AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
6.792

Nån som vet om nåt RIKTIGT bra billarm?

Sida 1 av 2
Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Hej.

Jag tänkte inhandla ett larm till min M535i. Och jag undrar vilket larm man ska ha. En bekant i stockholm har ett riktigt fränt larm på sin honda. Han kan starta bilen från fjärren, och massa annat skoj. Men jag vet inte om det är så bra larm. Larmet får gärna ha GPS så att man lätt hittar bilen om det är nåt som händer.

MVH Morgan.

Länk
We
192
Wengen
528iA-98
Hej.
Köp T70C från CarGard. Mer info här Länk
Troligtvis det mest kompetenta larmet på marknaden just nu.

Fungerar klockrent.

/Wengen
Re
17
Redfield
530i -93
sätt i carguard 850s, funkar perfekt och billigt att sätta i. Dom monterade det i min bil klappat och klart för 4500 kr..
markus00
Jag har ett Defa larm som jag är väldigt nöjd med.
Gold
CarGuard = Kom och ta mig.. kör Defa larm..

///M arcus
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Vad baserar du ditt uttalande på Marcus ?

// Mvh Andreas

Min 528i Touring
Länk
Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Jag måste ju säga att jag blev MYCKET imponerad av Carguard T70C som nämndes tidigare. Är det hälften så bra som carguard säger så är då min bil säker.
Men jag undrar vad Marcus baserar sitt uttalande på. Du får gärna berätta lite om erfarenheter du fått.

MVH Morgan.

Länk
markus00
När jag skulle köpa mitt larm (ca 2 år sedan) så kollade jag med två lokala larmåterförsäljare i stan vilket dom själva rekommenderade.
Båda sålde både Carguard, Defa och något annat märke jag ej minns namnet på.
Båda företagen rekommenderade Defas larm. Ett av företagen sa att de hade haft något fel på nån modell av Carguard. Så dom hade fått byta ut huvudenheten på flera bilar.

Det enda jag saknar på just mitt Defa-larm är en nivåsensor den medföljde inte utan måste köpas separat.
Men tror det finns andra modeller där den medföljer.
-BeeMWe-
BeeMWe Ultimade doomguard 3000/3000+

2 st galna fotbollshulliganer som 24/7 campar i baksätet på din bil. i + versionen är det garanterat engelska hulliganer.

ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Måste förtydliga :)
Jag menade "Gold" ///M arcus´s uttalande :)

// Mvh Andreas

Min 528i Touring
Länk
Gold
Jag måsste erkänna att att jag har ingen större erfarenhet av larm i huvud taget, bygger mest mina åsikter på vad jag har läst och hört då jag har talat med 2 perssoner som är väl insatta i detta, på ett negativt sätt. Vet bara att på tex min BMW sitter det CarGuard larm och jag har fått erfara hur dåligt glaskross sensorn fungerar. Den reagerade NOLL när jag slog in höger bak ruta "stora". Försökte en bra stund att tvinga larmet att reagera på glas kross ljud och visst det gjorde den, men efter 10 mins försök. Och det var när jag rasslade men nyckelknippan på framrutan HÅRT precis utanpå glas krossen. Detta är precis vad flera perssoner sakt till mig.. och jag har provat på deras bilar med Defa och det har fungerat utmärkt. Och har fått många varma rekomendationer om detta märke.

///M arcus
Det var skönt att höra Marcus... Jag har själv ett Defa-larm och har funderat lite över hur bra det egentligen är.
Hos företaget STREETSOUND Länk så finns det tillbehör till både Defa och Carguard-larm.

Mvh Jögge
Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Jag var in till en larmhandlare och pratade lite idag. Och det lutar nog fortfarande åt carguard T70C. Det har så otroligt mycket funktioner.
Men jag ska kolla lite till.

MVH Morgan.

Länk
Jag måste också skaffa larm nu!
Sugen på Carguard 850 lr T70C har ingen dosa men man borde kunna köpa till en om man fixar T70C?

Har blivigt av med en fin mkt 750 å gissa om man ville ha en gsm modul installerad i den när man upptäckte att den var borta på morgonen..
Ska höra med STREETSOUND dom verkar vara seriösa & duktiga :)

/Tony Haagen
We
192
Wengen
528iA-98
Carpimp: Jag tror inte det fungerar att installera T70C i din bil(om den inte är en 97- förståss), eftersom T70C förutsätter att man har imobilizer(startspärr) i bilen från fabrik. T70C har nämligen ingen egen inbyggd startspärr. Bilar från 97- brukar i regel ha imobilizer som standard.

/Wengen
We
192
Wengen
528iA-98
Power_nisse: Ja det där med GSM-modul är inte så dumt. Sover alltid med mobilen i närheten så att man snabbt kan komma och hjälpa pärlan vid eventuella huligan attacker. Har själv ett T70C med GSM-modul. Och jag sover tryggt på nätterna.

/Wengen
Gold
Carpimp hällre ett larm med få funktioner men med bra funktionalitet, än ett larm med en massa lull lull av sämre kvalité. Ialf min syn på detta med larm.

///M arcus
Wengen: Jo det vore inte så dumt :)
Men "passar" en T70C på min då jag har startspärr på min.
Enligt BRL i vås så går det att få men för ett dyrare pris än en bil från 97+

Skall påbörja ett carputer project så kanske dags att skaffa ett hyber larm då :)
Wengen: Jo det vore inte så dumt :)
Men "passar" en T70C på min då jag har startspärr på min.
Enligt BRL i vås så går det att få men för ett dyrare pris än en bil från 97+

Skall påbörja ett carputer project så kanske dags att skaffa ett hyber larm då :)

/Tony Haagen
We
192
Wengen
528iA-98
Gold: Och det ultimata är ju att om man köper ett T70C så får man både ett larm med massa funktioner och med bra kvalité:-)

/Wengen
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Jag har orginallarm plus att jag ska montera ett fullsmetat Carguard T70C i bilen i veckan. Dyrt, men billigt i fall nåt händer och jag får tag på MÄHÄÄNA! Då är 8500Sek. inte dyrt alls tycker jag. Nästan så att jag hoppas att nåt sker så vi får slut på inbrotten i området nån gång.

Danne

Min bil: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.