AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
3.244

Z-träff i Jönköping 28/8-04

Sida 1 av 3
av
167
ave
520dAT -12
Vill med denna tråd kolla intresset kring en Z-träff här i Jönköping lördagen den 28/8. Innan Maria och jag börjar titta närmare på program mm så skulle det kännas bra med ett visst visat intresse först.

Träffen vi hade här 17/8 förra året var ju lyckad och lockade ca 15 bilar. Skulle ju vara mycket trevligt om det åtminstone kom det antalet, men gärna det dubbla.

Kom gärna med synpunkter/önskemål på innehåll men helst inte på datumet ;)

Med hopp om en trevlig Z-träff!
Ni har ju lång framförhållning i alla fall.
Inga speciella önskemål, räcker gott att få kolla på lite fina bilar och samspråka med likasinnade Z tokar.

Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color.
Vi kan samarbeta!

Jag har omkring 40mailadresser till ägare av Z3 samt Z4.or. Vi skulle kunna göra någonting tillsammans, samla ni intresseanmälningar ochh jag lika så...så sätter vi ihop n träff med ett 50-tal bilar och har träffen antingen i Jönköping eller Växjö.
Sist kom det folk till träffen i Växjö från b la Malmö osv, dom kanske tycker att det är lite långt att åka upp till Jönköping, Växjö va t om i det längsta laget.
Varför ha träffen så sent, varför inte ha den i mitten av juni? Planera tills och göra en stor fest!
av
167
ave
520dAT -12
Vi ville vara ute i god tid för att på så vis få alla Z-ägare att kunna prioritera in detta i sina almanackor. Sent kanske det är men långt ifrån FÖR sent. Senaste åren har även september bjudit på sommarväder!

Ett samarbete välkomnas naturligtvis. Däremot är inte platsen förhandlingsbar ;) På samma sätt som Malmöborna känner att Jönköping skulle vara för långt så känner nog de från Stockholm att det är för långt till Växjö. Vi hade besökare från Stockholm förra gången.
Visa användare
27
stgu2305
BMW Z3 1,9 -96
Jag kanske kommer, bor i Monaco men ska hem pa semester i juli/Aug. Maria.. Har nere finns det massvis med fina Z8:or, jag vet du var intresserad av en sadan senaste vi pratade.

MBA
(muy bien aptado)
Z4
827
Z4 Maria
BMW M4
BMW 420D Gran Coupé M-Sport
stgu2305 din lyckost :-) Monaco låter härligt .... är du hemma den 28 Aug. så måste du absolut komma på träffen.

Några tankar på Z8 finns inte längre :-) Köpte nyligen min Merlotröda pärla, som jag är väldigt glad/lycklig över :-)

** Lycka är att se livet genom en solstråle. **
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Maria:
Hur har det gått efter tjäderincidenten?

/Andreas
_____
Länk
Z4
827
Z4 Maria
BMW M4
wolv, en sån händelse som jag hade med den där tjädertuppen vill jag inte vara med om igen.
Huven och frontspoilern fick lackas om, och en ny kylare fick ersätta den skadade efter tuppens framfart . Men nu är jag glad igen, för nu är pärlan min som ny igen .:-)

Boka nu in detta datum och kom till träffen :-)

/Maria

Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Maria: Hemska människa som bara tänker på bilen, hur tror Du tuppen mår egentligen..?? :-) Skojar bara med Dig. Trist när sådant händer.

Ave/Maria: Som varandes de Stockholmare som kom ner spelar nog inte Jönköping/Växjö någon större roll, det är ju en bit till båda. Er träff förra året var iallafall mycket trevlig och jag kommer gladeligen i år igen.

Jag funderar ju själv på att dra ihop ett gäng för en weekendtur till Köpenhamn... Måste bara få koll på min egen sommar med barnbyten, semestrar och annat...

/Caspar
Z4
827
Z4 Maria
BMW M4
Caspar, det är klart att jag tänker på bilen i första hand ..:-)

Kul att du vill komma ner igen .. vi ska försöka ordna till att träffen blir minst lika trevlig som sist ... om inte bättre :-)

/Maria

Ave.

Som nybliven Z3 ägare i Lidköping ser jag fram emot en träff
i någorlunda närhet. Bokar in Jönköping den 28/8.
Jag har c:a 4-5 Z3 kollegor i trakten. Skall informera dem om
träffen så att vi förhoppningsvis blir några stycken som kommer från pärlan vid Vänern.
Ser fram emot tider och program.

/Gbob

Gbob
Visa användare
847
pgr69
Z3 M Roadster -98
Audi A3 e-tron -15
Ford Focus 1.6 TDI -12
VW ID3 Max 1st
Kubota K008-3 0.7D -03
Kubota K7100 0.7D -88
Då är det den 28/8 som gäller då, alla som kommer kan väl anmäla sig här... jag hittade ingen tråd under sammankomster.

Mvh
PG
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

Hmm, samma dag som Automobil classic cars på rosersbergs slott. Hur många är intresserade av att åka dit, det är lite synd när det krockar.....

/B
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Ajdå.. J-köpings träffen förra året var väldigt trevlig men svårt att konkurrera mot Rosersberg...

/Caspar
Visa användare
847
pgr69
Z3 M Roadster -98
Audi A3 e-tron -15
Ford Focus 1.6 TDI -12
VW ID3 Max 1st
Kubota K008-3 0.7D -03
Kubota K7100 0.7D -88
Men ..men . men vad f.. är Rosersberg, var och vad är det????
Är det Bilsport eller likn tidning som håller i det?

/PG
låter inte helt omöjligt. Missade träffen i Stoxkholm nu så suget är stort.

Men kan inte träffen förläggas till Mantorp? det är ju inte så värst långt ditt från jönköping, vad kan det vara 8-9 mil? och det skulle garanterat generera mer inresse om ni lyckades få lite kör tider där :-)
Visa användare
97
kaffe
BMW 525D -07 Midnight blue
Innan Jönköping i augusti så läs detta------>

Det är ju träff i eskilstuna nu den 12 Juli som man inte får glömma... kommer vara där i min Z3 Coupe så vore trevligt om det dyker upp en del andra Z3:or =)

-----------------------
Better lucky then good!
-----------------------
Visa användare
847
pgr69
Z3 M Roadster -98
Audi A3 e-tron -15
Ford Focus 1.6 TDI -12
VW ID3 Max 1st
Kubota K008-3 0.7D -03
Kubota K7100 0.7D -88
Var i Eskilstuna?

/PG
Visa användare
97
kaffe
BMW 525D -07 Midnight blue
Det finns en tråd i bmw-träffar men man måste klicka fram till femte sidan för denna tråd är lång och för både 2003 samt 2004 träffen

Plats: Utanför M-Bilar AB, Nystrandsgatan 1, Eskilstuna.

Länk

Hoppas på stor närvaro från er Z:ägare =)

-----------------------
Better lucky then good!
-----------------------
ajdå, då börjar min bilsemester och jag är på väg till trelleborg då...men det vore trevligt med liten Eskilstuna trip annars. Hör inte Estorilmongos monster ditt? Den vill man ju se!
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

Kommer det Z:or till eskilstuna!?!?! Perfekt! Jag samlar gärna ihop er ngnstans innan så vi kan åka i samlad trupp! Eskilstuna representeras ju av Mr.Hamann och mig!

/B

(sorry för att tråden har kapats...)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.