|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Att inte lacka den nedre läppen bak är en självklarhet för mig, om jag nu lackar alls i nederkant. Är lite osäker då jag helst vill behålla bilen orginal. Men det förstör ju inte orginalkänslan... | |
|
Codriver: Jag har gjort det du tänker göra dvs monterat dit "orginalplasten" på min 325iC. Köpte kjolarna på BMW och monterade bort fram/bak stötisarna (tog bort den lösa plastbiten i bakstötfångaren samt lackerade endast övre delen av gallret i framstötfångaren för att få det så orginal som möjligt), lämnade allt på lack och monterade sedan tillbaka stötisarna och kjolarna. Vid montering av kjolarna köpte jag borrmallarna från BMW. Återmonteringen tog en helg men kan säkert göras snabbare. Slutresultatet blev väldigt bra och ser mycket bättre ut än om man bara lämnar in bilen för nedlackering på den befintliga plåten. /Rickard |
|
|
Jag skall visserligen lacka hela bilen, men eftersom ni säger att det blir bättre att göra på det här sättet, så skall jag ha det i åtanke. Har dock fortfarande inte bestämt mig för om bilen skall bli nerlackad eller inte. Tack alla för hjälpen. |
|
|
min e36 blev nerlackad av förre ägaren, dock lackades inte den plastläppen under bakre stötfångaren, så nu har jag lackat listerna runt om (stötfångarlisterna, dörrarna, skärmana) samt den plastläppen..kan varmt rekommendera alla att lacka ner sina e36:or, även listerna och den nedre läppen! MVH Johan K |
|
|
Kan varmt rekommendera att lacka ner, men ej lister eller den nedre läppen. MVH |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.