AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
7.982

Ska jag sälja bmw:n till förmån för en Peugeot?

Sida 4 av 7
Th
59
TheHenk
318i -04 (04.06.18)
Tycker absolut att du ska köpa Pechååå!!!
Det verkar onekligen redan som du bestämt dig så...
Lycka till!

/TheHenk

__
En gång BMW - Alltid BMW
Coopern har ju garanterat bättre andrahandsvärde! Men köp du en Pegeuot...

/Johan

Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
TheHenk: Nej, jag har inte bestämmt mig. Men man hamnar lätt i försvarslägen när så många e emot.

Johan99: Peugeot ska ju enligt motorjournalisterna vara den bil som e populärast av småbilarna just nu... Automatiskt bra andrahandsvärde!
Ja enligt motorjournalister kanske men jag har köpt 2st Cooper nya och sålt dem båda efter ca ett år och det har varit de bästa affärer jag nånsin gjort när det gäller bilar...

Och om du kollar på Bytbil efter Cooper (utan S) så är den billigaste 139000:- har jag för mig. Det är 01 med ca 4000mil. Och den bilen kostade ny ca 160-170K. Det är inget dåligt andrahandsvärde i mina ögon iaf...

/Johan

Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
Johan: Jag kollade runt lite. Coopern har bättre andrahandsvärde än jag trodde. Men det e ändå för mycket pengar o köpa en cooper s... 170-180k e smärtgränsen!

Sen var de nån som skrev att en e28 528 tar en RC, men det känns som om jag inte behöver lägga krut på en sådan disskusion eftesom alla vet att en e28 528 inte sprintar till hundra på 7 sek =)
RC:n vinner definitivt över en E28 528 när det börjar svänga. RC:n är som roligast när det svänger.
db
78
dbfreak
530i -88
Nåja, jag åkte med 2ggr så jag vet att han drog honom utan större svårigheter. Om det var nåt fel på RCn vet jag inte men så var det iaf tro det eller ej.

----------------------------
AF-Racing.tk

Länk
Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
dbfreak: Det kanske var fel på föraren i RC:n... 528 håller inte samma klass i prestanda som RC:n. Varken rakt fram eller när det svänger!
Th
59
TheHenk
318i -04 (04.06.18)
Tycker ändå du ska köpa Pegan!

Köper du nåt annat nu så blir du besviken... för du kommer alltid att jämföra med den fantastiska RC:n du kunde kört istället! Som bara blir mer och mer fantastisk efter hand. Märkligt men på något sätt så blir ju varje bil man köper "vardag" efter ett litet tag.
Men drömmen om RC:n blir aldrig vardag förrän du provat!

/TheHenk

__
En gång BMW - Alltid BMW
TheHenk: Om du har den inställningen, varför köpte du själv en ny 318 då?

/Johan

Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
Det finns tydligen fler som tänker i samma banor som jag... =)
Länk
Th
59
TheHenk
318i -04 (04.06.18)
Johan99:
1) Haha, för att jag kör VW Lupo idag?
Jag funderade på en Saab 9-3 (!!!) men övergav det i sista stund precis på grund av ovan angivet skäl (Jag befarar att jag hade blivit besviken).
2) Jag har nog inte riktigt samma urvalskriterier som LexCom. Jag är inte ute efter en racer... 318i räcker rätt väl för mig för tillfället, tråkigt att du tycks ha något emot mitt val!
3) Jag försökte ge ett råd utifrån LexComs situation... försök gärna förstå mitt resonemang, vad jag försöker säga är att det är viktigt att gå på sin känslor... det är dom man får leva med efteråt!

/TheHenk

__
En gång BMW - Alltid BMW
TheHenk: Har absolut inget emot ditt val! Tyckte du valde rätt :) Tyckte bara att det lät som att du tyckte RC va guds gåva till mänskligheten typ... Men bra att du tog BMWn ;)

LexCom: Tycker du ska åka ut och testa de bilar du är intresserad av. Då märker du själv skillnad. Jag kan ju bara prata om Mini eftersom jag kan dem på mina 5 fingrar. En annan bil som jag har hört mycket gott när det gäller rolig busbil är Renault Clio Sport. Har en kompis som hade en sån och det va det roligaste han kört. Och då har han ändå haft både M3 och Cooper.

/Johan

Th
59
TheHenk
318i -04 (04.06.18)
Johan99: Ok, då var det utrett! Kul att du tycker jag valt rätt! Jag tycker du valt rätt också! :)
Förresten väntar jag fortfarande på BMW:n... 4 veckor kvar preliminärt! :/

Jag har tolkat LexComs tidigare inlägg som att han tycker att RC:n är "guds gåva till mänskligheten". Av den enkla anledningen gav jag rådet att faktiskt köpa en.

/TheHenk

__
En gång BMW - Alltid BMW
Th
59
TheHenk
318i -04 (04.06.18)
Ps. Johan99: Kul förresten, trodde inte BMW hade nån dTM bil... :)

__
En gång BMW - Alltid BMW
Jahopp då kanske man kan flika in ett inlägg här efter att ha läst tråden. Jag har själv en Peugeot 206GTi -03 kanske ska tilläggas och jag är supernöjd med den, när ni snackar om kvalitetsproblem o radar upp gamla bilmodeller så stämmer det men peugeot har skärpt sig rejält och fått ordning på den biten. Andrahandsvärdet på 206 är det bästa av alla på nybilarnas topp60 lista. 13% värdeminskning har jag för mig, sen så är det en kille på peugeot sport club som har en RC o sysslar en hel del med streetrace, han har kört 0-100 på 6.8sek och dragit bland annat en 330 och S60T5 och en jäkla massa andra bilar så visst går den som ett skott. Bättre o roligare bil dför dom pengarna kan bli svårt o hitta faktiskt. Civic Type R kommer väl närmast men den kostar ju lite mer.
fa
255
fabi_no1
Z3 2,8 Coupe -99
Välkommen WoberT!
Lite O.T. men

*om en människa behärskar allt, är hon inte obehärskad då?*
TheHank: Surt att vänta på bil :( Min väntan har precis börjat och kommer inte ta slut förrän i okt eller nåt.

Jodå visst finns det dTM BMWs ;)

/Johan

Th
59
TheHenk
318i -04 (04.06.18)
WoberT: Har också en polare som kör 206gti och är supernöjd så visst tror jag fransmännen skärpt till sig! Och utseendemässigt skäms den ju inte heller för sig. Ingen BMW såklart men... :)

/TheHenk

Ps. Fan va kul det är att köpa ny bil... Kom igen! KÖP KÖP KÖP!

__
En gång BMW - Alltid BMW
Jag var supernöjd med min 406 -97. Skön bil på långresor och fin formgivning (iaf på utsidan). Men vissa detaljer med fransk konstruktion kändes lite tveksamma.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.