|
Sida 23 av 24
|
|
|---|---|
| arvidw; det är bara till att gratulera! otroligt läcker bil du har. en z4:a kan enligt mig inte bli snyggare. | |
| dessa såg riktigt bra ut :D Länk | |
| tänkte fråga er som vet.. om man sätter på t.ex bbs lemans fälgar .. hur mkt tjänar man i vikt totalt jämfört med orginalfälgar??? att ha så låg vikt som möjligt på rullande massa förbättrar väl prestandan väldigt positivt? | |
|
Hur mycket vikt man spar beror helt på vilka fälgar valet faller på. En del är rent av tyngre än orginal. Misstänker även att rullomkretsen kommer att påverka prestandan vilket påverkar om man frångår orginaldimensionerna. En rätt intressant jämförelse vill jag minnas att Gustav gjort vid ett av sina event, där en standard M5 funnits på plats tillsammans med en dito bil med stora tunnor från Hartge. Den senare led rätt mycket av detta. Tyvärr var blocket-annonsen du länkade till bmw_jerry borttagen, bästa sättet att föreviga en sådan är att göra en skärmdump och lägga upp den på någon bildsida. Är lite nyfiken på vad ni som byter fälgar väljer för däck, både till Z4 och Z4M. Z4 Maria skrev om Dunlop Sport - vore intressant att höra hur du (eller din däckfirma?) motiverade valet samt om du är nöjd. Behöver dubbla uppsättningar nya däck till våren och det är nog ingen dum idé att vara ute i tid. |
|
| Freddesix: tackar för svarat.. det jag tänkte på var om man t.ex bytte till bbs lemans fälgar eller andra lättviktsfälgar.. det borde då bli en ganska stor skillnad vid t.ex slalomkörning, dvs jämfört med orginal säg 19" och bbs 19" | |
|
Freddesix, min däckfirma ringde runt ett tag innan han hittade däck som passade. Valet blev Dunlop Sport, för dom hade däckdim som passade runtom till mina fälgar. Jag kan inte annat säga, än att jag är väldigt nöjd med däcken.:) /Maria |
|
|
Det är taget. Även jag har småskumma dimensioner med 235/35 fram och 265/30 bak sittandes på 19"-fälgar. Idag sitter det Pirelli P Zero-Nero på men med 3mm bak och 4mm fram är det definitivt dags att byta till våren. Kort livslängd blev det då bilen, en likadan som din fast med lite annan färg och utrustning, bara rullat strax över 2000mil. Detta gör att jag gärna byter fabrikat/modell i samband med bytet. Dunlop Sport skall helt klart undersökas! Behöver utöver det däck till orginal 18"-fälgar på Z4 3.0i som längtar bort från sina RFT-däck. bmw_jerry: Helt korrekt, vikten sitter som bekant på ett rätt känsligt ställe så att minska den är helt klart av godo! |
|
|
@ Freddesix Hur menar du med "småskumma dimensioner"? Det är en av de vanligast förekommande dimensionerna på 19-tummare till Z4. Jag själv kör Dunlop SportMaxx (som jag antar avses ovan) i just dessa dimensioner. Kan helt klart rekommenderas! |
|
|
Hej. Får man flika in en fråga i diskussionen? Jag har en M3 E46 med CSL repilkor monterade. Snygga fälgar tycker jag. Jag har precis också skaffat en Z4 M Roadster som jag skulle vilja sätta samma CSL replikor på. Frågan som då infinner sig är. Vilken offset ska jag ha på Roadstern? Skiljer sig offsetten från M3:an. Nedanstående varianter finns att välja på från leverantören. 19x8.5 +40, +20 19x9.5 +45, +33, +22 På M3:an sitter också däck 275/30 resp 245/35. Är det samma dimension till Roadstern som gäller? Tacksam om någon kan bringa mig kunskap om detta. Tack. |
|
| lyfter tråden ltie.. hittade bilder på nya z4:an med g-power fälgar Länk ja vad ska man säga .. synd att man ej har råd :P | |
| Jag tyckte inte att fälgarna passade på e89:an. Modern bil med, enligt mig, "gamla" fälgar. Däremot är dom som gjorda för m5:an. Kul att tråden lyfts igen. Ny z4 kräver en nystart. | |
| har länkat denan i en annan tråd förut Länk detta är riktigt riktigt snyggt | |
| Länk ny z4 35is med hartge fälgar.. ser faktist riktigt riktigt bra ut | |
|
Hejsan! Jag har några fälgfrågor... Vilka fälgar (19 tum) tycker ni passar bäst på en silver Z4a av nedanstående: 1) Dotz Roadster (sitter på en grå M Coupe i länken): Länk 2) Dotz Mugello: Länk 3) CSL Look fälgar: Länk Min andra fråga är nu om det går att lägga på 235/35-19 runtom på bilen? Trots att det på balken innanför dörren står det 225/40-18 front och 255/35-18 rear? Man vill ju inte att däcket ska sticka ut från hjulhuset, blir inte så fint... Anledningen till att jag vill lägga samma storlek runtom är för att det blir billigare och att man kan skifta däcken, däremot blir det ju självklart finare om man har bredare bak än fram... Tacksam för svar. Mvh bmw39 |
|
|
CSL Look får min röst ------- //Lövet |
|
| Jo den är fin, är en av mina favoritfälgar på Z4...får se vad fler tycker:) | |
|
+1 på CSL.. mvh/ Anders |
|
| csl får min röst med | |
|
Tack för Era svar. Det lutar åt CSL fälgen, blir nog att beställa från utlandet, hittar inte någon som säljer den i Sverige... En bra sida som jag har tittat på är: Länk Vad tror ni angående dessa dimensioner: 19x8,5 med 235/35-19 fram 19x9,5 med 265/35-19 bak alternativt 19x8,5 med 235/35-19 runtom Passar dessa dimensioner på z4an tror ni? Som sagt, på dörrbalken står det 225/40-18 front och 255/35-18 rear... Mvh bmw39 |
|
|
"smaken är ju som baken" och allt sånt skit, men jag gillar verkligen 239 på nya: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.