|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Vad kan det bero på när man till och med hör ett svagt generatorvin i högtalarna när huvudenhet, steg och allt är avslaget??? För info så driver jag ett 2-vägs framsystem med slutsteg. Bakhögtalarna drivs med huvudenheten. Huvudenheten är jordad där bak i samma punkt som steget. Lågnivå i mitten av bilen och högtalarkablarna i trösklarna. Mvh. B |
|
|
Kan vara generatorvin som slår över på lågnivån, min ven också förut med dåliga lågnivåkablar, men nu har jag inga problem! //Mvh Simon |
|
|
Knappast om allt är avslaget. Enda gången jag hört talas om detta var när spolen på ett passivt delningsfilter satt helt nära nån detlaj eller kablage med höga rippelströmmar från generatorn. Skulle möjligen kunna vara så att ena högtalarkabeln ligger mot bilens chassi pga avskavd isolering. Att dra bak en jordning till huvudenheten är teoretiskt rätt men i praktiken verkningslöst eftersom den fär jord även från t.ex skärmen i antennkabeln och monteringen i panelen osv. Kan tom förvärra resultatet men det är ju lätt att kolla. Som regel vinner man inget på att ändra på originalkablage i bilarna. FP |
|
|
Okej, men jag hade vanliga oavskärmade rca kablar, avsedda för inomhusbruk, fast jag stängde av stereon så visslade det ur högtalarna! Alltså med bilen fortfarande igång! Men vid närmare eftertanke så kan det även ha varit filret, för det gjorde så det brummade ur högtalarna, jag tog ju bort det i samma veva! //Mvh Simon |
|
|
Jag har oxo problem med vin. (generatorrelaterat antar jag) Lågnivåkablarna ligger där de ligger. Vad kunde man sätta på för något? Ett filter? vad kostar det? Vart finns det? Hur funkar det? Vart sätter man det? =) tacksam för svar... MVH / B-O M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Min M3:a: Länk |
|
|
Jordavbrottsenhet, finns hos billjudsbutikerna, kan kosta runt ett par hundringar kanske. Pluggas in med RCA-kontakter t.ex intill slutsteget. FP |
|
|
Underbart! Tackar. KOmmer testa det o så återkommer jag med nästa problem efter alla lovord! =) M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Min M3:a: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.