AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
2.313

BMW gemenskap?

Sida 1 av 2
Jag har på senare tid lagt märke till att vi BMW ägare parkerar våra bilar bredvid varandra vid parkeringar utan att vi känner varandra. Brukar alltid omedvetet ställa mig bredvid en BMW när jag ska parkera. Nu har jag märkt att andra gör samma sak. Idag stod vi 4 stycken BMWar bredvid varann utanför gymmet. Såg rätt kul ut.
Kan bero på att många BMW-ägare är rädda om sina bilar och inte bara slår upp sina dörrar hur som helst i sidan på andra?
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Samma sak här, står det en bmw på parkeringen så försöker jag alltid ställa mig bredvid den.
Hade en minibuss som granne en tid.. nu har jag en tjusig bula/repa som tack för det.
Jag begriper inte att det ska vara så svårt att öppna dörrarna försiktigt.

Min 528i Touring
Länk
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Det minimerar risken för dörruppslag om man ställer sig jämte en fin bil i allmänhet och en fin BMW i synnerhet!

Minibussar och rostiga volvokombis med barnstol, ställer jag mig aldrig jämte!
Inte ens om det innebär att jag får parkera avsevärt längre bort från dit jag skall...

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Ic
424
Icket
E61 530iA Touring -05 Carbonsvart //M
Kan bara hålla med övriga "talare". Främsta orsaken är troligtvis för att förhindra att bilen får sig ett par bucklor vid vårdslösa dörruppslag av t.ex en gammal volvo.

BMW4EVER!
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Brukar inte vara speciellt rädd om bilen på det viset. Men ser jag en fin BMW ställer jag mig bredviden. Mest för att jag vet att han med största sannolikhet inte smäller upp dörren. Detta gäller även andra "udda" bilar.
Visst är det så att man ställer sig bredvid fina bilar som ser välskötta ut. Gäller dock inte nya Volvo V70s då de mycket väl kan brukas av virriga kvinnor som mer än gärna slår upp dörren i bilen ;)

En BMW som ser misskött ut ställer jag mig inte gärna bredvid.

---
/// Olof

(FKA "Oakman")
Be
134
Bepp
750i -89
325 cab -88 Tic
Håller med Stavros i det fallet för man hoppas och tror att andra BMW förare tänker som en själv och jag vet inte om det är nåt undermedvetet men av nån orsak så när man kommer till en stor parkering tittar man runt för att se om det står nån Beemer
att parkera brevid

Hellre dö än fega!
Ha
40
Havre
328iA Coupé -96
Brukar precis som Olof parkera bredvid bilar som ser välvårdade ut, men helst inte Volvo V70. Undviker också att parkera bredvid bilar som har barnstol på "min" sida. Har gått bra hittils...

Sen har det också hänt mig att det står flera BMW´s parkerade på en rad =)
Hmm, själv brukade jag parkera ganska långt bort på större parkeringar där det inte stod någon annan, och vad tror ni hänt när man kommer tillbaka, jo; nog attans hade alltid nån ställt sig vid sidan av min bil, även om det var ledigt 10-20 platser runtom...
Precis BoogieElvis!! Så är det ofta...man ställer sig så långt borta från entrén till affären att man står själv...sen när man kommer ut står det en bil alldelles brevid en av nån anledning som jag inte listat ut än...

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför åker jag BMW!
Ei
656
Eivind
E46 316 M-sport touring 2005
Det bästa när man står långt borta (och det är många lediga platser) är å ta två platser. Dvs. halva på ena siden och halva på andra och hoppas att ingen behöver stå klistrad inntill din bil när du kommer tillbaks :)

"Bilar jag ägt/äger: 325 + 325 - max laglig hastighet = 540. vill ha!"

Mvh Eivind
Aha. Får praktisera den läran nästa gång då! Kanske man kan kan klara sig! Undrar om det är populärt om man parkerar så här på jobbet också haha

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför åker jag BMW!
Elvis
Exakt så har det varit flera ggr för mig.spelar ingen roll om jag har haft gammel Volvon eller någon nyare bil det är som om man vore en magnet,"Titta där står en bil hurra bäst och ställa sig nära den så jag känner mig trygg"

-----
Mvh
Nisse
Länk

Skönt, då var det inte bara jag som var förföljd av de sällskapssjuka parkerarna. Men man kan ju undra varför folk beter sig på det sättet, måste väl vara bättre att ställa sig på en plats där ingen annan står?

Mvh Elvis
Fi
683
Firren
iX1 '23
996tt ’03
Eivinds taktik är klockren, flitigt brukad av mig oxo. Då jag valt en sportstol modell opraktisk kan det dessutom kräva lite klängande för att ta sig ur bilen på ett någorlunda värdigt sätt (nåja), så jag behöver nästan den extra platsen på förarsidan... :)

mvh
Anders

PCS #8050
BMWCS #4727
Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Jag försöker alltid få en kantplats. Då ställer jag mig lååååångt mot kanten så jag har gott om plats på min sida. Då är det inte så stor risk att jag får dörruppslag på bilen.
Men ser jag en ensam BMW så får min självklart så bredvid den så den inte känner sig ensam. ;-)

MVH Morgan.

Länk
Jirar
Fattar inte att folk bara råkar ut för Volvo bilar som ställer till med dessa dörruppslag?
Pinsamt att höra vilken nivå detta är på.
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Jirar;

det är möjligt; men betänk hur stor del av Sveriges vagnpark som består av Volvos som fraktar omkring barnfamiljer?...Därmed torde de ju även stå för majoriteten av dörruppslag, eller?
Be
361
Berga
730i -90 (död - snart återuppstånden som 735i -87)

740iA -94
Min 5-åriga lillasyster är inte väldigt mycket mer försiktig i våran E32:a än i någon annan bil. I så fall beror det på att dörrarna går upp lättare på den än Volvon vi hade innan, så att hon inte behöver ta i så mycket. Skulle kunna vara så enkelt... (Försöker givetvis få henne att inte slå upp dörren i andras bilar, men mest för vår egen skull. 5-Åringar är inte vuxna, så är det bara).
:)

/Berga

BMW - Beste Marke Weltweit.
Visa användare
477
Friik
BMW X1 Xdrive20d -18
Besökte Ikea V-ås, för ett tag sedan och tänkte precis som ni.
Såg en fin vinröd E34 touring, med en ledig plats bredvid, givetvis så tar jag denna plats och tänker att touringägaren är nog försiktig med dörrar mm.
Är borta ca 30 min, kommer till bilen och rundar till förarplatsen då jag till min fasa ser ett vinrött streck på dörren!!!!
Besvikelsen var ett faktum, och den dan va förstörd.
Finns oansvarigt folk i alla bilkategorier, och så finns det pedantiska entusiaster likväl.

///FrIIk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.