|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Det är dock ganska jobbigt att vaxa rutorna, man måste gnida så förbannat för att det inte ska bli några rester kvar. Måste man ju överallt förstås, men ändå :-) Jag vaxar rutorna på båda sidorna - mindre fettmärken så. Man borde kunna vaxa framrutan på insidan, men där är man ju inte och petar. |
|
|
Skulle man inte kunna använda polermaskinen till rutorna? Bara en tanke. |
|
bustorp |
Självklart kan man använda polermaskinen till rutorna. Det är bara att köra på om man vill. Det tar ingen som helst skada. BMW är inget man bara äger - man har det i blodet på något vis! |
|
Jag vaxade framrutan på en toyota corolla som jag rekondade för ett tag sen.. Resutatet blev enligt mej helt perfekt!.. Jag har nämligen kört bilen en hel del i regn och allt vatten sammlas i smådroppar precis som på lacken och rinner av redan efter 50km/h.. När jag körde i omkring 110 behövde jag inte använda torkarna, vattnet rann av så pass fort, och då ösregnade det.. Satte jag igång torkarna så skyffladesa allt vatten bort direkt och väldigt änkelt. Så jag rekomenderar värkligen att vaxa framrutan! |
|
| Jag har hört att man inte ska göra det pga att det är någon typ av hinna på iaf framrutan.. rätta mig om jag har fel | |
|
Vissa säger att det kan bli en hinna på vindrutan som stör främst vid motljus, men jag har aldrig upplevt problemet. Jag vaxar samtliga rutor på mina bilar med Sonax flytande hårdvax... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
upplever en hinna på min framruta då jag vaxade min framruta , även RainX lämnar en hinna efter sig . ///MVH TONY |
|
|
Hej! Jag testade att vaxa min framruta med Sonax Flytande Hårdvax. Riktigt bra i c:a 3 månader men nu när solen stått och gassat på rutan alltför många timmar har den blivit riktigt mjölkig/solkig. Har avfettat den nu men det är svårt att få bort. Jag tänker nog inte vaxa min ruta igen. Min bil: Länk |
|
| Gammal tråd, men RainX är nu så pass billigt att det knappast finns någon anledning att använda annat än den produkten till rutan. RainX-ar min ruta med jämna mellanrum och behöver sällan använda torkarna, sjukt bra produkt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.