|
Sida 6 av 7
|
|
|---|---|
| Orkade inte läsa igenom alla inlägg men kom på en rolig funktion idag. Slå på torkaren bak, den går i intervall läge. Lägg i backen och den går konstant! | |
|
Stereon skulle ju bytas, inkluderar även kablage osv. Frågan gällde ju om det gick att byta, vilket det gör. ISO-adaptern får du ingen nytta av, däremot fästplattan. Du får gärna redogöra mera i detalj vad du vill byta ut. Allting går, finns det en vilja så finns det en väg (tyskt ordspråk). FP |
|
|
Jag såg era inlägg om mer eller mindre blöta rutor. Gör dessa enkla test. 1) Ställ dig och pissa rakt fram, riktat lite uppåt. Det ska vara vindstilla. 2) Låna en cab. Låt kompisen köra. Ställ dig upp i 50km/h. Pissa rakt fram, riktat lite uppåt. När blev du blöt? Jag saknar själv verkligen regnsensorn (finns inte på min Aero) då det blir rödljus. Den saktade också ner torkarna när bilen stod still - och man slapp gnisslet från för torra blad på rutan. |
|
|
Värt att notera är att även utan regnsensor så ändras torkarfunktionerna i t.ex E39. Från läge II till I alt. från I till intervall när bilen stannas. Även pauserna i vid intervalltorkning är hastighetsberoende, förutom den fyra fasta lägena. I testet ovan så tror jag på alternativ 2 eftersom bilägaren förmodligen kastar testaren i sjön efteråt... FP |
|
| Min främre registreringsskylt är tydligen magnetisk för jag har då tammefan aldrig sett så mycket bucklor från dragkrokar förr, ska skaffa såna stötfångare som radiobilarna på tivoli har... runt HELA bilen! | |
|
Komfort start är en mycket trevlig funktion som man snabbt blir bortskämd med :) Bara att vrida till nyckeln så den nuddar start läget och sedan släppa nyckeln och startmotorn drar tills motorn startar. Den som inte äger en BMW är en olycklig människa |
|
| komfortstart? Visst jag inte ens att det fanns *Asg* | |
| En praktisk funktion när man backar med låga hinder på passagerarsida: Ställ in backspeglarna på läget för förarplatsen, lägg i backen och höger backspegel vinklas ned automatiskt. | |
|
mikaelodoris: Gäller bara bilar med elektriskt inställbara framstolar med minne på förarsidan. ///Micke Min cabrio Länk |
|
| Jag blir ofta imponerad av de kunskaper och det intresse som finns på detta forum. Det är en fördel med att poola människor för alltid är det någon som har specialinformation. Åter bekräftas min tes om att chansen att få ett korrekt svar är större här än hos en BMW-återförsäljare/verkstad. Åter har jag lärt mig något nytt. | |
|
på min e46 så ska man ställa in läget för passagerarsida för att spegeln ska vinkla ner sig. kanske skillnad på e46 o e39.. // M.v.h. Spajjjs |
|
|
när man på e46 har haft regnsensorn igång o stängt av bilen (forf regnsensor-läget i), måste man då stänga av o sätta på läget igen när man startat för att det ska aktiveras igen? // M.v.h. Spajjjs |
|
Njuren |
Finns det med spegeln på alla E46? |
|
Spajjjs: Ja. Eller så vrider du bara på ratten för justeringen av känsligheten. Detta är en säkerhetsåtgärd för att inte torkarna ska starta när det är is på rutan tex. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
Det där med värme i dörr låset upptäckte jag på min förra bmw en 524 td-84! det fanns redan då,det finss väl inte i en -06 MB i dag eller i andra märken,,kul tråd det här var,har läst alla sidor det där med torkarna som stannar vid stopp, jag trodde mina pajade första ggr men när man åkte i väg så funkarde igen |
|
| jag har upptäckt på min 530-93 att efter att man har låst bilen och kommer på att man vill titta in igen av nån anledning, så räcker det med att lyfta på förardörrens handtag så tänds innebelysningen, praktiskt om det är mörkt ute. | |
| På E39 kan man efter man stängt av bilen dra i helljus spaken då tänds halvljuset och lyser ca en minut, praktiskt när man kommer hem och det är mörkt ute. (follow me home funktion) | |
|
Det finns en rätt komplett lista på "dolda" prylar i liknande tråd som jag inte hittar just nu, trodde det var i början av denna, men icke. Bra för de vetgiriga, det blir en massa upprepningar här...) FP |
|
| Värme i dörrlåset låter ju suveränt. Finns det på 528 E39 också? | |
|
Bra fråga, men troligen ja! Liksom i ytterspeglarna och spolarmunstyckena. Pto elvärme, bakrutans värme liksom stolarnas är ingen simpel till och från-konstruktion, varför göra nåt enkelt...? Det är tider och logik inblandat, och pulsande effektreglering mm. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.