AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
2.858

Hur fort kör Ni igentligen =)

Sida 1 av 3
Som sagt, vad säger Era färdatorer när dom skvallrar om genomsnittshastigheten? Min säger 90,6! Högt eller lågt? =)

///Egget
Länk
Visa användare
817
BMWCoupe
525iM Touring 2003
Märks att du inte bor i Stockholm med omnejd, mitt snitt uppgår till 41 km/h, om jag minns rätt! Kymlingelänken i rusningstrafik, säger jag bara... *suck*

Confucious say:
Man who run behind car get exhausted.

Nej, jag "bor" mest på E4/E6:an. Där mår både jag o bilen bra =)

///Egget
Länk
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Färddatorn brukar stanna på ungefär samma som BMWCoupes. Fast i bruksbilen då. Och snittförbrukning på runt 1.1. Kör i princip bara i stan.
Tur att man inte har färddator i BMW:n. :)
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

52,4km/h

Mycket landsväg för min del.. Inne i stan nån eller ett par gånger i veckan blir det väl.

/Anders
Länk
HHmmm jag körde Ängelholm - Umeå - Ängelholm i helgen, med släp.... kör jag så J*vligt =) De e en diesel nu dessutom under huven och inte en S54 som innan =(

///Egget
Länk
Brukar ligga på ca 66-70...kör precis som Egget mycket E4/E6.

/ Joakim

Silverpilen:
Länk
520:n brukar ligga på drygt 30 km/h i medelhastighet till vardags, men så går den också i skytteltrafik på Kymlingelänken om dagarna :(
Högsta medelhastigheten för den är 105 km/h under 51 mil (sträckkörning Varberg-Stockholm).

/Masten
Lokal Administratör för svenska avdelningen på www.z3roadster.net/home_sweden
-BeeMWe-
120-150 beroende på trafik.
Joakim: Du brukar ju köra om mig på morgonen! Fast så har du en bättre glidare i stan. Jag vill bara bort från folk så fort som möjligt så de slipper höra knacket =)

-BeeMWe- : Jobbar du på flyget? =))

///Egget
Länk
Nuförtiden används inte bmw som en day to day car utan står mest i garage och myser.

Den bilen som används har vel ett snitt strax under BMWCoupens snitt då vi nästan åker samma väg, skillnaden är att jag åker en något svagare bilmotor:))))
Egget: hoppsan...gör jag? Ska hålla utkik efter dig...;–)

–BeeMWe–: Ja, hur lyckas du med det...?

/ Joakim

Silverpilen:
Länk
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

BeeMWe,

Jo det låter ju troligt... Hur många gånger har du blivit av med lappen ? 74 gånger ? :)

/Anders
Länk
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
ca 50 km/h. Snitt 0,87/mil.
-BeeMWe-
Ja alltså inte enligt f-data då :) Det är vad jag brukar ligga i bara.
Ei
656
Eivind
E46 316 M-sport touring 2005
45,3km/h. Snitt 1,2/mil

"Bilar jag ägt/äger: 325 + 325 - max laglig hastighet = 540. vill ha!"

Mvh Eivind
Ingen över 90km/h ännu, e det bara jag som motorvägs gam?
Ingen under 0,57....heller =) ( just by the book )

///Egget
Länk
Egget: om jag nu kör om dig på morgnarna...så måste du trampa på rätt bra på andra sträckor...=)

/ Joakim

Silverpilen:
Länk
Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
77,1 km/h landvägskörning mest.
Joakim: Mjaaa...har kontoret intill motorvägen i Hbg. ( södra avfarten ) Så jag har max 2 ljuskorsningar på morgonen =)
Kör mycket till Malmö, Gbg, Linköping och Stockholm oxå, vilket säkert hjälper till. Annars brukar jag bara trampa på till ca:125, har skaffat kart istället där jag får trampa utav bara h*lvete lagligt =)

///Egget
Länk
Jag brukar sätta farthållaren på ca 138...på morgonen iaf (men sedan får jag alla ljuskorsningar efter NORRA infarten: Berga, Stattena, Hälsovägen, Drottninggatan...jobbar vid Sundstorget).

Oavsett vilket, så har du rätt så hög snittfart...

/ Joakim

Silverpilen:
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.