AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
2.200

M roadster bakvagn på e30?

Sida 1 av 2
passar det rakt på?? har hört något liknande

/Tobe

Planerar sitt vrål-åk;)
Be
179
Bex
325iA -90
Jag har också hört att det skall passa "bult on".

Ingenting är omöjligt
Fe
381
FearThis
M3 turbo
in action..
hmm lycka till att få tag i en...

going 2 fast.. expect nothing less..
är väl typ bara nån bussning eller nåt som skulle moddas, testa sök.

---
WWW.JK-RACING.SE -Uppe nu!
Ferarthis: finns säkert någon på skroken..iofs blir det nog inte den billigaste bakvagnen men men :/

/Tobe

Planerar sitt vrål-åk;)
Fe
381
FearThis
M3 turbo
in action..
nej, finns ingen på skroten & dessutom är det svindyrt tyvärr men det finns andra möjligheter om du vill ha 5bult eller styvare länkarmar bak.. tjacka beggade e30 m3 bärarmar istället om du vill ha 5bult, finns på skroten fick ge 3200 för bägge sidor skickat å klart... eller vill du ha styvare bärarmar kika här:Länk

okej..men fram då?

/Tobe

Planerar sitt vrål-åk;)
Fe
381
FearThis
M3 turbo
in action..
fram kör du e30 m3 om du får tag i fjäderben. jag kör m3 e36 fjäderben som har 315mm skivor standard, problemet med e36 ben är att hjulet hamnar lite längre bak än standard e30=( har lite funderingar på hur ja ska lösa det men är inte riktigt säker än...

På denna sida ska det finnas en liten titt på vad som går och inte går Länk

Krister
BMWCS Nord
BMWCS 1172
BMWSC
Länk

Krister
BMWCS Nord
BMWCS 1172
BMWSC
Fe
381
FearThis
M3 turbo
in action..
vette fan om hjulet hamnar fel som alla säger, kika här Länk tycker det ser ut att sitta i mitten=)

bilen: Länk
Jo
436
JohnJohn1
Alpina B3 3,4s Cabrio
Z3m bakvagnen passar direkt upp med E30 silentblock...

Fearthis: Man måste väl köra med M3 E30 nav,skivor och ok också?
fear this: det kanske ärr lite snett men isf inte alls mycke så att man lägger märke till det..måste påpeka att dendär bilen var fruktansvärt snygg meg dom hjulen:) vems bil är det?

/Tobe

Planerar sitt vrål-åk;)
Fe
381
FearThis
M3 turbo
in action..
johnjohn1// sant om z3 bakvagnen men det är svåra som fan att hitta, har försökt... visst måste man det men allt förutom ok följde med när ja köpte bärarmarna från skroten=)

tobbeh// jo det är lite längre bak men original m3 ser ut att sitta ännu längre bak, har en bredvid mej i garaget att mäta på;) a är helnöjd med den det är min bil förresten, kul att nån tycker den ser bra ut=)

fer this: ja du borde va nöjd med bilen=) föresten, va är det för fälgar? och jag ser att det inte är originalmotor direkt..va är det för maskin, e36 m3 motor eller?och har du byggt utifrån en vanlig e30 kaross eller är det en äckta m3:a?.
kan bara säga att det var ett läckert vrål-åk=) till salu??;)

/Tobe

Planerar sitt vrål-åk;)
Fe
381
FearThis
M3 turbo
in action..
fälgarna är 18" hamann kopior 8,5" fram & 10" bak.. a precis det är en e36 m3 motor 3.0:an. nja karossen är lite hopkok den är från början en e30 320 87:a sen har jag stoppat dit ett sånt där evo3 kit på den & tagit rutram och baklucka från m3 e30 i det stora hela.. den är tyvärr inte till salu, har lagt ner alldeles för mycket tid och pengar på den sen börjar jag precis få den som ja vill ha den=) ha d

Ch
1.171
Christian L
325 turbo-88
Blir en jäkligt snygg och grym bil;)
fear this: va är det för tillverkare på dom hamann kopiorna?

/Tobe

Planerar sitt vrål-åk;)
Fe
381
FearThis
M3 turbo
in action..
christian l// tack tack

tobbeh// vet faktiskt inte vad det är för tillverkare på dom=( såg en bild på dom i en annons (tror det var här på autopower) där det var nån småfirma som tog hem fälgarna så ja beställde kompletta hjul=)

fear this: okej! jag får väl leta lite då=) dom passade skitbra på på e30

/Tobe

Planerar sitt vrål-åk;)
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Ni verkar ha bra koll på hjulupphängningar i denna tråd.

Efter att höger hjulupphängning fram (Z3M-97) brast förra hösten fick jag bilen reparerad hos aukt verkstad. Nu när jag var hos däckskillen och gjorde en framvagnsinställning var castervinkeln (lutningen framåt/bakåt) 7,5 grader istället för ca 3-4 som det skall vara. Hjulet sitter alltså för långt fram och bilen drar således till höger.

Kan det ha blivit fel bärarm i reparationen??

/Caspar
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.