|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
bmwracing |
Johan: när jag blandade 50/50 gick bilen ryckigt och jag justerade därför Lmm och Co-skruven men helt bra blev den inte. Nu när jag höjt trycket och justerat tillbaka Lmm ett snäpp går den fint, det är dock kvar några liter 98 oktan i tanken fortfarande. |
|
Ok, det verkar bra det. Ska nog prova själv med btr:en snart. ///BMW - Was sonst! |
|
bmwracing |
Jag har jag nu tankat i ännu mer E85 så bensinen bör vara i det närmaste borta ur tanken nu. Återstår bara några småjusteringar av tändning och Co-skruven, sen får det vara bra=) |
|
Ja kör med ca 35% E85 i min nu, mest för att testa =) Funkar skitbra! --- Kör också båge! www.sporthoj.com och vattenskoter! www.jetski-sweden.se |
|
bmwracing |
Nu kör jag enbart på E85. Tycker den känns vassare än innan, men det kan ju ev bero på att den inte var helt hundra justerad tidigare. jag har även kopplat in en vippbrytare med ett 10K Ohm motstånd för att den ska gå att starta i kyla. |
|
Wow, Etanol! Har jag inte sett i Norge. Bara gas å sånt. Vad kostar detta i sverige nu då och vad kostar bensinen i förhållande? Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
|
Testade 17% E85 i 535:an. Blev svårare att starta och gick sämmre :( ///Jesper BMWCS #5494 |
|
|
E85 = 7.50/litern Bensin = ~10.50/litern |
|
|
Bmwracing: Hur gjorde du med bränsletrycksregulatorn med ihoppressningen? Vad använde du när du pressade ihop den, hylsa? Vilken sida är ihoppressad, vacuumsidan eller bränslesidan? Rapport ang. etanoltestningen: Tankade i runt 85-90% och då blev den mycket svårstartad när den var kall. När den väl var varm gick den precis som vanligt så därför testade jag med bara etanol nu sist (körde tills det i princip bara var ångor kvar i tanken innan jag tankade i etanolen) men då började den hosta till lite då och då och blev märkbart slöare. ///BMW - Was sonst! |
|
bmwracing |
Johan: Jag pressade ihop den mellan två hylsor i skruvstycket. Innan jag började dra åt mätade jag avståndet mellan hylsorna och pressade sedan ihop den precis 3mm. Trycket steg från std 2,5 till 4 bar grundtryck (utan vakumslang) Det blir automatiskt rätt sida av regulatorn som pressas ihop eftersom den är vekare (vakumsidan). Använd en hylsa som passar precis i fördjupningen runt vakumanslutningen och en bakvänd stor hylsa på andra sidan. Min blev oxå svårstartad med ren E85, därför har jag byggt "chokeknappen" I övrigt verkar det gå att mata på hur mycket bränsle som helst med E85 i tanken...både på gott och ont. Min är iaf betydligt rappare nu än den var tidigare med bensin. |
|
Oki, ska testa detta. Tack för hjälpen. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Jag jobbar på spritfabriken :) som tillverkar all svensk etanol som blandas med bensin i detta land. Att blanda in upp till 30% etanol i bensinen har absolut ingen betydelse för motorn. Högre än så skall man inte gå utan modifieringar. //Marin |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.