|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag funderar på att köpa en e28 av typerna 528i,535i. Är det någon som vet av några problem med dom två modellerna?? Och vad de kostar att äga??(försäkringar, skatt, bränslekostnader) | |
|
prova med att söka bland inläggen, det finns massor att läsa! skriv bara in M535 eller 528 eller vad du nu vill veta. mvh, Martin |
|
|
Skatt 535 ca 1650:- Jag har 154:- per månad i trafikförsäkring Räkna med 1 liter milen ;) Kolla rost, rost fjädersätena. Tickande topp= kan vara sliten kam, kan kollas ganska snabbt... Slitdetaljer hjulupphängningen...beror ju på hur tidigare ägaren har hanterat bilen. En välskött E28 är en billig E28...! Kolla även Länk kvinnor kan....efter att vi förklarat för dem...:) |
|
| Betalar 1650kr halvåret, halvförsäkring | |
|
Min går lös på strax över 3000 kr i helåret för endast trafik :( Bor i Göteborg //Ulf L. |
|
|
Är du under 24 kan det bli dyrt. Jag betalar ca 300/mån för min M535:a, min kompis som är under 24 och har en 528:a betalar ca 600/mån, det är endast trafikförsäkring då //Fredde |
|
|
jag är också under 24 så de kan bli lite saftigt att betala 600 i månan |
|
|
Jo, det kan vara lite mycket, men ring gärna runt till fler, detta priset har Folksam. Sen finns ju If, Trygg Hansa, Länsförsäkring och små som Sockenbolagen som kan ha vettiga priser.. Lycka till |
|
|
kan inte försäkrigs priserna bero på vars i landet ban bor också? |
|
|
Visst fasen varierar premierna beroende på geografin...försäkringsbolagen är inte sena med att snappa upp olika villkor i olika miljöer... Det kan skilja oerhört mycket .... :( kvinnor kan....efter att vi förklarat för dem...:) |
|
|
Ja absolut varierar det mellan olika orter //Fredde |
|
|
de skiljer ju mycket mellan dom större städerna och om man bor i urskogarna i norrland som jag gör:D |
|
|
Skriv INTE försäkringen på någon föreldr eller någon annan äldre person det kan bli stora problem. Stugan5 |
|
|
varför inte de?? |
|
Gold |
Det blir inte alls stora problem, du får ha försäkringen skriven på dina kära päron hur mycket du vill. Hörde med mitt F-Bolag om detta och det var inga problem alls.. ///M arcus |
|
Visst kan du skriva bilen på någon släkting/ äldre person, t.om på någon son bor miltals bort, där premien är lägre pg.a miljön. MEN...om det händer något och försäkringsbolaget vill vara kinkiga(och när villl dem inte vara det??) och börjar kolla upp vem som körde/ avstånd till den försäkringen står på/ och vem som enligt dem använder bilen...så kan det bli väldigt liten ersättning :( Har varit att större samtalsämne för något år sedan när bolagen började uppmärksamma just sådant lite mer. En sthlm:are vill ju gärna skriva på någon som bor i typ...lessebo eller något liknande... Snacka om skillnad på premien på den sportbilen!!! Tex en Audi S2 ligger långt under hälften här var jag bor jämfört med sthlm. kvinnor kan....efter att vi förklarat för dem...:) |
|
|
Tror också att det blir problem med försäkringen om man skriver bilen på någon som bor långt borta. Däremot om man bor på samma adress tror jag att det är mer tveksamt att det blir problem. Jag pratade med mitt bolag om detta för en månad sedan och det som gäller är bl.a. att den som står för försäkringen ska ha ett kvitto på bilen med sitt namn på för att bevisa ekonomiskt intresse i bilen. Även detta är ju fullt möjligt att ordna när man skriver på föräldrarna... Jag själv äger dock min egen bil. |
|
|
bor man på samma adress så lär de ju inte vara någe större problem |
|
|
hur brukar de vara med mototn i dombilarna?? |
|
| Ang försäkring på föräldrarna läste jag senast idag ( inlagt tidigare) på detta eminenta forum om en kille som hade bilen skriven på sin far och klotade, fick inte ett öre.. | |
|
tja, välskött motor skall du inte ha några som helst problem med. :) gäller att kolla upp ventilerna/ kamaxeln ganska noga... Eftersom sliten kam kan kosta en hel del vid byte, beroende på alla delar som kan komma att behöva bytas. En verkstad tar runt 8000:-...bara för själva arbetet, och delarna kostar ju sin del... Enligt källor jag hört från så ska dessa motorer vara jäkligt tåliga i övrigt...(iallafall 3,5:an) OCH...så e de 1 rolig motor.. ;) Jag trivs iallafall med motorn/bilen. :) kvinnor kan....efter att vi förklarat för dem...:) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.