AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
153.902

vilka fälgar till z4

Sida 21 av 24
Z4
827
Z4 Maria
BMW M4
BMW 420D Gran Coupé M-Sport
Jag har beställt AC Schnitzer fälgar. Det är den femekrade splitfälgen med svart centrum och rostfri kant.

Fälgarna är i dimension 9x20" och heter Typ IV R Black. Dom kommer att sitta som smäck på min M.:-)

Hittade ett par bilder:
Länk
Länk

/Maria
Visa användare
639
Fantastiska Z4:an
Bmw z4 3.0i ESS (TS2+) -04
Bra val maria riktigt snygga!

z4maria: du har verkligen god smak :D får man fråga va däck+fälgar gick på??+
Z4
827
Z4 Maria
BMW M4
Tack ska ni ha. Det finns ju så många att välja mellan, så det är inte lätt att hitta rätt i den här fälgdjungeln.
När jag såg en bild (photoshop) med dom här fälgarna på min bil, så kändes det helrätt direkt..:-)
Det var dyrt:( ... smakar det, så kostar det tyvärr.

/Maria

Riktigt snygga! Har svårt för svarta fälgar men dessa är verkligen helrätt!

BMW_Jerry; Runt 10 000 kr kostar de om jag inte minns helt fel...
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
De där fälgarna kostar långt mer än 10.000kr PER STYCK ;)
Jag har 19" typ III split liggandes hemma i förrådet sedan min Z3M och de ligger på 15.000kr / st i nypris.

Priser som ligger på runt 10.000 för en uppsättning Schnitzerfälgar, de är aldrig original ...

Brutalt snygga var de iaf
Är det inte denna!? =)

Länk
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Japp det är denna. Ser ut som OCL prissänkt lite granna. Mellan 10.000kr - 12.000 kr stycket alltså. Summa summarum ca 45.000 för bara fälgarna, som hittat :) :)
hehe
2otum låter stort på en z4 :D ...är dem lättare än "vanliga" fälgar?? z4maria när räknar du med att ha dem på bilen??? vill gärna se bilder :D
Z4
827
Z4 Maria
BMW M4
Enligt OCL Brorssons ska det inte vara några problem med 20" på Z4M. Jag beställde nya Dunlop Sport däck till fälgarna oxå, och dom är i dimension 245/30 ZR. Min bil är ju dessutom sänkt med 25 mm, så jag hoppas dom har rätt.:)

Bilen kommer att se ut ungefär så här när hjulen är monterade. Det ser rätt tight ut, men det är säkert lugnt.;) Länk
Länk
Länk
Länk

Jag tror inte dom är så tunga iom det är R fälgar. Men visst hade det varit intressant att veta hur mycket dom väger.
Highway Star, vet du vikten på dessa fälgar?

Om allt går som beräknat, räknar jag med att fälgarna sitter på bilen om c:a 2-3 veckor. Kan knappt vänta tills dess.;)

/Maria
Dämn, vad snyggt! Mkt bra val, må jag säg!
z4 maria.. ser lovande ut :D nu e man riktigt avund på dej ... blir det nåt mer från ac-schnitzer???
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Har ingen viktuppgift på dem men det ska nog gå att ta reda på om man söker runt lite bland Schnitzers hemsidor.

Fälgarna är självklart relativt lätta om man jämför med andra fabrikat. Trots det ska de vara mycket hållbara och "hårda" i konstruktionen för att kunna stå emot potthål etc.

Du har hittat snyggaste fälgarna som går att montera på en Z:a i alla fall :)
Z4
827
Z4 Maria
BMW M4
jerry, jag har inga fler planer på inköp i nuläget.

Highway Star, tack.:-)

Mvh
Maria
z4maria: kan vi få en uppdatering.. när e fälgarna på plats :D har väl gått lite mer än 2 veckor nu
Z4
827
Z4 Maria
BMW M4
Jajjamänsan, här kommer en uppdatering. Återförsäljaren för hjulen Rickard och Mikael, monterade på mina nya fälgar och däck häromdagen.:-) Dom gjorde samtidigt en hjulinställning, vilket verkligen behövdes.

En glad överraskning var att AC Schnitzer logon är ingjuten i en eker på varje fälg, vilket inte finns med på bilderna som finns på deras hemsida. Kan säga att fälgarna är väldigt snygga och dom sitter som smäck på bilen.

Idag är det jättefint väder, ska ta en provrunda och samtidigt passa på att ta lite bilder ..

/Maria
räknar varje minut nu tills man får se bilderna hehe :P får gratulera till ett bra köp :D
Z4
827
Z4 Maria
BMW M4
Sådärja, här kommer ett par bilder som jag tog som hastigast idag..

Länk
Länk
Länk
Länk

/Maria
Visa användare
331
riwa
318iT -04
Z3 3.0R -00
Riktigt snyggt, dom nya fälgarna lyfter bilen rejält!

Riwa
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.