|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
har själv råkat ut för flera dörrbucklor, det verkar vara ngn oskriven regel att man ska få en dörr i sidan. Har diskuterat detta - ganska intressant att få höra andras reaktioner. Har varit alltifrån "jella idioter" (som ni andra tycker) till den fina "men vaddå, har du ingen dörrlist på din bil?". Nej. Jag har ingen dörrlist på Z3 C. Dessutom hjälper den eventuella listen högst marginellt när en stor satans rosthög parkerar bredvid o planterar sin framdörr ganska precis vid min främre stänkskärm. Tack. Sedan jag köpte min Z3C (i våras) har jag lyckats få fyra dörrbucklor (en på förardörren, tre på passagerardörren), en lång jävla repa rakt över taket (vem fan har lyckats göra det?!), en sopa har kört ut bakom min bil o plockat med sig en liten bit baklucka (tack för den!). Orkar inte mer nu blir jag riktigt förbannad när jag tänker på det. Bor dessutom i stan, bilarna parkerar om hej vilt så det är lite svårt att veta vem som har stått bakom/framför. Är numer beredd att anteckna om jag ser andra bilar klanta sig så man kan hjälpa sin stackars beemer-broder/syster som får ögonstenen demolerad av ngn idiot! nu får jag ta o hämta kaffe för att lugna ner mig... mummel mummel... ;-) mvh Anders |
|
|
Stod och borstade tänderna i morse samtidigt som jag tittade ut på min vackra coupe på gatan. Bakom mig startade nån sopa sin Land Rover med dragkrok. Bakom honom stod en nyare Merca. Killen eller tjejen backade i lagom hög fart tills det sa "crash" i mercans front. Därefter svängde han ut och försvann......Såg tyvärr inte numret......JÄVLA SVIN. Ps min kärra klarade sig den här gången.... |
|
|
Sen är det ju faktiskt så att olyckor händer. En bil är ju ingen kristallvas som man kan låsa in för sin egen beundran. I första hand är den ju ett transportmedel och därmed utsätts den för tanklösa ungar och andra. Det är nog svårt att kräva att bilen ska vara orörd år efter år. Trist för alla bilfantaster, men så är det. Grisigheten ligger att folk inte rapporterar sitt misstag. Man borde också kräva bredare parkeringsrutor! |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Ett exempel till I våras skulle jag maskinpolera bort MrCAp behandlingen och vinters tvättrepor. Bilen blir som ny (har rullat 4300 sommarmil innan jag köpte den) men sedan kommer solen fram och jag har lite grann kvar kör in bilen i garaget ska ställa den lite snett så att det blir lite svängrum (dubbelgarage)Någon som vill veta hur det låter när dörrkarmens vinkeljärn likt en osthyvel skrapar bort all färg från höger bakre skärmkant. Jag vet, min dotter vet(hon håll för öronen) det värsta är ju att det låter lika illa när man ska backa bort från dörrkarmen.Enda trösten var att det lät mera än det såg ut efteråt.Arg? nä inte så farligt. Men som sagt känner forfarande den duktiga lackaren kostnad 1500 spänn för halva bakskärmen.Kan tillläga han är fruktansvärt duktig Skarvade ihop 2st E39 540 ingen människa kunde inte se det,BMW blev väldigt impade när han lämnade in den för datakontroll och programmering.Men min dotter ger mig en gliring var enda gång jag är på väg in i garaget. Hade någon annan tillfogat min bil en liknande skada och stuckit så hade man ju blivit oxtokig MVH Hasso |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.