|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
bmw320cab |
HAr kollat detta med myndigheterna nu och man kan INTE kli moms skyldig om moen är fuskad i ex belgien.. |
bmw320cab |
Ursäkta min stavning.. hehe |
| bmw320cab: Det verkar som att du struntar i om momsen är fuskad i belgien så länge du inte blir återbetalningsskyldig. Det beteendet tycker inte jag är beundransvärt iaf. I och med att belgien och Sverige är med i EU så har vi viss lagstiftning gemensamt. Så om du är medveten om att momsen är fuskad i belgien och tar hit bilen så medverkar du i en brottslig handling. Jag är ingen jurist så rätta mig gärna om jag har fel. | |
bmw320cab |
Har som sagt spenderat 4 timmar med RSV idag, dom har kopplat mig till höger och vänster, fordonsavdelningar m.m tills jag kom fram till en mycket trevlig dam som kunde hjälpa mig. Jag förklarade läget och hon sa att det är ingen fara att man blir skyldig att betala ev moms på bilen. Den som måste betala den är den som köpt bilen av firman i belgien. 3D pinball: Visst jag misstänker att momsen är dragen på denna bilen men jag kan inte säga det med säkerhetoch "tyvärr" så får jag ett så bra pris så att jag inte kan säga nej och jag kan garantera att dom flesta på denna sight hade köpt den direkt utan att tveka "kanske inte just du ;) "... No hard felings :) Samt som jag skrev så har han flera bilar till salu men skall se hur denna affär ev slutar innan jag kan rekomendera han vidare. |
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
och vem har köpt bilen av firman i belgien? hur vet du att det inte blir du? jag är helt övertygad om att detta kommer surt i efterhand, med 40 % skattetillägg och ränta på det. det kanske dröjer ett år eller två, men sen smäller det. och jag vidhåller fortfarande att bilen ändå är för billig, även med betald moms och allt. jag tror visst de flesta hade tvekat, inte nog med att man stödjer brottsligt agerande, utan som köpare riskerar man en rejäl smäll om ett par år. för var så säker på att allt momsfiffel reds upp, förr eller senare! dessutom, RSV går inte att lita på, prata med de 400 bilhandlare som åkte dit när RSV ändrade momsreglerna för bilimport retroaktivt utan att upplysa om det. dessutom är ett muntligt besked från RSV inte värt ett ruttet lingon, det finns till och med prejudicerande domar som styrker det.... mvh Johan |
bmw320cab |
Johan: Bilen köps av hans firma jag e privatperson och kan inte lyfta moms från belgien.. Men att RSV inte vet vad dom pratar om kan jag hålla med om.. som jag skrev tom mig en 4 timmar att hitta rätt person att prata med och hon satt inte en på fordons delen.. helt otroligt. Men hon garanterade mig att jag inte kunde bli tvungen att betala någon moms pga att det var inte jag som köpt bilen i ursprungslandet. Skall tala med min advokat på fredag med och se vad han har att säga om vad RSV sa till mig.. Annars får det bli en Lupo 3l bensinen e juh hutlöst dyr nu som den e... ;) |
bmw320cab, jag måste bara klargöra, så du vet. anledningen till att jag är så kritiskt är inte avundsjuka eller att jag inte unnar dig en bra affär. det handlar istället om att ställa de frågor som får dig att tänka igenom om det verkligen är en bra affär i det långa loppet. för att prata klarspråk. bilen är värd runt 500000 kr med den utrustningen, mätarställningen och årtalet. enda anledningen till att någon skulle sälja den till en helt okänd person 200000 kr billigare är att bilen är stulen. sedan använder han "momsfiffelhistorien" för att förklara det låga priset. bilen kan vara stulen och ha falska regpapper, eller stulen med utbytt fordonsidentitet. det första är lättare att upptäcka, det andra inte lätt. du kanske hinner köra med den en vecka, eller ett år. när sedan säljaren åker dit så dröjer det inte länge innan du får påhälsning av polisen. detta hände ett par killar i Örebro som jag är halv-bekant med. de hade bilfirma, letade billigare och billigare bilar. till slut hittade de en superkontakt i Frankrike, som sålde bilarna så billigt att de tjänade riktigt bra med stålar. tills polisen slog till och det framkom att de hade sålt stulna bilar, dvs grovt häleri. pengarna borta, bilarna borta, samt ev. fängelse på det. inte kul. jag vidhåller med en dåres envishet att när något är för bra för att vara sant så är det sällan sant.... mvh Johan |
|
Jag antar att bmw320cab inte är ute efter en importkompanjon direkt =) Men det är väl lika bara att pröjsa momsen på 300.000 = 75.000 så har du ryggen fri och har fortfarande gjort en riktigt bra affär (om inte bilen är totalsmälld + uppspacklad vill säga...) Mvh |
|
|
Eller ännu bättre; om momsen är lägre i Belgien så åk dit o kontrollera bilen genom BMW, om allt är OK så tar han ut bilen med moms från leasingbolaget och du betalar momsen, borde vara tiotusentals kronor billigare än svensk moms... Mvh |
|
|
Undrar bara varför han lägger ner besväret att komma med den till Sverige,när han kan lägga ut den på internet och få "vilken svensk som helst" att komma ner samma dag och köpa bilen.Även om den var 50.000:- dyrare.. Luktar skumt långt väg.... Kontakta RSV innan du köper den..Belgaren kanske vet något kryphål som inte RSV tycker om..? |
|
|
Sorry..missade andra sidan med inlägg,därav min sena uppmaning om RSV...Tycker ändå det luktar skumt.. Tidigare:325i-93,328iC-95,M3-94,320i-00,328i-98,328i-98,328i-99,323Ci-00,328 Ci-99,328i-98,328iM-99, |
|
|
bmw320cab: Hur har det gått? |
|
|
Nå? Blev det någon E65 el? Ny bild 10 Juni- Länk |
|
börjar det inte bli dags för en uppdatering på den här frågan?//Johan |
bmw320cab |
Blev inget med den bilen.. för svårt för mig att ha en sådan.. ;) Blir en 520T-02 all utr 6000mil ej navi för 120.000kr istället.. |
|
bmw320cab: BERÄTTA! SLOG DU TILL?? TELL THE STORY !! (eller sitter du i fängelse?) mvh |
|
|
bmw320cab: Jag tror du drömmer lite mkt. Först ska du köpa 735 -03 för 300papp (marknadvärde 450papp) sedan kan du i en annan tråd "fixa" en A8 -03 för 300papp (marknadsvärde 400papp). Nu ska du köpa 520it -02 för 120papp (marknadspris 175papp). Antingen drömmer du / nån skojar med dig / nån faxar listor med stulna bilar till dig / eller så är du mytoman ????? Med de priset du skryter med att du kan handla för så skulle nog hela sveriges arsenal med bilhandlare vilja bli din bästa polare. Du kan ju tydligen ordna fram bilar för priser långt under avmomsade fd unfallwagen som gått långmil !!! p.s. Kan du lösa en 520it -02 med orig 6000mil fullutr ej navi för 120papp så tar jag den direkt utan o ens fråga vad det e för färg på bilen. d.s |
|
bmw320cab |
Om du läser igenom ALLT jag har skrivit så FÖRSTÅR kanske du att dom bilarna jag blir erbjuden är MOMS bilar. Det bör svara på alla dina frågor.. :) |
bmw320cab |
Föresten kan jag tillägga att jag får kombin i nästa vecka har även hjälpt polaren att fixa en S80 D5 full utr.. Och han blev riktigt nöjd med priset.. :) |
bmw320cab |
Och bor du i GBG så kanske du kan få se den me.. ;) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.