|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
bmw320cab |
HAr kollat detta med myndigheterna nu och man kan INTE kli moms skyldig om moen är fuskad i ex belgien.. |
bmw320cab |
Ursäkta min stavning.. hehe |
| bmw320cab: Det verkar som att du struntar i om momsen är fuskad i belgien så länge du inte blir återbetalningsskyldig. Det beteendet tycker inte jag är beundransvärt iaf. I och med att belgien och Sverige är med i EU så har vi viss lagstiftning gemensamt. Så om du är medveten om att momsen är fuskad i belgien och tar hit bilen så medverkar du i en brottslig handling. Jag är ingen jurist så rätta mig gärna om jag har fel. | |
bmw320cab |
Har som sagt spenderat 4 timmar med RSV idag, dom har kopplat mig till höger och vänster, fordonsavdelningar m.m tills jag kom fram till en mycket trevlig dam som kunde hjälpa mig. Jag förklarade läget och hon sa att det är ingen fara att man blir skyldig att betala ev moms på bilen. Den som måste betala den är den som köpt bilen av firman i belgien. 3D pinball: Visst jag misstänker att momsen är dragen på denna bilen men jag kan inte säga det med säkerhetoch "tyvärr" så får jag ett så bra pris så att jag inte kan säga nej och jag kan garantera att dom flesta på denna sight hade köpt den direkt utan att tveka "kanske inte just du ;) "... No hard felings :) Samt som jag skrev så har han flera bilar till salu men skall se hur denna affär ev slutar innan jag kan rekomendera han vidare. |
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |