|
Sida 10 av 14
|
|
|---|---|
Tony-Avesta |
mr_xc99 Jaha, du är den typen? Det ante mig, vilket innebär att det för vuxet folk som mig bortkastat att slösa tid på dig..... Adjöken...... MVH Tony |
|
Måste bara hålla med om att E34 3.8 känns rappare och råare än allt vad senare Mbilar heter. Miljökrav stavas det! urtrist! Tycker verkligen om karaktären på den motorn! M när det är som bäst, senare är det för mesigt! M.V.H. |
|
Jetta_GTI |
Ärligt talat grabbar! Jag har ägt en 9-3 Turbo och nu tänkte jag köpa mig en BMW men efter att ha sett nivån på detta forum så blir det inte så.... Säga vad man vill men STCS forumet är 10 ggr mer moget.... Detta överträffar till och med TPC forumet.... Man får bara sina fördomar bekräftade och det är att BMW är en kebabräser för män med arabiskt ursprung samt män med för liten självkänsla... Mvh |
Gemini__ |
Jetta_GTI: Ditt inlägg tillför inget av värde till detta forum iaf. Behåll du dina fördomar för dig själv istället för att sprida ut dem på detta forum. Sen kan jag hålla med om att vissa trådar har spårat ur en del, tråkigt att det blir så faktiskt. Mvh: Thomas Länk |
| Hur är det med självkänslan om man ratar ett bilmärke bara för att vissa trådar på ett forum spårar ur? | |
|
Jetta GTI: Kan förstå om du blir besviken på forumet. Men man kan ju ändå köpa en BMW :) mr_xc99: "Kom hit så ska jag läxa upp dig tony " Vad håller du på med? Visst kan en nyare Aero rasta en M3 E30, men då skiljer det några år mellan årsmodellerna. Hugaligen, jag håller med "Jetta GTI" att det är låg nivå på detta forum ibland. Sluta vara så märkeskåt. Såhär mkt skit pratas det inte om andra bilmärken på STCS iaf. En del kanske ska försöka vara lite mer ödmjuk? Hej Fast`n Loud Turbo Proud. |
|
|
Alla dessa känslor tolkar jag som stor kärlek...kansken inte för medmänniskorna, men för bilmärket i fråga. Jetta_GTI; kebabräser? Jag tror att du blandar ihop det med alla svarttaxi's - många Jettor där förresten...hmm :-) |
|
|
Fascinerande diskussioner det här - jag kan bara inte sluta läsa :) apropå knappar i kupén och 80-talsstuk, även den ouppnåeliga F360 Stradale ståtar med knappar i kupén, t ex knappen "Race". Hur många av er, handen på hjärtat, skulle INTE trycka på en sån knapp!?? Som den gode Jeremy Clarkson uttryckte det: "You see, I think a Ferrari is a scaled-down version of God". Odödlig kommentar! :)))) mvh Anders PCS #8050 BMWCS #4727 |
|
Tony-Avesta |
Helt klart skall man få älska sin bil eller ett bilmärke högt och innerligt. Men varför skall det inte gå att vara både en smula ödmjuk och objektiv samtidigt. Med det menas att man borde kunna se på andra bilar utan att ha de allra största skygglapparna permanent fastoppererade på skallen, samt att kunna diskutera på ett hyfsat sansat sätt vare sig man ger eller får kritik mm. Även om BMW gör bland de bästa bilar man kan köpa, så blev väl världen rätt enformig och tråkig om det bara och endast rullade BMW (M3'or) på vägarna världen över....... Eller S40...... ;-) MVH Tony |
kilroy |
Det är märkligt att den här diskussionen går vidare med tanke på att så få av debattörerna äger vare sig en e39 M5 eller en Saab Aero...trimmad eller inte. Kul att så många engagerar sig i nåt som dom knappast vet så mycket om... Jag trodde, naiv som jag är, att jag lite fint kunde runda av debatten genom att skriva ett inlägg (sidan 6 tror jag) om att bilägande inte bara handlar om tiondelar, hästkrafter, acceleration...Fel, fel, fel...bara några minuter efter det inlägget kommer ett annat, teknikidiotiskt, inlägg...suck...att det finns folk som orkar hålla på... |
Tony-Avesta |
kilroy> Visst kan liknade diskusioner vara lite märkliga på det sätt du säger. Men erkänn, visst är det rätt kul ändå, om inte just för att det blir diskusioner och fart och fläkt på ett forum med dessa debatter. Och är folk bara skapligt sansade och inte gör personangrepp mm så är det väl okej? Förresten, jag tror aldrig jag fick nåt svar av dig ang. detta som du skrev om mig: "du gjorde faktiskt en del ansträngningar i början att försöka verka mer korkad än du är..." Jag skulle uppskatta om du förklarar det en smula. MVH Tony |
|
kilroy: det är väl en av egenskaperna hos ett online-forum, alla som orkar och har lust kommer att uttrycka åsikter som ligger i bästa fall i närheten av det ämne som tråden förhoppningsvis startade med. Och visst håller säkerligen fler än mig med dig när du försöker sätta fingret på vad bilägare egentligen är. Jag tycker själv det är lite småskoj att gnabbas med märkesblinda ägare, lika mycket som andra säkert älskar att jaga igång mig med att "GT3 får pisk av den och den" .... :) mvh Anders PCS #8050 BMWCS #4727 |
|
Tony-Avesta |
kilroy> Glömde en sak. Jag ser att du äger en 540i -95. Har den diffbroms, av norma lamell-typ?? Om inte, vet du om det finns 540i med just sådan diffbroms original? Jag håller på och jagar en sådan febrilt just nu, för jag behöver en ny slutväxel till min Sierra och har fått för mig att en från 540i med sina 2,93:1 (2,81:1 Touring) på automatväxlade (finns det manuella 540i förresten?) skulle bli perfekt för mina behov. MVH Tony |
| Hej.. Tony-avesta fråga? Varför köper du inte en (bwm) så behöver du ju inte jag delar . Du har ju byggt en snart. | |
kilroy |
*Firren* *Tony-Avesta*Jovisst, det är klart att det är kul när diskussionen går vidare...*Tony*Visst har min 540i diffbroms...som original...!!?? Är du inte BMW-ägare också...? Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med slutväxeln...om inte du köper hela bilen...*smile*..Visst finns det manuella 540i...min är manuell, 6-växlad låda. Naturligtvis är automatare vanligare...jag föredrar dock manuell låda...Häng inte upp dig på vad jag skrev i början...jag tyckte du skrev en del inlägg som påminde rätt mycket om många inlägg från prestanda- och tiondels-nördarna...OK...inget ont i det...folk är ju olika. Men sen skrev du några väldigt bra, kloka och förnuftiga inlägg där du visade lite av en annan sida...vilket bara visar att vi aldrig ska döma människor för snabbt!!MVH/kilroy |
|
Trots att jag är rel. ointresserad av ämnet i sig, så följer jag tråden pga att den har ett visst underhållningsvärde.Vissa som följer tråden verkar att reta sig på en del inlägg, därför har jag ett tips till er, LÅT BLI ATT LÄS! /A |
|
Tony-Avesta |
525I> Eh... Jag har redan en BMW, en 2002 tii -72 som är liiiite moddad.... :-) Det får räcka med den BMW'n än så länge. GubbSierran är lite bizarr. Pappig Fordkaross (för att inte tala om inredningen...) Bastant turbomotor från SAAB, växellåda från BMW. Tyvärr är den bistra sanningen att jag hittills bara har haft problem med bitarna från BMW, alltså växellådan. Har testat både E36 M3-låda och E34 535-låda. Båda har strulat. Men ska jav vara ärlig så är det inget fel på lådorna i sig, orsaken är samspelet mellan motor och låda som det gått troll i. Jag jobbar på problemet... Slutväxeln tar jag gärna från BMW därför att de håller hög kvalitét tål mycket vridmoment samt finns gott om, även med diffbroms och stor variationer på utväxlingar. Dessutom är de inte särskilt dyra. MVH Tony |
Tony-Avesta |
kilroy> Vet du om det är en redig lamellbroms i din diff, eller en sån där tråkig viskodiff?? Vet du om det är standardutrustat med diffbroms normalt i 540i, eller vilak årsmodeller som har oftare än andra?? Eller om det är vanligare på de manuella?? MVH Tony |
kilroy |
*Tony*Diffen är en redig lamellbroms. Jag tror att det är så att diffbromsen levereras om du utrustar din BMW med ett M-paket. Men inte helt 100...MVH/kilroy |
|
Jetta GTI!!!, känner du för en BMW så köp en BMW skit i vad folk tycker och tänker. Jag tar iaf inte åt mig av fördomsfulla pizza kommentarer. Kan hålla med om att det är lite lugnare på stcs, många där kan ju faktiskt erkänna att andra bilar är ok. Fast det finns en hel del som bara ser saab oxå, och dom brukar visa sig när ngn från ett annat märke kritiserar saab, men det händer inte lika ofta som här. Antar att det är roligare att hävda sig mot BMW ungefär som David som talar om för Goliat att han nog inte är så stark som han tror, och det kan jag förstå att kan vara kul. Måste oxå tänka på att det här forumet har väääldigt många besökare ca 13-14000 endast i dag när jag skriver detta. Då blir det oxå väldigt många som skriver korkade inlägg. Men dom är ändå väldigt få om man ser till antalet som hänger på siten, jag tycker det är illa att vissa i den här tråden drar alla bmw ägare över samma kam. och säger att bmw ägare är si och så och, kan inte erkänna dittan och dattan. Jag har heller inget emot saab jobbar sedan 6 år tillbaks som saab mek, men åker bmw men det är mitt val, har inte märkt ngn skillnad på min hudfärg heller sen jag köpte BMW. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.