|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| fotstödet på e34 är det sämsta jag varit med om på ngn bil överhuvudtaget. När man väl kört en e34 med helt fotstöd så har jag inte vågat vila foten där. | |
|
Juhas plastkåpa kostar inte så där mycket på bmw! Plast blir gamal och av värme så torkar den, hände samma sak på min v8! Tror att det kostar runt 300kr! MvH Bmw 4-ever |
|
|
till e39 kostar den 160 kr om någon vill veta! M5;ans är lika dan förutom en en alu ring som inte förstärker på något sätt och den kostar 600 kr! |
|
Ante25 |
Knapparna till klimatkontrollen är ju rena dyngan i e39, jag har inte sett en enda e39 av äldre modell med hela knappar (96-99) Dom delar sig på mitten. en ny panel är dock inte så dyr ca 170:- men jävligt pillrigt att byta.. samma sak med kylaren , rena skiten!! man kanske skulle återgå till mb modell äldre |
|
Plasten runt elhissarna den går sönder hur lätt som helst och man är tvungenatt byta hela skiten alla knappar bara för att byta en liten plast delajt, 1000 kr för ingenting. Det är tur att BMW inte har gått över till plastkaross, det skulle bli deras undergång! |
|
stefannorr |
Ante25> ja har hela knappar o dom ser fräscha o nya ut på klimatkontrollen o de är en 96 a. |
stefannorr |
LO528> Min plast runt elhissknapparna är hela o ser också fräscha ut. Leker ni med inredningen eller? : ) |
|
Över allt så ser allt bra ut och i fint skit, alltså inte ner slitet. Men så fort du tar i något hårt så går den sönder på en bmw. "Guldlock". Mina elhisknappar är fina men det siter en 3 mm bred plast runt om de och den har en spricka i sig varför inte fan vet jag. Jag använder de nästan aldrig!. jU ärldre bil man har ju mer oförsiktig blir man med så är jag iallafall. Hade en Audi 80 92 och. inte en enda plast detalj var paj eller sprukit. Mjyk och fin! Det där med klima knapparna fattar inte jag heller varför de skulle ha gått sönder för det är sällan man har fingrarna där. Det måste tyda på att det är dålig kvalité. Okej att man vill försvara BMW till varje pris men det finns en gräns oxå.- |
|
stefannorr |
Jag försvarar inte BMW till varje pris,har faktiskt funderat på att övergå till Honda igen eller möjligtvis en camry,men ger den en chans ett tag till,har bara kört 400 mil sen köp i augusti förra året o de som pajat är 2 glödlapor,men som sagt kör ju inte mycke. Men visst har ju forumet här gjort att man funderar en hel del på kvaliten. |
Ante25 |
Jag kollade på ett antal e39:or innan jag köpte min. SAMTLIGA hade trasiga klimaknappar (pil upp och ner för värme resp.kyla) Mycket små sprickor mitt på knappen som blir större och större tills hela knappen har delat sig. Ibland vill man ju ändra värmen och då trycker man ju på knappen. Elhissknappen vet jag inget om. |
|
Stolreglagen är väl något som är i usel kvalitet på E 39! Spricker i plasten på var och varannat ex! Men, det är väl ändå inte så vanligt med dåligt material på e39, mer än på någon annan bil? Instrumentbräda och alla knappar o dyl. ser uu som nytt på min 96:a. Jämför man med föräldrarnas volvo 940 och 740 som glappar i precis varenda reglaga och blinkar som ett flipperspel i alla lampor och kontakter....he,he, då känns det som om man ändå åker lite högre klass. Men, visst så är väl inte en E39:a som man trodde för några år sedan! Vill man köra bekymmerslöst så köper man en Japansk bil, som tyvärr saknar både känsla och klass (EGENTLIGEN BARA INBILLNING!) då slipper man krångel. Kör både Merca och BMW och älskar bilarna. Men, kvalite´n är INTE som förr, det kan jag hålla med om! Dock kvarstår den eviga frågan -Vad ska man köra om man gillar fräcka och sportiga bilar MED KOMFORT??????? BMW passar tyvärr bäst in.... |
|
|
Min E39 har både stora klimatanläggningen med restvärme, elrollo, fönster hissar, eltaklucka och komfortstolar. Bilen har rullat ca 26' och inte en plastdetalj är sprucken eller sliten! Förrutom knappen till att få upp telefonen med, den är lite sliten. Det beror dock troligvis på att tidigare ägare slagit i då de ska lägga i luren. Däremot så kan jag hålla med om att jag tvivlar lite på kvalitén på BMW. Varje del jag byter så benämns den som "standardfel". En kylarslang bakom motorn brast för några veckor sedan. igår ar det dags för kontakten i botten på expansionskärlet att ge med sig så att kylarvattnet rann ut. Jag tycker det är ok att betala 'onödigt' dyra pengar för olja (193:-/liter) och jag betalar gärna lite mer för service och underhåll men jag blir INTE glad när jag blir ståendes på motorvägarna runt om i vårt land... Tyvärr (?) så är det dock värt det för det finns inget som slär BMWs kombination av komfort, lyx och sportighet. Frågan jag har är nu, ska jag byta kyl nu direkt för att undvika ännu ett stopp på något olämpligt ställe? Finns det fler standardfel som jag kan ordna så att jag slipper bli stående på olämpliga ställen? MVH /Jonas Nybliven 540i E39 ägare, med stora utgifter... |
|
|
TCG: Där slog du huvet på spiken! Komfort, lyx och sportighet, den kombinationen är det få bilmärken som har i 500.000 klassen! /A |
|
|
""""TCG""" förstår inte grejen o betala 190kr/l för olja!!! De onödigaste man gör! Kör själv på MOBIL Super M 460kr/20l dunk.. funkar hur väl som hellst! Min källa säger att taxi bilar o många verkstäder o har kompisar som har både kört sina S4 tq o m5 or på samma.. |
|
| ¤¤¤¤Juha530....håller med staffansnorr!! du har inte rekat att din bil inte hade gått 20000 mil mer än vad mätaren sa!!!!???? | |
stefannorr |
Var ute o kikade extra noga på alla plastdetaljer i bilen,hittade ingen spricka eller tendenser till sprickor någonstans,varken på klimatpanelen eller runt elhissar eller övriga platser där de finns plast. Skulle knappast märka om knapparna byttes mot nya. |
|
håller med Staffansnorr...har en 523i -96 sv såld 19200 mil grejerna är hel o fin...men fläkt plasten v-pumpen o fotplasten vid koplingen ha jag fått byta!!! Slitagedelar som man få byta på vilken bil som hellst! Inget dyrt o enkelt o byta själv! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.