AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
2.554

Grymt motorljud!?

Sida 1 av 2
Visa användare
10
MAttE9
525iA -90
Tjena!

Jag har en polare som har en VR6:a som låter såå jävla grymt, man blir fan helt i extas!
De enda han gjort är att köpa de billigaste sportluftfiltret på micro för att få de ..
hur gör man för att få riktigt grymt motorljud, har oxå sportfilter men låter inte hälften så grymt. Kanske olika från bil till bil, har iaf en 525 iA 24vent.

mvh
mattias
Du har ju en RAK sexa och din polare har en V6. Klart det blir olika ljud!

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
St
57
Stewen
535i -88
En rak 6:a låter härligare än en V6:a!
Ri
240
Richard V8
540iAM -00
Försrtår inte riktigt problemet, en BMW sexa låter alltid trevligt :)

St
57
Stewen
535i -88
Sanning i dom orden.
Varför tror ni den heter vr6?

Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Eke: Jag förstår inte ditt inlägg?

Matte9: skaffa ett öppet sportluftfilter :)

//Mvh Simon
LO
364
LO528
328i -95
318iS -90
En Vr6 kan aldrig låta trevligare än en exempelvis m52 motor.

Det handlar inte om sportavgas, lyssna på en m52 över 4000 varv, det är en unik upplevelse.

lyssna på audi/wv sexor, har haft de själv, de låter som ja vad ska man säga, jag kommer inte på nått ord.

Vill gärna säga att de låter ingenting men det skulle feltolkas kanske.
gangsta_toth
Jag tror att Eke menar att vr6:an är en korsning mellan en vinklad, och en rak sexa. Cylindrarna ligger inte i rad, men den har bara ett topplock, om jag inte minns fel.
Jo
1.142
Jojje81
740ia -96 19"
325Ci M-paket
Cylindrarna i en vr6 motor ligger väl i zig zag? Inte mittemot varandra alltså..

Mvh Jojje
Du förstod mig helt rätt gangsta_toth!

Alla V-motorer, boxrar osv har cylindrarna förskjutna mer eller mindre, blir lite svårt med vevarna annars.. I VR fallet är det den lilla vinkeln som gör att motorn nästan ser ut som en rak.

FP
if
92
ifredda
E61 525d Touring LCI -07
En WV vr6 låter ju xtremt gött på höga varv, klart i klass med de äldre bmw 6:orna.
525 sexa med micro sportluft.... låter tillräkligt mycket gooare en en sunkig låtsas V-motor.

BMW Extreme performance!
M-power!
Jo
272
Johnken
523i F11 -11
Tråkigt å behöva säga de men en varvande VR6a som har sportfilter å sportavgas låter förj*vla härligt! Iofs en M50 motor med filter å Hamansportavgas låter ju åxå gryymt härligt!

B M W - Do I need to say more!

Länk
fe
1.671
ferlin
Audi Q8 e-tron
Meckar i en 530xi E61 och en 320d -07 (EPA)
varför är det för vissa "en förlust" att säga att en annan motor än BMW låter gött? Öppna era sinnen grabbar :)

F.ö hörde jag en VR6 häromdan och den lät riiiktigt nice..
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Kan bara hålla med. Vr6orna låter grymt skönt. Även Audis femmor har fin sång.
Läste tidigare om att ljudet kom av att luftfiltret satt på ett aluminiumrör. Om det stämmer har jag ingen aning om. Värt att prova kanske.

///BMW - Was sonst!
Wm
489
WmBrejzer
Bmw 323i Coupé -98
Octavia kombi -13 Miljöbil
ibland får man faktiskt erkänna att det finns andra märken som faktiskt rullar på våra vägar.

en golf vr6 med öppet filter och sportavgas låter mycket! bra!

BmW - enjoy!
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Någon som prövat det här med aliminum rör än eller?

---
Min E30: Länk Länk

/Chrille
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Finns faktiskt en motor som slår BMW:s raka sexor. Det är Porsches Boxer 6:a på lite högre varv! Underbart!

Det låter racing!
Da
85
David P.
520dAM -11
Hoj!

VR6-orna låter verkligen störtskönt, men jag måste flika in motorvärldens skönaste ljud denna sida miljonstrecket; det kommer från Alfas V6a. Helst tidiga 3-liters innan miljöhänsynen förstörde , lätt på gasen som en motorcykel när man blippar. Mullrig på låga varv o ylande som en Ferrari på höga. Hade en dylik Alfa i 3 år o man njöt varje gång man startade den o torrgasade. Har faktiskt inte hört en motor som låter, eller går för den delen, mer underbart än denna. Ett bra exempel på att hästkrafter inte är allt.
Vad gäller BMWbilar så låter nog tidiga M-sexorna skönast av bunten. Annars tycker jag att sången i BMWs mer normala sexor är ganska könlös , V-motorer låter helt enkelt bättre i mina öron. Fast givetvis låter en rak sexa bättre än en fyra!

Mvh
David P.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.