AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.082

Värme-period, hur mycket använder ni AC?

Sida 2 av 2
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
mr_xc99: Han säger så för att han har rätt, enda sättet det försvinner på är läckage, gasen cirkulerar i systemet, runt runt hela tiden! Om det nu mot all förmodan försvinner lite åt taget ändå (nåt jag inte känner till iaf) så är det så ytterst lite att det säkert skulle ta flera hundra år innan det är slut.

Cronor: Vet inte hur ac:n fungerar i din, kanske slås kompressorn av när du ställer upp den på värme, eller så går den hela tiden, men spjällen blandar mest varmluft som kommer in i kupén och då går den ändå hela tiden!

På motorstarkare bilar så märker man knappt nån skillnad om ac:n är på eller inte, mätt i bränsleförbrukning!

//Mvh Simon
Visa användare
1.397
Erik G
X3 2.0d 16 Brunmetallic
Så mycket jag kan när det är varmt, hatar att svettas. Är tjejen med i bilen så är den avstängd, hon tycker inte A/C behövs i sverige, e från florida.

Min: Länk

Erik**

///Tänk först, meka sen...
mr_xc99
jaha men om det e så , så borde man ha ac kylmedel för alltid i bilen, om det nu aldrig skulle uppstå läckage. Xtracrispy
Ma
1.746
Magnus M
i4 M50 2023
M1000XR 2024
Snöflingan är alltid intryckt... sommar som vinter. Den funkar ju även som avfuktare av kupéluften vilket är bra mot tex imma. Dessutom slipper man att systemet torkar ut och börjar läcka.
Skillnaden i soppaförbrukning är försumbar.

----
Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047
----
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
mr_xc99: visst skulle det vara så, men alla ac-system läcker lite hela tiden tyvärr! Och du måste skilja på kylmedel och köldmedium, det är stor skillnad!

//Mvh Simon
mr_xc99
ja men jag menar det dom fyller på när man lämnar in bilen. vet inte vilken av dom två du nämner som dom fyller på med , men du fattar nog va jag menade.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.