AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
5.545

Fråga ang moms samt import från Belgien.

Sida 3 av 4
Syclone
,,,,,
bmw320cab:
Har du fått bilen/bilarna?
Kan du berätta lite om hur det gick?
Jag tvivlar nämligen på din trovärdighet eller din godtrogenhet.
kan säga så här när det gäller superpriser från Belgien, Tyskland etc.
Finns ett gäng bilar som är helt ok om man kollar upp dom, men det finns 2 likadana så problemen uppstår kanske i framtiden, man snor en bil och gör en kopia på den, sälj den ena kopian till SE och den andra till typ Frankrike.

Hörde talas om en ny SL 55 AMG 03 för 300.000 lappar, den var tydligen en kopia från Belgien.

bmw320cab
jo det går fint fick hem en saab 93 aero i går.. funkar kanon fint.

bmw320cab
"Hörde talas om en ny SL 55 AMG 03 för 300.000 lappar, den var tydligen en kopia från Belgien."

Kan säga så här att du behöver inte åka till ex belgien m.m för att köpa sådana bilar eller chassi ändrade det finns även i Sverige.

Men som sagt min "kontakt" funkar det kanon bra med, är riktigt nöjd.
bmw320cab:
Du är ju mytoman. Det finns inget tvivel längre. Jag fattar bara fortfarande inte vad du får ut av o sitta här o ljuga på ett forum där ingen ser dig. Vad får du ut av det???
Snart meddelar du väl att du köpt den där påhittade 93:an för typ halva marknadsvärdet också...
bmw320cab
Rolex. Antyder en liten avundsjuka i dina inlägg.?

Bara för att jag har fått tag i en kanon "kontakt" så finns det ingen anledninga för dig att säga att jag ljuger.?

Känner du mig.? tror inte det. känner jag dig.? Nej.

Du får tycka vad du vill om mig med billiga bilar kan jag allt få tag i nu.. :)
Du kan ge dig i f-n på att jag e avundsjuk. Om du nu inte ljuger, vilket det finns starka misstankar om att du gör. Det behöver jag inte känna dig för att kunna ana.
Då jag hållit på o arbetat (och skattat på allt jag tjänat) med bilar o import ett antal år så har jag (och alla andra likasinnade) fått lära mig att det inte finns några snorbilliga bilar.

ALLT billigt har en baksida. Sen om du nu inte har ett SAMVETE är en annan femma. Eller kanske är du ung och ute efter snabba smutsiga pengar?

Kanske har du dock ett samvete men är lite för godtrogen bara?
Jag vet inte...

Vad jag vet är att de priser du nämner ej existerar i den lagliga sanningsenliga världen, där folk också sover gott på nätterna.
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
jag är inne på Rolex linje, som jag antytt i andra svar. Du kommer att få problem med detta framöver, frågan är bara hur. Det troligaste är att bilarna är stulna, och om du förmedlar bilar till andra så åker du på häleri plus att alla inblandade blir av med bilarna utan ersättning. Så sälj inga bilar till killar med biker-tatueringar om du har självbevarelsedrift....

Att tro att du har hittat en "superkontakt" som bilhandlare med 30 års erfarenhet missat, men som du med typ en veckas erfarenhet hittat är bara naivt. Att du inte själv fattar hur skumt detta är säger en hel del dig.

jag hoppas helt enkelt för din egen skull att du ljuger om detta!

mvh Johan
bmw320cab
Ja ja ni får tro vad ni vill men en sak är GARANTERAT att bilarna INTE är stulna. Har haft inne S80 på volvo för koll skall lämna in Saaben imorgon för koll.

Samt så har jag alla kvitton på allt som är gjort på bilarna dvs service kvitton,glödlampsbyten m.m.

Så det är helt grönt enligt min advokat.
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

Hur är det garanterat att de inte är stulna????

/B
Varför har man skaffat sig en Advokat om man importerar bilar? =) Och precis som Beppo skriver. Det spelar nog ingen roll hur mkt papper som finns på bilen... Den kan ju vara stulen ändå. Har du några bilder på bilarna? Håller de måttet? Alltså, de verkar inte skruvade eller smällda/omlackade?

Mvh Tobias
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Tänkte inte lägga mig i tråden eftersom allt vettigt är sagt, jag har en liknande historia som Johan, men den uppdagades innan några bilar blev sålda. Den här gången rörde det sig om bilar på balkan som blivit stulna och såldes i tyskland.

Om du skulle sälja en ny 735 -03, du ser att den billigaste bilen på mobile ligger på runt 380.000 och de flesta ligger på 400.000+ varför väljer du då att sälja bilen 100.000 kr under marknadsvärdet? Skulle du sälja din egna bil 100.000 under marknadsvärdet? Momsfiffel eller ej så är det ingen mening med att sälja bilarna så billig. Han kan sälja en momsfifflar bild för 365.000 också.

Om nu allt är okej så är det bara att sluta arbeta och pyssla med bilimport på heltid. Du kommer bli grymt rik snabbt.
bmw320cab
Advokat använder jag i mina andra företag som jag driver. Alltid bra att ha ;)

Dom bilarna som jag köpt har jag fått namn och tel nr på dom som säljer dom dvs STORA företag runtom i europa.

S80 kom ex ifrån Ericsson i Belgien där jag fick koipa på orginal avtal m.m samt Tel nr till kontakt personen på deras bil avdelning.

Tror juh inte att ex Ericsson håller på med försäkringsbedrägerier.
MEn men man vet juh aldrig. ;)

Alla bilarna är FULL servade till och med lite mera än vad man begär ex papper på att dom bytt en glödlampa m.m.

Men men jag är riktigt nöjd som det är. :)
"Advokat använder jag i mina andra företag som jag driver"

??????????

Lägg av din j-a mytoman! På sin höjd står du o säljer korv ur en vagn på avenyn!
Du kan sluta tjafsa om dina påhittade bilar och priser nu, ingen verkar ändå tro dig!
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
det finns ett enkelt sätt att visa att du talar sanning, skicka en länk till bilder på bilen! så man ser regnumret då naturligtvis. eller om du vill maila det till mig privat är det helt ok.
sannolikheten att du får kvitton på glödlampor med till en leasingbil är extremt liten. att någon skulle ta sig tiden att leta reda på dessa papper ur bokföring på kanske en miljon verifikat är inte troligt.
fast nu har du tagit upp en massa tid för folk som försökt hjälpa dig, vilket kanske var din mening med hela inlägget?

mvh Johan
Förstår inte att det är upprörda känslor runt detta, hittar någon billiga och fina bilar är det jättebra för denne, om det är skumt eller inte är svårt att uttala sig om man inte undersökt bilarna eller hur. Hela diskussionen känns meningslös.

/Simon
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
simon_en: Uteslutningsmetoden säger att det finns få säljare på denna jord som bedriver välgörenhet. Att sälja bilar i 400k klassen med 100.000 rabatt utan att något är skumt på ett eller annat sätt finns inte!

Enklast vore väl bara att länka till denna firma? Eller ska bmw320cab vara girig och köpa upp hela deras utbud av begagnade bilar? ;) Verkar inte annonsera på någon utav de stora sajterna. Konstigt?
acey,

själv struntar jag i om någon kan köpa billigt, är det fake så finns den inte. Gällande priserna så kanske bilarna är i dåligt skick, långmilare etc etc. Dessutom tror jag att många får sälja sina bilar rejält billigt i nuläget vilket också gäller övriga västeuropa som genomgår en lågkonjunktur. Priset på riktigt lyxiga bilar är dessutom väldigt skakigt vilket sannolikt öppnar upp för ett och annat klipp.

Har ingen åsikt om bmw320cab är fake eller inte, men förstår inte varför det är så viktigt att misstänkliggöra denne herre, låt honom hållas, han verkar onekligen nöjd!

/Simon
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
simon, det stämmer inte helt som du säger. i alla fall tyskland är på väg uppåt, och "min" bmw-återförsäljare går riktigt bra nu. det syns också på begpriserna som stabiliserat sig rejält den sista tiden, något jag som sniken svensk inte tycker om.

de mer negativa inläggen måste naturligtvis till, annars kanske vem som helst helt plötsligt får för sig att det här inlägget stämmer, dvs att en kille i belgien ger bort bilar 25% billigare till en svensk 100 mil bort han aldrig träffat än att sälja dem till en bilfirma i Belgien 2 km hemifrån. så diskussionen är knappast meningslös, får den en person att tänka till när bilen är för billig så har den haft en mening.

är det, som jag numera misstänker, en fejkdiskussion så måste det naturligtvis belysas för att om möjligt se till att det inte upprepas. Bla jag har lagt ner tid på att försöka hjälpa killen att inte gå på de värsta nitarna, vilket inte känns så kul om han bara startat diskussionen för att jävlas.

mvh Johan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.