|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
fjamsetramsa |
Med en stor sten som låg mitt i gatan..och hon fortsatte köra..var o tittade nu..stort hål i sumpen...kan man räkna med att motorn är helt sabbad nu???lönt att reparera eller tjänar man kanske mer om man säljer den i delar?? |
| Laga! Om inte det är flera komponenter som fått stryk. Är det bara tråget är det ju inte speciellt dyrt & svårt att byta. | |
fjamsetramsa |
Jo men eftersom hon körde tills motorn stannade...provade nu och motorn går bara ett halvt varv runt... |
-BeeMWe- |
suck... Har den körts torr utan olja? |
|
Om motorn fick gå tills den självdog utan olja så är de en totalrenovering som ska till. Utbytesmotor är nog de billigaste alternativet. Var God att söka innan du frågar! Länk |
|
fjamsetramsa |
Med min tur så...vad kostar en utbytesmotor då?? Monterat oklart då ju...är det lönt? |
-BeeMWe- |
Allt mellan 2-7 papp kostar en sån motor du har, beg då. Kolla börsen här på autopower men akta dig för lite smått oseriösa handlare med ockerpriser och lovord att grejjerna är renoverade etc. |
|
Kan vara ide att kolla på skrotarna via www.bildelsbasen.se Jag gjorde ett sök och hittade direkt några tänkbara motorer på: Länk Lycka till. |
|
fjamsetramsa |
Hur mycket kan man få ihop om man säljer den i delar?? |
|
Om man ska sälja bilen i delar så beror det ju också mycket på vad det finns på den som inte original o.s.v. Fälgar?, spoilers?, extrautrustning mm. Brukar offtast ta lång tid att sälja en bil i delar... |
|
|
Hur mycket ska du ha för bilen fjamsetramsa? =) Köp en M5 motor och pula ner =) billig försäkring men massa ös. Kanske inte så billigt men mysig bil blir det. |
|
fjamsetramsa |
Har glömt att säga att det är en e32:a...är väl skitsamma... |
| En e32 med vilken motor? Och hur mkt ska du ha? ge mig lite mer info.. | |
fjamsetramsa |
730...iövrigt kalasfin med stora ac o stor dator elhissar mm ge mej ett bud... |
fjamsetramsa |
Under bilen fanns ca 1 liter olja..då har den kanske klarat sig ändå??? |
|
hoppas inte på för mycket bara, körde hon tills de tog stopp, räkna med byte :? 316i - När du inte har råd med annat ;) |
|
|
hallå.. vad e de för utrustning på bilen??? /// BMW E28 POWER!!! |
|
| Är det skinn i den? Hur långt har den gått? årsmodell? | |
fjamsetramsa |
Motorn har varit bytad innan gått 20 bilen gått 29 inget skinn men det mesta finns annars... |
| Jag hade nog inte bytt bilen utan motorn och frun. Är förmodligen enklare att hitta en 3.5-litare än en 3-litare och det är ju inte negativt. De motorerna är som sagt förhållandevis billiga. | |
fjamsetramsa |
Kan man sätta i en 3.5 utan problem med besiktningen???skulle vilja hitta ngn med en motor som kan montera den osv mot skälig avbetalning... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.