|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Såg den här notisen på AB! Länk Jag skulle inte stå först i kön iaf! | |
|
Är det inte bättre att tvinga alla att köra Lada, Trabant eller Wartburg, som inte går fortare? Hmmm...vänta nu, det där konceptet känner jag igen....... Mvh, Kalle _____ Länk |
|
| Är detta ett skämt?låter som rena rama stalinordern nr:12 | |
|
20 spänn på att denne Göran Nilsson saknar körkort... ;) Lattjo att åka på bilsemester till exempelvis Tyskland och tuffa på i max 130 km/h på autobahn. Banträffar skulle väl inte vara att tänka på. /Masten Lokal Administratör för svenska avdelningen på www.z3roadster.net/home_sweden |
|
|
Jag instämmer till 100% med Kalle. Sänk högsta hastighetsbegränsning på vägarna till 70 km/h och likaså bilarnas topphastighet, inför straffavgifter på att köra in i städerna och höj bensin- och bilskatt när vi ändå är igång! Jag avskyr sådana här fasoner. Alla ska tydligen ha det lika (jävligt). Frihetsberövande är det... --- /// Olof (FKA "Oakman") |
|
|
Då blir det till att damma av sina gamla färdigheter från moppetiden. :-) Den sista jag hade gjorde runt 120. :-) Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
hehe bra sagt, kalle :)) /Andreas _____ Länk |
|
|
Har ingen toppfartsspärr på min!! 284kmh! Vill han strypa min frihet så får han jaga mig över hela världen *S* O han lär få problem om hans bil är spärrad vid 130kmh =) Mvh BJÖRN Länk |
|
| 1Björn: Du lär ju kunna varva honom, räcka ut tungan och ändå hinna undan! =) | |
|
Kommuniststyret närmar sig Sverige fortare än vi anar... Bäst att flytta utomlands de närmsta 10 åren, efter det skjuts väl alla som vill lämna Sverige... Vilket korkat föslag. |
|
|
haha sjukt ju... hur fan gör man en säker omkörning om den e strypt till 130??? mina gamla rishögar vågade man knappt köra om folk... tog ju ett halvår...:-( men nu med en fin sexa chansar man inte längre utan nu vet man att man alltid hinner :-) (typ) Min pärla :-) Länk |
|
|
Säger samma som Carl L och Kalle. Vi lever i en allt mer kommunistspeglad stat. Tyskarna visste inte om när de blev diktatur utan röstade in sin diktatur. Och vi svenskar? Jo, vi röstar på missnöjespartier och surkärringspartier som VPK, MP, m.fl. och säger att tyskarna var dumma som röstade på Hitler. Jag jämställer nu inte Gudrun Schyman med Hitler, men det är väldigt lätt att dra direkta paraleller. Hennes judar kallas för män. Lyssna på henne i debatterna. |
|
|
Norge sista Sovjetstat? I såfall är Sverige näst sista... Göran Nilsson är säkert en trogen SL-kund, och har aldrig satt sina ben i en bil. Tycker han skall sätta sig i en bil i 130km/h och köra mot en fjällvägg! Då ser han att han blir lika död i 130 som i 250.. "Bilar jag ägt/äger: 325 + 325 - max laglig hastighet = 540. vill ha!" Mvh Eivind |
|
|
Ser inte ut att vara ute i trafiken allt för ofta Länk men vad vet jag... Min: Länk /Erik ///Tänk först, meka sen... |
|
| Det blir inte bättre än vad folk röstar, demokrati kallas det visst. Personligen tycker jag att miljöpartiet gör sig bättre i woodstock än i riksdagen. Tycker det borde införas något slags körkort för att få rösta... | |
|
Acey: Vi får de politiker vi förtjänar! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Håller med acey. Varför låta folk som inte har en aning om vad de röstar på, rösta? Inför en högskolekurs på 10 poäng som ger dig rättighet att rösta. Förmodligen hade VPK och MP varit de första partierna att fullkomligt försvinna. | |
|
vad har den spärren för nytta? man kan fortfarande köra för fort på 30, 50, 70 samt 90 sträckor och det är begränsningarna 30 och 50 som finns just av särskilda anledningar (dagis, skolor, vårdhem, många/farliga utfarter osv) suck, detta jefla kommunistland, blir tokless!!!!!! 316i - När du inte har råd med annat ;) |
|
|
Haglund2306: Högskolepoäng... Är du lika galen som Göran? På den tiden jag gick i skolan så var inte ens högskolepoäng uppfunnet! Men du menar kanske att du ska tvinga ut vuxna människor på kvällskurser för att få rösträtt? Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Varför föreslår han 130? Man får ju inte köra snabbare än 110 ändå? Bara att rätta in sig i ledet och marschera i takt! :/ Konstigt att han inte poserar med cykelhjälm på fotot! /TheHenk __ En gång BMW - Alltid BMW |
|
|
Micke Olsson: Tiderna förändras. För 20 år sedan kanske det skulle varit en gymnasiekurs? Jag tycker hur som helst att man bör anstränga sig och klara en kurs för att visa att man är tillräckligt intresserad och medveten för att veta vad man röstar på för att få rösta och inte rösta för att man har hört på Aktuellt att Sossarna vill att de som har lite pengar skall få mer eller att Moderaterna vill sänka skatterna. Jag tycker inte det är orimligt att folk för en gångs skull får anstränga sig för att bevisa att de är tillräckligt kompetenta för att veta sitt eget bästa. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.