|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Utrustad med följande. -El Taklucka -Abs -Diff -El hissar fram -El uppvärdasäten fram -El uppvärmd bakruta -Airbag -Lilla färd datorn -El speglar -AC/klima -C-lås För övrigt har bilen gått 21700mil, Stor service genomförd vid 18000mil! Nya Däck 205/55 -16 Goodyear NCT 5 som rullat drygt 200mil! Även Nya Fälgar Ace Imola 16x7" rullat 200mil dom med! Vita sidoblinkers Ac Schnitzer väghållnings dämpare/fjädrar (något sänkt) Importerad 1998 från tyskland. Besiktigad och skattad Februari -05 Fint skick invändigt! Dock lite rost på skärmkanter! Hur mkt skulle man kunna begära för den? | |
Burberry |
60 borde du få mins för den. MVH -Best live BMW drive- |
|
Bmw 325 Coupe -92 2.5L Rak sexa, 192hk, Färgen är Diamant svartmetallic! Utrustad med följande. -El Taklucka -Abs -Diff -El hissar fram -El uppvärmdasäten fram -El uppvärmd bakruta -Airbag -Lilla färd datorn -El speglar -AC/klima -C-lås För övrigt har bilen gått 21700mil, Stor service genomförd vid 18000mil! Servades för ca 1000mil sedan med följande, -Nya remmar underhuven -Oljan bytt -Oljefilter -Luftfilter -Vattenpump för ca 200mil sedan -KupeFilter -Bakre stötdämpar fästen Nya Däck 205/55 -16 Goodyear NCT 5 som rullat drygt 200mil! Även Nya Fälgar Ace Imola 16x7" rullat 200mil dom med! Vita sidoblinkers Ac Schnitzer väghållnings dämpare/fjädrar (något sänkt) Importerad 1998 från tyskland. Besiktigad och skattad Februari -05 Fint skick invändigt! Dock lite rost på skärmkanter! missade ett par rader när jag skrev om bilen =P Hur mkt törs man begära? 40? 45? 50? 55? |
|
Burberry |
Begär 60. Jag hade en 92 och sålde den häromveckan för 58 -Best live BMW drive- |
|
Hmm, Ok... får väl begära 60 för bilen då! Har ingen brottom med att sälja den så, för övrigt går den underbart i motorn :) |
|
Burberry |
Minst somsagt, gå in på blocket och jämför med andra bmw med samma specifikationer, utrustning osv. Den rätta köparen dyker alltid upp,, -Best live BMW drive- |
|
Minst 60.000.- för en 12 år gammal 325a, med rostiga skärmkanter och 21.700 mil på mätaren? Ähhh, det låter väldigt optimistiskt... Skulle snarare säga 40 - 45.000.- Men Burberrys köpare kanske vill ha en till? Mr C |
|
|
Min 93:a är svårsåld för 50! Då har den ändå vanos som inte fanns 92 Automat är bekvämt |
|
Burberry |
MR C: En bmw coupe fullutrustad för 40-45? Lever du i en drömvärld eller? Inte ens i Tyskland kostar de så lite. En vanlig fyradörrars med bra utrustning ligger på 40-45 utan att vara dyr. Vi talar om en Coupé här, som är rikligt utrustad, och lite rost på skärmkant sänker inte värdet med 15 tusen i första hand.. Somsagt, annonsera för 60 och tro mig att köparen dyker upp, 55 ska du ha minst för den. Kanske MR C vill köpa den och därför menar att den ska ligga på 40-45... |
Burberry |
Styrman: Om din 93 är svårsåld för 50, kan man börja undra om kaross medföljer vid köp.. allvarligt talat.. ni överdriver kraftigt grabbar.. gå in på blocket och kolla priser,, exempelvis. |
|
Burberry, är bilen fullutrustad? Den verkar sakna t ex SCHiin, ASC+T, GSMtelefon, farthållare, kylskåp etc etc. Det är nog du som lever i en drömvärld rent prismässigt. Sök gärna igenom forumet så kommer du att få en del svar som kanske är en kalldusch för dig. 21700 mil är ett fullt normalt miltal, men gör sannolikt bilen svårsåld. Kan bara önska säljaren lycka till, bli dock inte besviken om du inte får 60KSEK för bilen. /Simon |
|
|
Tycker att det är lite löjligt att alla nämner standardutrustning i annonserna.. Ok ABS och Airbag kom standard 93, men varför tjatar alla om att dom verkligen har elhissar på en Coupé.. skulle vilja se en utan.. |
|
|
Burberry För det första var ju den här bilen långt långt ifrån fullutrustad om man ska gå efter vad som fanns att få till på den -92. Skinn är ju som sagt en sak...... Tror också på ett slutpris runt 40-45" pga av 4 saker. 1. Import 2. Milen 3. Årsmodellen 4.Rosten. Har märkt att det inte spelar nån roll om man säljer en bil för 20" eller 150" när det gäller kräsna Bmw köpare. Inte toppskick (Läs EJ rost) = Inget köp alt stooor prutmån. Sen Burberry ska du nog inte läsa för mycket i vad överoptimistiska e-36 ägare sätter ut sina bilar för. Ta och ring på nån annons så kan jag lova att många aldrig får i närheten av de överpriser de begär. Att du fick 58" för din tycker jag du ska vara extremt nöjd med även du ju inte skriver nåt om mil, utrustning och skick på den. Fast visst kan han ju börja med att sätta ut den för 60". Det kan ju funka. Den sista idioten är ju inte född än som dom brukar säga......; ) Mvh |
|
|
skulle aldrig heller ge 60k för en 325a 92a med rost på skärmarna. max 45k BMW CS #5139 |
|
|
Hej Jag tycker ett lämpligt utgångspris bör ligga runt 50, räkna sedan med ca 10% prutmån och man landar på 45 i slutpris för bilen ifråga. Rost är mer regel än undantag på E36 idag, tror milen (snart 22kmil) är ett större problem och skrämmer många. mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
|
Själv tror jag att det är rosten, även det lilla som befinner sig på denna bil som gör den svår såld, + mil talet är väl inte så hiskeligt högt! Snarare normalt för en 92:a Däremot är bilen utrustad med Diff, vilket är ovanligt på en 92:a! Samma sak med sätesvärmare (iallafall vad jag hört) Men som sagt så är bilen värd i mina ögon minst 45 papp! Sen skulle den väl vara värd ca 55 om ny lack skulle befinna sig på bilen! Aja, får se vad man får för bud, satte ut bilen för 49 papp på blocket! Släpper dock inte under 45! för det är den iallafall värd! Ni kan väl ta o kolla hur många bilar ni hittar för 45 tusen med samma körglädje/komfort! Kanske en golf Vr6 som är framhjulsdriven! ev en risig calibra turbo! eller En supra från slutet av 80 talet! Dessa är väl bilar som Kanske kan mäta sig med denna bil i denna prisklass med samma körglädje! Tyvärr tänker allt för många personer på pengar bara =P |
|
Burberry |
Grabbar, sluta överdriva. Gå in på blocket och kolla priser.. på bmw 325 coupe.. -Best live BMW drive- |
Burberry |
En i denna tråd påstår att hans 93 är svårsåld för 50. Det finns ingen 93 i hela sverige, där motorn fortfarande fungerar under 60 tusen.. -Best live BMW drive- |
|
Burberry, antar att du endast är här för att provocera med ditt beteende? Sluta med det, detta är ett seriöst forum. Inbilda inte säljaren att 60KSEK är rimligt. Finns flera liknande bilar på autopower som är utannonserade mellan 40-50KSEK, räkna dessutom in att i princip alla bilar har 5-10% prutmån och dina teorier/åsikter faller. Slim_m, väljer du att tro på "Burberry" i detta fallet riskerar du att inte bli av med bilen pga orealistiska prisförväntningar. /Simon |
|
| Jag fick 53000 för min 320 Ia cupe, 7900 garanterade mil ,silver metallic, skinn, ac, allt fungarade + att skicket var näst intill ny inuti och mycket fin utanpå förutom ett liten buckla höger fram detta var för typ 1 månad. Så jag tror du inte kommer få mer än 45 kanske mindre om du vill bli av med den snabbt | |
|
Vem som helst är välkommen att komma och titta på min 325 coupe från -93 AC skinn taklucka automat vanos! Bilen är utannonserad på blocket för 50000 och jag har fått 2 bud. ett pucko som bjöd 30 och en som hade tagit ut pengar och skulle hämta den samma kväll för 45. Honom har jag inte sett ännu. Bilen är mycket fin och har gått 20600 mil ungefär. Det här är inget smygsätt att annonsera i forumet, bara för att ni ska få värdet på era 325:or Om de skulle vara värda 60, varför är inte min såld? Automat är bekvämt |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.