AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
28.594

Tips om dålda prylar.

Sida 2 av 7
Jag måste få fråga angående en funktion på vindrutetorkarna.

Om jag har vindrutetorkarna på på vilken hastighet som helst och tex stannar vid ett rödljus så går automatiskt vindrutetorkarna ner på intervalltorkning... är det så på alla eller hör det ihop med tillvalet av justerbar intervalltid som har diskuterats här i inlägget ?

Tacksam för svar Mvh Jimmy Carlsson

Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
jimcar-9: komfortlåsning = att om du t.ex märker att du glömt att stänga rutor, taklucka när du kliver ur bilen, då kan du när du låser bilen hålla kvar nyckeln i låst läge och vänta, då stängs alla rutorna samt taklucka! Men bara rutor med elhissar och eltaklucka kan stängs på detta viset, och samt att det kanske är tillval på bilarna?!

Mina torkare går också över till intervall när man t.ex står på tomgång, konstaterad även att min 520 e34 inte hade justerbar intervall torkning!

//Mvh Simon
Wi
222
Wille
330xd/t -02
Det har inget med justerbar intervall. Justerbar intervall är option på e-34 åtminstone -93. Det står i bruksanvisningen, har du import så är den svenska inte dyr att beställa.

W
$M
974
$Marten
750 IA 91:a med massor av cylindrar SÅLD
750 IA 91:a, reservdelslik
Volvo S80 04 Turbo, bruksbil

Volvo Amazon 70 i retro stuk.
Chevrolet Camaro 74 med mullrande V8
jimcar-9

Japp, så skall det vara på alla E34 som har checkcontrol modul.
dvs. digitalvisning av trippmätare o kilometerräknare. Alla E34 från
525 och uppåt har checkcontrol.

Torkarna är ihopkopplade med hastighetsgivaren(sensorn) I bakaxelklumpen.

Mackan
Wille:

Utifall att man inte har den justerbara intervallen. Vad kostar den att beställa och är den invecklad att installera eller är det bara något relä som skall bytas?

På min touring.
Bakrutetorkare i läge till, stäng av motorn, starta igen och torkaren går inte förren du startat om den på spaken. Smart vintertid för då slipper man fördärva den fastfrusna torkaren.

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
LO
364
LO528
328i -95
318iS -90
Rattans oxå, jag hade hoppats på att det skulle handla om e39 men det blev inte som jag hade tänkt, iallafall, det var ju bra att veta saker om de tidigare modellerna vem vet man kanske byter ner sig.
LO528:
Tror inte att du är utan något av det som tipsats om till äldre modeller på din E39.

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
LO
364
LO528
328i -95
318iS -90
Näh självklart men jag hade väntat mig lite mer avancerade prylar eller lösningar!

Hittade ett litet irritationsmoment på bilen idag.

Körde med sidorutan nere och takluckan öppen. Tryckte på knappen så att rutan började åka upp. Stängde sedan takluckan med knappen. Då stannade rutan och gick inte att köra upp förrns takluckan blev helt stängd. Ska det vara så? Inget allvarligt egentligen, men lite störande är det.
Ang. torkarna: De går ner ett steg när man stannar bilen, från läge II till I eller från läge I till intervall. Intervalltorkningen ändras även med bilens hastighet, förutom de fyra fasta lägena.
Gäller på en E39 -00 utan regnsensor, förmodligen samma på flera.

FP
em
339
emhå
525i -88
min kofångare på e34 gick tydligen att öppna bakluckan på volvo 245 med...
M-
134
M-Auto
325i -06 E90
523i (530i) -10 F10
...den funktionen fanns bara på vissa -88 or.
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Garvis: Jag har också upptäckt det, man kan inte styra fönsterhissarna samtidigt som takluckan! :P

Jag har också upptäck att bmw har mycket hållbara bakkofångare osv på sina bilar ;)

//Mvh Simon
Min hustru upptäckte igår att man kan plocka upp spik med vänster bakhjul på Forrrden. Det står inget om detta i i-boken, typisk dold finess...)

FP
Att man programmera datorn så att den fläktar ur bilen vid en speciell tid gillar jag. Skönt att bilen är lite svalare invändigt när man kommer ut från jobbet :)

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför åker jag BMW!
LO528: Du känner väl till restvärmefunktionen på 528:n (tror den ingick på alla svensksålda E39:or men är inte helt säker)? En trevlig finess vintertid.
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Alla mer eller mindre roliga/nyttiga informationer man kan få i den "dolda" delen av färddatorn.
Rätt småhäftigt att kunna ha koll på hur mycket bnsin det går per timma eller hur mycket som är kvar i tanken i %...

*BAWORAK*
ormen
kom på efter många år (märklapp saknades) att på min första E30 från 85 gick att höja o sänka framstolarna på om man tryckte stora spaken nedåt.... efter sisådär 3000 ryggbesvärande mil! vad mycket skönare stolarna blev!
LO
364
LO528
328i -95
318iS -90
Jo jag vet det men hur går det med batteriet då?

Har du tänkt på den biten?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.