|
Sida 4 av 24
|
|
|---|---|
|
Hej, nej jag har inte gjort något mer .. tycker faktiskt inte att det behövs, han är magiskt iögonfallande nu, och det räcker för mig.:-) ** Lycka är att se livet genom en solstråle. ** |
|
| ju den e vacker....killar säger hon och tjejer säger han kul...:) | |
|
Såg i läsargalleriet Daniel Perssons Z3 med MAK S5 fälger, jag tror de skulle vara riktigt snygga på en Z4. No offense Daniel, men jag tycker de är lite för kantiga/tuffa för Z3 men de borde vara helt perfekta för Z4'an och dess modernare formspråk. Länk /Caspar |
|
|
En helt annan sak.. Maria, hur gick det med ljuden du hade vid inbromsning?? (Hittar inte orginaltråden..) /eFx |
|
| casper ja håller med dig...dem passar nog jätte bra på z4:an | |
|
eFx, jag hittade inte tråden jag heller .. Jag lämnade in min pärla till BMW, och jag har för mig att dom sa att det var något med backventilerna ... vad nu det är förnågot ;) Grejjerna hade dom inte hemma så det fick beställas, så dom fixxar detta åt mig i nästa vecka. Mvh Maria ** Lycka är att se livet genom en solstråle. ** |
|
| maria när sate du på eismann sportystem | |
|
jerry, sportsystemet monterades dit förra månaden .. det var den 19 Maj . ** Lycka är att se livet genom en solstråle. ** |
|
| ok...ska du göra nåt mer med bilen | |
|
Länk tror ni dem här passar |
|
|
Jovisst, på en SAAB.... Riktigt tråkiga, tycker jag /Caspar |
|
| vad var det för fel på dem då | |
|
jerry, han är perfekt som den är .. så jag inga tankar på att göra något mer med bilen. ** Lycka är att se livet genom en solstråle. ** |
|
|
Jerry: De föll bara inte mig i smaken, många och raka ekrar tycker jag är tråkigt. Vi har ju olika smak allihopa vilket är tur, annars skulle ju allt se likadant ut.. /Caspar |
|
| hehe jo det är ju sant....vad tror du om breyton magic då...fast även om man har 18tummare på en z4 ser det rätt litet ut eller vad säger ni | |
|
Jodå Beyton ser klart bättre ut. Lite mer form på ekrarna! Går man upp i större än 18" på en Z4 måste man nästan byta bromsar då de ser löjligt små ut annars, men bilens design klarar lätt 19-20". /Caspar |
|
| 18tummare ser löjligt små ut på en z4...i alla fall på bild...men om man ska ha 19-20 försämmras nog komforten ganska rejält sen måste man väl modifiera skärmarna också | |
|
Jerry: Nu har ju inte diametern på fälgarna någon betydelse för skärmarna, då totala diametern ej får diffa (mao 20" ger att man måste ha VÄLDIGT låg profil på däcken). Hur man upplever komfortförändringen beror nog mer på vad man definierar som komfort. För egen del föredrar jag att ha ypperlig kontakt med vägen, känna varje spår/sten vilket 20" hjälper till med. Jag trivs inte alls med mycket gummi (inte på vägen heller alltså...;-) ) I höga farter är den jobbigt att köra med en bil som gungar fram och då spänner man sig = komforten är kass... /Caspar Länk |
|
| väghållningen blir väl också bättre med större fälgar o mindre gummi | |
|
Jo oftast. Dock kan det vara ett problem med större fälg, de väger oftast mera och den ofjädrade vikten är en ganska stor bov vad gäller att sabba just väghållningen. Sedan ser det ju otroligt fult och löjligt ut med 20" om man inte byter bromsar. Det ser verkligen ut som "Jag har en racerbil för jag har stora fälgar på min Bubbla -56.." Fick idag upp en SAAB 9000, men Antera 309 18", Recaro stolar, och en vinge som borde få bilen att flyga. Lät honom få ett rejält försprång, 3-4 billängder innan jag stämplade och såg honom någonstans i backspegelns ena hörn.... Skall det se tufft ut skall det också gå bra. Det jag vill ha sagt är att skall man ha 20" så måste man prestanda som matchar och då också bromsar som klarar detta.. /Caspar Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.