|
Sida 6 av 7
|
|
|---|---|
|
WlleW: Ja resonerar precis som du. De kommer dock bli något svårare att övertyga herren ovan om detta. Länk visar en del av den artikeln. De rör sig om Bilsport Nummer 13 år 2002, om någon vänlig själ sitter på de numret får de gärna scanna in det. Var God att söka innan du frågar! Länk |
|
Gemini__ |
Tänkte komma med mina synpunkter ang. dessa bilar. Tycker att 206 GTI är skojiga bilar, som helhet känns de rel . gedigna. Lite skiftande kvalitetskänsla på inredningen dock, vissa detaljer är påkostade medans vissa känns mer tivelaktiga. Tänker på materialvalen. Tvivlar inte på också. Tycker du(LexCom) ska slå till på en sådan(RC) =) Kan ju vara skoj att testa ngt nytt emellanåt. Mvh: Thomas |
Gemini__ |
tvivlar inte på att RC:n går som ett skållat troll, ska det stå. |
|
Wendtan: Jo det är nog svårt att övertyga "de troende" ;) En till länk på forumet: Länk Bäckis tror jag de flesta vet att han kan sina grejor. Tony-Avesta har sågat vanliga G-Techen i ett antal inlägg på detta forum, Tony gör prestandamätningar och effektmätningar med Vericom. De mätningar jag gjort med G-Tech på tidigare bilar kan inte bara förklaras med min körteknink/bil i bra skick, det har nog mer med kraftiga missvisningar att göra :) /Wille |
|
|
WiileW: Ja läste lite på zatzy och den generella uppfattningen där var snarlik bland de "stora pojkarna" Var God att söka innan du frågar! Länk |
|
|
G-mätare överlag e otillförlitliga oavsätt vad dom kostar eller heter. Jag har för mia att nån av dom dyraste g-mätarna i bilsports test oxå var den sämsta. Men fakta är att RC gör: 0-100 på 7,3 sek 0-140 på 13,5 sek 0-160 på 18,1 sek 0-402m på 15,40 sek med 152 km/h i slutfart Det e prestanda nog för mig. Och tillsammans med ett väl avstämt chassi och ett bra pris så lär det nog vara en kul upplevelse. Bilen är ju väldigt liten... |
|
| Köp RC:n nu LexCom! | |
| Det lutar väl åt det hållet =) | |
|
Tar gärna ett race mot dig sedan :-) --- AF-Racing.tk Länk |
|
|
dbfreak: Det ska vi kunna styra upp =) |
|
|
Min första bil var en pegga 205 GTI. Riktigt pigg liten bil, knirrig och knarrig som tusan men vilken gokarts känsla*Härligt*. Till för ett år sedan hade jag en Pegga 206 CC 2,0 i min ägo. Till en början tyckte jag bilen var skitsnygg och härlig(jävligt bra pris för en bil med hardtop). Tyvärr fick jag ha in den 2-4 gånger det första halvåret. Kan ni tänka er att blinkersspaken frös i sönder i vårt svenska kyliga klimat! På allvar sa de detta till mig. När jag sålde bilen ett år senare hade den gått 2000 mil och jag fick 150 000 för den då(köpte den ny för 172 000) Enligt mig är det ett mycket bra andrahandsvärde. Tänkte att nu ska jag skaffa mig en lite billigare bil så när jag hitta en fin Compact-94 slog jag till. Första gången jag kör BMW. Fastnade direkt =). Nu börjar det klia i fingrarna då jag har hunnit spara ihop lite mer pengar vilket var min plan med en billigare bil och jag har nu börjat leta efter en nyare och snabbare Bimmer, ja jag stannar vid märket då jag älskar allt som har med det att göra. En lite varning med peugeot återförsäljarna är att de är kända för att vara rikiga surmular. En stor tumme ner för Peugeot i Lund. De suger verkligen. Slutsats: Om jag hade varit i dina kläder, köp en RC men tänk efter noga vad du ger dig in på. En BMW är alltid en BMW. Mvh Kristoffer |
|
| Ska du verkligen köpa en pegott? De e inte gott de! | |
|
wendtan>>> jag rekommenderar att inte scanna upp bilsport. Toyota Club Sweden (TCS) var med i superstage och frågade då Bilsport om lov att få scanna upp gruppbilden till de som var med på träffen men inte kunnat köpa tidningen i tid. men nä det fick de ju inte då det var copyright på tidningen. Vill inte verka vara moralnisse men det sparar ju på möljliga problem. |
|
|
Compactk: Nästan alla nya bilar har brister det e jag medveten om. Jag gillar oxå BMW dom gör grymt bra bilar, men till skillnad från andra här på forumet så anser jag INTE att BMW spelar i nån egen division. Biltillverkarna har närmat sig varandra och gör alla bra bilar i grunden, men vissa problem finns nästan med alla nya bilar. BMW har ju aldrig varit problemfria, ta tex länkarms problemet med e46:orna... Då känns ändå en sönderfrusen blinkersspak som ett litet problem vid en jämförelse. Men tack för ditt stöd, det får man inte så mycket av här... Jag har oxå haft en 205 gti. Så jag vet vad du menar med gocartkänsla :) |
|
ormen |
när du ändå kollar på peugeot, kolla gärna in Alfa 156 V6/GTA (om plånkan tillåter)... de är inte ett smack sämre än peugeot och där har du gokartfeeling! bara ett tips... just V6:an är grymt ball o ratta, har dock ej testat GTA... |
|
ormen: Bra tips. Men dom nya modellerna e dock för dyra :( |
|
ormen |
även V6?, måste det vara helt nytt? finns något begagnat hyffsat billigt i Tyskland... jag lär definitivt satsa på en sådan leksak om några år, tycker de är för jäkla läckra. Det är kanske ingen superkvalitetsvagn, men 2000 o uppåt känns de ganska gedigna o välbyggda... motorerna är det stora plusset tycker jag, varvvilliga med stor racekänsla! |
| Jag e ute efter en 03 alt 04 bla för att jag slipper betala helförsäkring ett par år. Även v6:orna ligger en bit över 200k av dom jag har hittat... Lite för mycket pengar :( | |
| Kan ju säga att jag kört skiten ur en 206 RC rakt fram med min Cooper S, försig är den lätt moddad och gör 0-160 på 15blankt enligt Gtech pro comp ;) | |
|
Som tidigare skrivits så kan man inte lita på G-Tech. Sen brukar det ju inte vara så intressant att jämföra en original mot en trimmad... Men som jag skrivit tidigare så e inte prestanda allt, då finns det bättre o billigare alternativ. Din bil måste gå riktigt bra eftersom en Cooper S Works med 200 hk gör 0-160 km/h på 16,5 enligt AMS! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.