AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.411

Hur mkt sälja min 325 Coupe för?

Sida 2 av 2
Hmm, är det enbart jag som upplever att en 325 Coupe är svår såld? Måste nästan ta under pris på bilen för att få några mail!
Tror det beror mkt på försäkringar!
Inga Unga som vill äga en sån pga försäkringskostnaderna!
Visst kan jag släppa min coupe billigare om dom har argument för att pruta ner priset!
Dock blir det svårt att hitta sånna på denna bil!
För motorn går lika rent som 99% procentig sprit är! =P
Kanske lite över drivet men ni fattar!
Aja, Bara att ligga ute med annonsen och vänta på rätt köpare!
Eller en köpare!! Har inte haft några mail ens!

Burberry
Nej, sluta, det handlar inte om att provocera alls. Saken är den att jag annonserade min för 63 och sålde den ett par dagar däreftär för 58, och bilen bar långt ifrån superskick.. Man kan heller inte jämföra pris på en 320 och 325 då 325 är ett antal tusen dyrare rent relativt. Om en 325 coupe i bra skick kostar 40 tusen, vad kostar då en fyradörrars? 25`?

MVH

-Best live BMW drive-
-BeeMWe-
45 är normalt om den inte ha några deffekter, priser utöver detta skall räknas som ren tur att man finner någon dum köpare.

Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Burberry, som sagt tidigare: Titta inte på vad bilar annonseras för!
Kolla vad de säljs för istället. Finns gott om 325 coupe för runt 50.000:-

För att svara på ursprungsfrågan.
Skulle rekomendera att göra som du gjort, annonsera för 49 kkr.
Men räkna med att folk vill pruta på framför allt rosten.
Milen är många men fullt normalt. Men eftersom det finns så mycket mätarskruvade bilar kan 21.000 låta mycket för vissa köpare.

Slutpris runt 45 är min gissning (kanske något lägre eftersom intresset på annonsen varit dåligt samtidigt som det är rätt årstid att sälja bil)
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Det är väldigt svårt och sälja en rostig bil (även om det är lite). Det fick jag erfara när jag skulle sälja min 320 (E-36). Bilen var hur fräsch som helst dessutom svensksåld om det skulle vara bättre, men jag hade lite rost vid bensinluckan, och trösken förarsidan och dörren passagerar sida, dock inga synliga, men dessa gjorde att jag inte kunde sälja bilen, tills jag fixade det, då gck bilen direkt, men innan det fick jag nobben i minst 6 månader.

Fixar du rosten då kan du få 45-50.000 max.

Lycka till!
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Verkar som om alla bilar är svårsålda just nu, speciellt BMW. Gällande äldre bilar e32/e34/e36 så verkar det som om utbudet är mycket större än efterfrågan och då pressas priserna om man vill ha en snab affär. Rekordhöga bränslepriser gör också att intresset för "roliga" bilar svalnar.

Jag har ute min fina 740i på annons med bla. 18" fälgar mycket nytt mm. till ett för mig mycket attraktivt pris men intresset verkar svalt och jag tvekar att den kommer bli såld överhuvudtaget om jag inte dumpar priser till långt under det "normala".

BMW CS #5139
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.