|
Sida 3 av 7
|
|
|---|---|
viobebe |
Ni klagar på Peugeots kvalitet?? Gillar ej Peugeot men de verkar hålla i alla fall, kvalitet är inte bara utsidan, kolla rosten bara på gamla Peugeot bilar från 88 och uppåt är de i princip rostfria och verkar hålla också, har haft 5 st 205 GTI som jag ägde 10-12 år sedan de var beg redan då, alla är fortfarande i trafik, BMW bilarna har jag haft mer trubbel med än Peugeot bilarna jag ägde.Ni måste definiera er bättre jag är själv BMW freak, men ibland måste ni kunna krypa till korset, när vissa inlägg tex M5 E39 som har problem, och ägarna som visar sitt missnöje är det inte många som lägger in ett mot inlägg och försvarar detta, svara på detta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! PS brorsan här ägt sin 205 GTI i 10 år utan problem end service, och den är inte ens rostig=kvalitet, det skall inte bara se bra utdet skall hålla också. MVH Eddy |
|
Har själv haft både 206 XS/GTI och 330Ci/M3 E46. Håller med att 206 är en busbil, men med chassi karaktär åt rally hållet. Tittar man på priset så håller jag med att det lutar åt RC:n, den lär även göra livet svårt för en 330 på bana. Fast kvalite och komfort är klart sämre, ingen långfärds bil. Så det är väl bara att slå till.... Fast om det blir en RC, så sätt i riktiga racestolar. Orginalstolarna är ju hemska som bara den =) ///Egget Länk |
|
|
viobebe: Jag gillar BMW, dock är jag ingen fanatiker och skulle knappast ha några problem med att kritisera om jag hade haft problem, men nu råkar fallet vara det att jag under mina fyra år som BMW-ägare inte haft något värre problem än byte av bromsbelägg samt ett strömfall efter att bilen stått en hel vinter. Inte ens den beryktade rosten har jag märkt något av trots att bilskrället kommit upp i en eminent ålder av 11 år när jag sålde den.... Peugeot däremot har jag redan radat upp några exempel på fel som dykt upp, men om inte det räcker så kommer några till här: kassa hjullager (kan förvisso hända vem som helst men men...), problem med tomgången (varierande varvtal), centrallås som slutat funka på samtliga dörrar, spänningsfel (airbag-varning)... Det är bara vad jag kan komma på så här på rak arm, det var ju ändå inte mina bilar så jag har säkert inte märkt allt... :-( Mvh Elvis |
|
|
Hej! Har kört RC:en en del. Bra prestanda men minst sagt bullrig. Jag tycker bilen faller på sin sladdriga växellåda som helt förtar känslan. Prova så får du se! /Jonas |
|
|
Har märkt att många sprillans nya Peugot har problem med ac, vet inte så mycket om Peugot, men de har inget bra rykte här i kring iaf. //mvh Simon |
|
| Alla problem går ju på garantin i alla fall. Har man kört saab förut så e det nog peugeots växelådor en dröm i jämförelse. Ävem om dem inte når upp till bmw klass... | |
| äsch håll dig till bmw man kan ju inte köpa bil av folk som äter sniglar ;) hehe | |
|
Tipsar lite om att RC:n har 17" och riktigt sköna sportstolar som standard För mer Peugeot-info: Länk MVH Garvis (fd. 406-ägare) |
|
|
LexCom: Antingen älskar man BMW, eller så gör man det inte. Och om man föredrar BMW, så spelar det ingen roll om andra bilmärken gör 0-100 snabbare.Det är min åsikt. /Anders |
|
|
Sigdarve: Alla äskar väl sin fru när dom gifter sig, men ändå så skiljer sig mer än 50%... Man kan faktiskt ändra sig. Och eftersom RC är ett så mycket billigare alternativ än bmw + bättre prestanda per krona så är det svårt att se några nackdelar! |
|
|
Ja, ja, ja, köp en RC då;-)Själv skall jag snart återgå till BMW igen efter 20 års saknad.Hoppas BMW vill ha en otrogen tillbaka. /Anders |
|
|
Jag har full förståelse för de som byter och provar lite olika bilar, man måste ju få testa för att se vad som passar en själv bäst. Personligen så tycker jag det vore skithäftigt med en H1:a... :-) Mvh Elvis |
|
|
H1:a? Vad är det? Själv är jag otroligt förtjust i Citroën 2CV, helst en tidig, med korrugerad huv. Fredrik |
|
|
Att Cooper S får pisk av en RC tror jag väl inte så där värst mycke på. Original är det säkert jämt men Coopern har ju en hel del bättre trim potential... /Johan |
|
|
635 CSi: En sån här: Länk drömbilen nr1, alla kategorier! :-) Mvh Elvis |
|
Paap Reeder |
Hej! ... orkar inte läsa från början om Peugeotar men såg i dag en där ägaren satt på en Simonz slutdämpare??!! Är inte det som att sminka en gris? ... tyckte jag i a f. MVH /// Paap R |
|
Johan99: RC går bättre än cooper s ORIGINAL. Typ 2 sek snabbare upp till 160 km/h. Men jag e inte inne på att börja trimma o greja. Då hade det varit bättre att köpa en saab eller volvo med turbosnurra. |
|
|
LexCom; att EN bil gjorde det vid ett specifikt test i AMS betyder inte att alla andra RC's också gör det!... Skillnader i toleranser på bilarna, inkörning, förare, klimat, däck mm mm gör att det är fullständigt befängt (enl mig) att välja något så dyrt, och i vår fall personligt (?), som bil baserat på en knappt tvåsekunders tidsskillnad 0-160 km/h...anser jag då. |
|
|
Sani: RC:n körde ännu snabbare till 160km/h när teknikens värld testade (kommer inte ihåg tiden, tror det var 17,??). Sen om man läser lite på peugeots forum så verkar det som om många anser att den är ännu snabbare än testerna visar beroende på om testet e utfört med eller utan antispinn mm... Och självklart betyder alla dessa faktorer du beskriver mycket vid tester. Men det e ju dom enda siffrorna man har att gå efter sålänge man inte har provkört o kunnat göra en egen bedömning. Men Peugeoten e fortfarande 30k billigare, har bättre andrahandsvärde och mycket snyggare enligt mig. Så det e alltså inte enbart prestandan som gör att jag gillar RC:n... |
|
|
206 RC går inte något vidare. Kompisen drog en sådan på race flera ggr om med en orginal e28 528 AF-Racing Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.