|
Sida 1 av 7
|
|
|---|---|
|
Alltså jag personligen tycker att det är trevlig att få reda på små snille drag som finns i den maskin som man äger. Exempelvis typ, att det går att låsa/låsaupp alla rutor och taklucka m.h.a fjärlåset. Jag har nämligen hittat att servo oljan är fläktkyld, jag skulle vilja veta sådana saker om någon kan någon sida med sådana information. Viserligen inget avancerad men bra o veta. Jag tror att alla är intresserade på något sätt om hur sin bimmer är uppbyggd eller? | |
|
Du har helt rätt! Stewen |
|
fjamsetramsa |
Jag kan hissa mina nackstöd upp o ner...kom jag på efter 1,5 år.... |
| Den justerbara intervalltorkningen på E36 är en luring. Upptäckte finessen av en slump efter tre år med bilen i min ägo... | |
|
bjoerck: Hur fungerar den? |
|
|
En kompis bröt mot halvljuslagen i ett halvår utan att veta om det tackvare att vid mörker lös halvljuset som styrs automatiskt i ett läge av ljuset. W |
|
|
är också intresserad av hur den justerbara intervalltorkningen på e36 fungerar MVH Johan K |
|
|
Pilla upp reglaget till första nivån och sedan tillbaka till noll. Räkna upp hur många sekunder du vill att det skall vara mellan intrervallen, slå tillbaka reglaget till nivå ett igen när det t.ex har gått 15sek. Nu kommer torkarna att köras var 15:e sek. Finurigt va. |
|
Gemini__ |
På E34:an jag har finns också möjligheten att justera intervalltiden för torkarna. Kom på det av en slump. Antar att det är samma tillvägagångsätt att ändra intervalltiden på E34:an som E36:an. Läs här: Länk Mvh: Thomas |
| Tempgivaren till utetempratur: Kopplar du bort den så tar det 15 minuter innan han återställer det rätta värdet så tro inte att det är fel på den, detta gäller E39. | |
-BeeMWe- |
Stötfångaren på e28an funkar utmärkt att öppna kapsylflaskor med |
|
-BeeMWe-: *garvar* DET måste jag prova..! Om jag bara kunde hitta nån kapsylflaska nu då... ;-) |
|
|
Stötfångaren på e34an funkar inte alls att öppna kapsylflaskor med:( Micke K. bmwcs nr.05085 Länk |
|
-BeeMWe- |
b97_knl: Hehe inget du borde prova på M5an. |
|
Pröva ochså att föra blinkerspaken till vänter eller höger så får du parkeringsljus där du önskar.Du måste då fära spaken hårt upp åt det håll du vill. BMW e lag |
|
|
Trycker man till på airbagen i ratten låter det! :=) |
|
|
ehe ehe, ugu uu iha Skit skoj! |
|
|
Jag hade läst om komfortlåsning, men vart överraskad att min -89:a hade det! Kan man justera intervall torkningen likadant på e34 också? *ut och prova* //Mvh Simon |
|
|
komfortlåsning? funkar det där med intervalltorkningen på alla E34 or? min bil är borta tills nästa vecka och är så nyfiken på att prova... därför undrar jag |
|
| jimcar-9: intervalltorkningen fanns på min E36 -92 så det borde finnas även på E34 -93. Ser ingen anledning att ha finessen endast på E36. | |
|
Intervalltorkning på E-34 -93 var option, har tyvärr inte det själv. Läste nämligen instruktionsboken och snubblade över intervallen och annat smått och gott, så jag har provat den en tid tillbaka. Har även en vän som har optionskatalogen från ca -93, och mäkta förvånad man var över en del tillval. De annonser som jag sett där det står fullutrustad saknar många saker som finns i den katalogen. Hur många har tex kupe´kylning på 220volt tex eller 220 volts motorvärmare där kupen värms samtidigt med bilens befintliga kupevärmesystem (ingen lös kupe´ fläkt)? Men mest förvånad blev jag när jag upptäckte att varning/summer för glömt halvljus var tillval. W |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.