AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.550

Bildörr+Barn...Nix!!

Sida 1 av 2
Crusty
Är det nån mer än jag som får en obehaglig känsla när man parkerat sin ögonsten och ser att en familj har parkerat sin bil brevid o ungarna ska in i bilen???
för typ två veckor sen stod jag o väntade på att kunna gå in i min bil för ett par ungar skulle in först i bilen brevid och jag tänkte bara slå inte upp dörren i min bil bara! Tanken gick i mitt huvud flera gånger och då plötsligt.....PANG! jo visst! ungen bara slängde upp dörren! Tror ni att ungarnas föräldrar brydde sig?? NIX!!! jag påpekade för morsan i familjen vad ungen precis gjorde. -Ojdå! sa kärringen helt ovetande av vad som hänt!! O satte sig i sin sketna bil o körde därifrån!!! ARGH!!! Det e fan tur att man har skyddslister på bilen!!

"The Blue BMW"
Visa användare
664
Osprey
540iA -95
318i -93
Jovisst är det så och när mina barn var mindre så var det rätt nervöst när man var ute med barnen någonstans och var tvungen att parkera trångt. Barnen tycker att bilar är jättestora, stenhårda och osårbara, de tror ju inte att en dörr i sidan på en annan bil kan göra någon skada.

Det skulle kanske vara bra om det fanns en option till bilar, en taklucka som satt långt bak och som kunde öppnas utifrån, så att den kunde användas som barninkast...?

Jag försökte lära mina barn att vara försiktiga och öpnnade ibland själv dörren och höll i den också, tyvärr är det nog bara de som själva är rädda om sin bil som uppfostrar barnen att vara rädda om andras bilar...
Ca
334
Carnal
325DAT -08
118D M -10
Håller med om problemet. Har själv en 2 månaders i framsätet på coupén. Det är jävligt segt att plocka ut henne på trånga parkeringsplatser. Man vill ju inte få märken i bilen.

Jag har som generell regel att aldrig ställa mig jämte en bil med bilbarnstolar i.

Hemmavid står Jettan (jotack den är kanon, nästan bättre än Beamern;)) jämte en kärring med en möglig Audi som har två hundar. Tog ett tag innan jag kopplade att de vita fläckarna på min gråa bil kom ifrån hennes. Slänger hänsynslöst upp dörrj-ln varja gång hon skall ha ut hundarna. Lacken är helt avskavd på hennes dörr. Sådana människor som inte bryr som om andra människors bilar oavsett skick bara för att de inte bryr sig om sina borde pryglas på stadens stora torg!!!

(F-n vad jag blev sur nu när jag tänkte på det)
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Buhuu, jag fick min första repa den här veckan. Skulle hämta beemern och får se att något arsle till parkerare sopat till bakspoilern i hörnet.

Ingen lapp, inget meddelande
Det är för fan värre än djurplågeri!

Jag hade hämtat min nya 320 för ett par år sen. Hade kanske kört totalt 10 min när jag parkerade i arlandas inomhusgarage. Kom tillbaka ett par dagar senare bara för att se en bagagekärra i framflygeln.....blev en fin repa kan jag lova......
IG
14
IGGY
525-touring-92
320i-84
M535-87
Råkade ut för samma sak för någon månad sedan.
Var med gumman å handlade, skickade in henne i butiken.
Sitter där å myser när en japansk 70:talare glider upp
jämte min.
PAAANG!!!! Den felknullade idiot bruden i japps skiten
bara fotade upp sin dörr i min!
INFARKT! Jag hoppade ut snabbare än min egen skugga,
kollade dörrn, tack och lov tog det på listen,
Höll nästan på att bli kvinno nitare.
Hon fattade inte ett skit av vad hon sysslade med.
Totalt obrydd för andras saker.
Hur fan kan man leva sitt liv på detta sättet?
Hon är säker skitbrydd i toarullar eller nått annat
korekt, men bilar....Det e ju bara skit.
Döds straff!!

jaha!
Jag kom ut till min gamla bil en 318 och ser leriga fotsteg där någon sprungit upp på huven vidare upp på taket och hoppat ner, troligtvis med skateboard... Huven klarade sig men taket ficj 3 riktiga bucklor bland annat över takluckans kant vilket gjorde det omöjligt att laga utan att byta tak.

Man blir ju så förbannad när man hittat en gammal E30 med få mil och en tant som kört det hela tiden så den är som ny... grrrr

Tur man inte såg det.. då hade man nog kommit ut lagom till denna jul kanske... :p

//John
Crusty
Jag sörjer med er!! Snart får man väl köra volvo 240 för att få ha den ifred! E morgon när jag gick ut till bilen hade någon spottat stora bruna loskor på bilen! Jag menar va fan! e dom så jäkla avundsjuka bara för att man kör BMW?? Min 318 är faan inte dyrare än nån en vanlig beg. bil! Jag jobbar o betalar min bil själv o ändå tycker folk att det e fel o köra BMW!! Ge upp!!

"The Blue BMW"
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Det är tyvärr sånt som händer min dotter 5år öppnade bildörren när jag hämtade henne från dagis.Bredvid
stod dagismajjen NYA svartmet. Opel Astra han hade hämtat den
3 timmar innan den lilla tumnagelbula som det blev på skärmkanten fram. Tur att storvuxna människor brukar vara snälla 2.05.Men som tur är så känner jag en mycket skicklig lackerare som fixade det för en 1000-lapp.Men min dotter är idag 12 år hon har inte glömt,
öppnar alltid försiktigt sedan dess.
Men visst är det tråkigt det är nog bättre att göra skavankerna själv så man slipper gå och vara förbannad på nån som man inte vet vem det är
MVH

Hasso
BMW-Yoda
När jag parkera på stormarknader ställer jag mig långt från entren och nästan alltid på två rutor. För du kan ge dig fan på att om du ställer BMW-n på ett tomt parkeringsplan, så kommer det ju en idiot och ställer sig bredvid skitnära så klart. Det är som om den vore nån jävla buckelmagnet. Satt i min arbetsgivares mersa 00-a då en pensionärsidiot bredvid slänger upp dörrn rakt i sidan på den. Frågar idioten va han sysslar med, och får bara en oförstående blick till svar. Typ vad har jag gjort. Jag har bestämt mig, nästa gång nån gör så på min bil kommer det att rendera ordentligt med prygel för vederbörande. Jag får väl ta mitt straff, men man måste ju börja lära fanskpen. Kosta vad det vill. Behöver jag tilläga att min flickvän tycker att jag är alldeles för petig. Har fått bitit mig i tungan flera gånger.

BMW-Yoda
Jag blir så upprörd när jag läser det ni skrivit. Det är fan inte klokt hur pöbeln beter sig. Precis som hasso skriver sker olyckor och gör man rätt för sig, precis som hasso, är det inga problem. Däremot verkar det som om pöbeln inte har fattat att de förstör annans egendom när de kastar upp dörrarna på sina förbannade rishögar. Jag har som regel att i största möjliga mån undvika att parkera på trånga platser. Måste jag ändå göra det undviker jag alla bilar som är gamla och risiga. Att parkera jämte en gammal risig tvåförtifemma med barnstolar i är att be om bucklor på bilen. Sätt i system att polisanmäla alla parkeringsolyckor ni ser. Brottsrubriceringen är smitning från olycksplats och leder i regel till två månaders körkortsindragning för gärningsmannen.
Det är ju det också att folk som inte är alls bilintresserade tänker att det där, det är ju bara att lacka om.. jo visst men hur kul är det att lacka om en skärm när resten av bilen har originallacken och på en splirrans ny bil försvinner ju genast lite av tjusningen med att ha en "orörd" bil. Dessutom är det ju en värdeminskning när man tvingas till omlack....

Visa respekt för annans hört förvärvade egendom och hobby!!!

/John

@BeeMWe
Tror att farsans Fiat Marea Weekend 99a har mer bucklor och repor än vad våran 80tals Passat kombi hade... Helt jävla osant att folk inte bryr sig om d repar någons bil. Det värsta som hänt var nog den gång vi upptäckte att nån jävel lutat sig mot bilen och använt den som skithus och sedan torkat sig med sina egna handskar... Snacka om sjukt folk det finns...
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
jag blir så jävla förbannad när ja läser om sånt här...

om nåt liknande händer mej ger jag mej inte förens klantarslet i fråga har:
1. betalat mej minst dubbelt upp för reparationskostnaden direkt där på platsen, eller
2. överlämnat sin legitimation frivilligt eller med motstånd, eller
3. ordentligt med näsblod å minst ett par brutna ben

/Jonas

Jag tycker att Ospreys förslag med ett separat barninkast var en bra idé. Det kan ju iofs bli problem med att få ut dem ur bilen, så det är kanske lika bra att helt enkelt förbjuda barn. De väsnas ju också.
Nää, det är svårt att bli arg på barn. Men de vuxna som inte ser sig för borde bankas ner på plats.

Jag är inte heller förskonad från lackskador. Det känndes jävligt roligt att äga en tretton år gammal bil med perfekt orginallack, tills någon <b>IDIOT</b> smällde upp dörren på min bil. Det är ju fan att man måste anpassa sig efter dessa vandaler genom att parkera dubbelt osv.
Jovisst....
allt det där känner man ju igen, skaffa en touring och släng i ungarna i skuffen =)

gasa bör man annars dör man... eller?
Jag träffade en snubbe som var lackerare och biltok. Han hade hottat en gammal volvo och bla motivlackat den med 7 lager pärlemolack (kanske inte min stil, men i alla fall ett jäkla jobb). Hursomhelst, när han var på en mack slängde en gammal dam upp därren rakt i hans förardörr (han satt i bilen). Självklart fick även han en oförstående blick och nått i stil med "Sånt händer, det får man räkna med.....". Killen freakade ur och smällde upp sin dörr i hennes en sisådär 10 gånger.........han tyckte det var värt allt extraarbete det innebar med plåtjobb och lackering.....EN SANN HJÄLTE!
Sa
61
Sanden
Spanar efter E34 Touring 93-95
Det är j***gt trist att få bilen repad och bucklad men tror ni verkligen att folk i gemen har en dold önskan att sabba just BMW? Jag menar de flesta av marodörerna verkar ju inte fatta vad de gjort (enligt vad som berättats)?

Själv fick jag min 13 år gamla SAAB 900 bucklad på en parkeringsplats. Skitsur över att verderbörande inte hörde av sig men jag tror knappast att denne hyste agg/avundsjuka mot min bil. Bara en klantig skitstövel som hellre smet än stod för sitt misstag.

Ergo: Är ni paranoida eller ÄR det verkligen så som ni säger?

/Henrik
Jag tror, precis som Sanden, att det handlar om nonchalans. "Den där lilla bucklan är det ändå ingen som bryr sig om" verkar vara en vanlig inställning. Jag roade mig med att fråga en icke bilintresserad vän vad han trodde det skulle kosta att fixa en parkeringsskada jag fått på en av mina tidigare bilar: "Om du nu måste fixa det där lilla märket kan det nog inte kosta mer än några hundra". Detta talar sitt tydliga språk. Jag har aldrig råkat ut för att någon bilintresserad person med en välpolerad vagn kastat upp dörren i sidan på min bil. Däremot har det varit 35-åriga suggor iförda gamla fläckiga mysbyxor körandes någon rostig jävla surhink som slängt upp dörren för att få ut sin överviktiga lekamen ur bilen...

Jag uppmanar återigen att ta regnumret på de bilar vars dörra kastas upp. Polisanmäl givetvis sedan för smitning från olycksplats.
Crusty
Det tycks finnas fler som jag som blir fruktansvärt irriterad på dessa nonchalanta människor som fördärvar andras egendom! Jag menar hur svårt e det o vara försiktig med dörren?? Om man ser en trång p-plats kan man ju iförväg tänka ut att det kan bli svårt att ta sig ur bilen och därför välja en annan p-plats! oavsett vilken bil man kör! egendom som egendom!
Ännu värre är ju dessa funtade människor som repar bilar me nycklar för skojs skull! har dom inget samvete?

"The Blue BMW"
32
255
328 Coupé
328i Coupé -97
Har också varit ute för diverse parkeringsincidenter, så jag har börjat med att skriva upp reg.nr. på bilarna bredvid före jag går in i affären. Man är väl helt sjuk i huvudet, men vad ska man göra.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.