AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.995

Nedlackering av e36

Sida 1 av 2
Jag är just nu på jakt efter en 325, 328 e36.
Har hittat några sjyssta exemplar men den jag är mest innne på.
En svsåld 92:a har gråfula original kjol och kofångare.

Min fråga: Går det att nerlackera endast dom nu i efterhand, eller måste, bör allt omlackeras då?

Mvh Oskar
köp en import annars få du säkert en rost hög för den årsmodellen
Gasto, menar du att jag skulle priotera en Importerad bil FÖRE en Svensksåld?

Naturligtvis är bilen rostfri...
Ja det går att lacka ner bilen oskar :DDD
finns nog inte många 92 or svenska utan nån rost fläck som e 12 år gammal
Varför skulle en import vara rosffri ?

Saltet i svergie eller? Tyskar vinterkör väl oxå sina bilar
Det saltas friskt i tyskland också...

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
Visa användare
328
bmw-robban
525i Touring -92
528i -82
Vad gör man när man nerlackar nått???? Har alltid undrat!!!!:D

_ _ _ _ _ _
E30 2,3L med lamelldiff!!!!
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Lackar nedre delen av karossen, dvs delen under dörrarna som "standard" är gråa.

/Anders
Länk
Visa användare
328
bmw-robban
525i Touring -92
528i -82
Jahaja då ska jag berätta det för alla som har undrat. Men det låter lite roligt det måste du hålla med om?!

_ _ _ _ _ _
E30 2,3L med lamelldiff!!!!
TobbeBMW
På min 91:a finns inte en tillstymmelse till rost.
Import är alltid att föredra om man vill vara helt säker angående rostproblematiken, även om det finns rostfria i Sverige också.
Nedlackning blir alltid bäst om man har det som fabrikstillval. På min 96:as E36 har jag det som fabrikstillval. Då är sidokjolen försedd med en plastkåpa kan man säga. Orginal gråfärgat går att lacka ner men jag personligen tycker det blir sämre, då blir det ju inte orginal om man gör det själv, fast blir det snyggt så är det väl inte så tokigt.
Fast fabriksmontarat är alltid fabriksmonterat...

BMW - När du älskar att köra!
Ska man lacka trösklarna så ska man definitivt sätts dit originalplasten som Av_is... pratar om, annars ser det hemmagjort ut.
Ok tack för alla tips..

Adelson hur får jag tag i den skyddsplasten?
Vet du ungefär hur mkt det kommer att kosta?

// Oskar
Har iofs min bil till salu, har ca: 0,01% rost, dvs inget märkbart..men självklart så rostar en bil som e 12-13 år gammal..import 97..7 år dvs i "rost Sverige"..men inget som drabbat bilen än..intresserad så ge bud :) har mkt utr+info

Original plasttrösklarna finns på BMW. Kostar ca 2400 med alla monteringsdetaljer och borrmallar som man behöver. De är grundlackade.
Co
987
Codriver
325i Coupé -92
Nu lånar jag tråden lite. För jag skall snart lacka om min e36:a och tänkte precis kolla vad ni på forumet tycker om nerlackning.

Har någon bilder på dessa plasttrösklar monterade? Får man inte problem med smuts och slutligen rost bakom dessa?
Menar du monterade nerlackade trösklar?
Co
987
Codriver
325i Coupé -92
Ja, precis, monterade nerlackerade trösklar.
kolla min bil? den e nerlackad och ja har inga prob. med smuts o rost.. :)
Här hittade jag en bil med dessa trösklar: Länk
Om man gör rent och behandlar rätt under så tror jag inte det är någon fara med rost. Det sitter en gummilist i överkant som tätar, och de skyddar ju kanten på framskärmen mot stenskott.

En annan grej med original nerlackning är att den nedre lösa biten av bakre stötfångaren inte var lackad. Många som lackar i efterhand lackar ju även den.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.