:arna snabbare! //Schnitzer |
|
| Hur kan man ens leka med tanken att en 210hk 9-3 aero skulle spöa, eller vara jämn med en M5 E34 3,8l?!:) | |
|
Ja, det måste vara året sista "dåliga" skämt! //Schnitzer |
|
|
kompisens 325 gick helt jämt från 90 till toppfart på bägge bilarna (gjorde ca 230 båda) så nåt e fel. MVH // Harris |
|
|
Eftersom dom flesta här hänvisar till ringen när man ska prata prestanda på en M5 och dom verkar ha kört där. Så är det här ju en ganska rolig film på en Volvo kombi som går ganska bra runt där. Effekten och vridet matchar ju en M5 3,8. Länk / Morgan |
|
|
Saabarna går mkt bra efter trim, Men att en SS Aero original hänger på en M5 är befängt och det skulle t,o,m en riktigt inbiten saab fantast kunna erkänna. Jag har själv total förnedrat en SS Aero på motorvägen när jag hade min M5 3.8. |
|
| Farsan hade en 9-5 Aero förut me 250hk, dom går riktigt bra men om man jämför med Tex en M3 E36 så har den inte så mycke å säga till om... Har även kört 9-3 SS Aero å jag tycker att den går fruktansvärt dåligt.... känns inte som en Aero, jämfört med 9-5:an kännns den som om 9-5:an har 100hk, mer.... | |
|
Er röda 735:a Schnitzer? Den blev ju ifrånåkt av 535:an med Alpina motor, och den bilen hänger inte med en 230 hk 9-5 Aero... ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
Greenberg: Det var som sagt i högre farter. Ja, den 535:an drog ifrån litegrann mot den. Tänk ändå på att det är automat och i låg fart. En E32 går inte så bra med bara 6:an i de hastigheterna. Jag har dessutom 2 vittnen till att vi spöade den 230hk-versionen. Det var några göteborgare som skulle upp och festa på kvällen i Karlstad. När det gick ca 140 km/h så började vi köra om, tog ett tag innan man var om, men det var ingen slö omkörning. Föraren i SAAB:en ville inte gå ur bilen. Den bilen var i stort sett nya då så jag förstår om han skämdes eftersom hade han retat oss före att vi inte hade turbo. Du får väl fråga killen som har den röda M5:an om du inte tror mig... //Schnitzer |
|
|
Nej, en orginal SS Aero har inte en chans att hänga på en M5:a. Men är den trimmad kan den säkert hänga på en M5:a i vissa intervall. Se länk Länk Nordic och BSR erbjuder liknande trim. 0-200 på ca 23,5sek borde ju räcka för att "få häng" på en M5 i vissa motorvägsintervall... T4 -99 |
|
|
Schnitzer>> Vad gör en 735iA 0-200km/h på?? Är det rimligt att anta att det är uppåt 35-40sek med tanke på att 750:n behöver 29-30s?? T4 -99 |
|
|
Runt 40 sekunder får man nog räkna om det är automat. 328:an klarar på 32-33 sekunder. En 9-5 Aero har inga större problem med en 328 i farter över 100. Flåklypa |
|
|
SotaM: Har inte en aning faktiskt! Vem kör 0-200 km/h med en 735iA? Det är ju inte ens intressant att veta. //Schnitzer |
|
|
En fråga toppar inte en 735 "bara" 230 kmh? iaf enligt eran modellguide. och väger 1800kg och det är en Rak 6 på 3,5 liter och 211 hkr. Aeron har 230 hkr väger Ca: 1600kg och toppar 250 km/h. Borde ju säga lite sig själv vem som borde gå bäst över 200 Km /h. Schnitzer jag kan åka och låna en 9-5 aero av en kompis så kan vi leka lite och se vem som har rätt. :-) / Morgan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.