AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
153.895

vilka fälgar till z4

Sida 18 av 24
inte en z4 men ändå.. kolla denna läckra z8 Länk
Visa användare
639
Fantastiska Z4:an
Bmw z4 3.0i ESS (TS2+) -04
Angående TUV har en liten fråga. Tänkte beställa lite grejer från tyskland grenrör och fälgar på ordern står det TUV(MOT) costs will be charged separately in accordance with expenses coming up, car type and possibility.

Så det betyder alltså att jag får lägga en avgift för att få dom TUV godkända? Eller va fan är det haha. Hur mycket kan det röra sig om?
Ki
257
Kineto
BMW Z4 3.0i (2005)
BMW Z3 M Coupé (2001)
Du behöver inget TÜV-intyg om du inte har tänkt registrera bilen i Tyskland och således berörs du inte av dessa kostnader.
Visa användare
639
Kineto: Tackar så hemskt mycket för svaret, bra då slapp man ialf en kostnad :)... April blir en kanon månad för bilen hehe
Visa användare
639
Så nu var mina nya 19" beställda och betalda WOHO! G-Power Silverstone Diamond, Börjar levereras i början på April! Så man kanske blir först i Världen med dom? =D

Fram blir det: 8,5 * 19" ET40 - 235/35 ZR19
Bak blir det: 9,5 * 19" ET39 - 265/30 ZR 19

Smakprov: Länk
fy fan va avis man blir heh.. vad går sådanna fälgar på??
Visa användare
639
Hehe jadu dom är egentligen för dyra :S

Ca 40.000 och med Goodyeaer eagle f1 däck 48.500 så pengar är det :(
ni
200
nimaka
BMW 320iM Coupé -09
Har någon sett en Z4 med 19" M3 EVO-fälgarna på? Är på väg att köpa sådana, men skulle gärna vilja se hur de ser ut på en Z4 först!
nimaka.. det finns en hel del z4:or med dem fälgarna... här får du lite bilder
se och njut :D Länk
Länk
ni
200
nimaka
BMW 320iM Coupé -09
Tack bmw_jerry!

Z4:orna på bilderna verkar vara sänkta, hur tror ni 19" ser ut på min Z4 3,0 som inte är sänkt? Kommer det att se dumt ut?

bmw_jerry: Har du några fler bilder att länka till eller kan du hänvisa till någon sida där jag kan hitta fler bilder? :-)
ni
200
nimaka
BMW 320iM Coupé -09
Fårt tyvärr komplettera med ytterligare en fråga.

Tror ni det är några problem med att montera 19" EVO-fälgar med ET47 fram och bak? Däcken är 235/35/19 runt om...
so
1.077
soda
523 -00
325i cab M Technic
version 335 -92
325 -06
118D -09

Det kommer att funka bra fram men inte bak, hjulen kommer för långt in i hjulhuset. Men det går ju att lösa med spacerplattor, 10 eller 15mm borde bli bra.

Mvh Henrik
nimaka: det finns en hel del sidor för z-modellerna där man kan hitta bra bilder och info .. bland annat www.z4um.com och www.zroadster.com
ni
200
nimaka
BMW 320iM Coupé -09
soda: Oj, det trodde jag inte. Jag tänkte att det kanske är lite tajt för framdäcken, men aldrig att bakdäcken skulle ta i... Men då är det enkelt att lösa med spacers iaf. Tack!

bmw_jerry: Jag har sökt igenom hela z4um utan att hitta varken trådar eller bilder om/på EVO-fälgarna! Jag måste använda fel sökord, eftersom jag redan testat med "evo", "m3" och "wheels"... Och zroadster.com är på tyska så där har jag lite svårigheter också. :-(
nimaka: tidigare i den här tråden har jag länkat till flera z4 med m3fäägaran så har du tid är det bara att söka igenom.. om du går in på fotos på zroadster.com så kan du hitta en massa bra bilder
ni
200
nimaka
BMW 320iM Coupé -09
Phew! Nu har jag gått igenom hela tråden. Hittade till slut denna: Länk Och nu till 10000 kronors frågan: Är bilen på bilden sänkt eller ej? D.v.s. kommer det att se likadant ut på min Z4 om jag väljer att inte sänka den?
so
1.077
soda
523 -00
325i cab M Technic
version 335 -92
325 -06
118D -09

M-chassi på sin höjd. inte en chans att den är sänkt ytterligare.

Mvh Henrik
Tror inte heller den är sänkt, och snyggt är det. Men 235'or bak är väl klent tycker jag. 265 är mer lagom på en 9.5 - 10" bred fälg. Då blir en Z4 maffig bakifrån.

/Fredrik

Min Z3.
Länk
ni
200
nimaka
BMW 320iM Coupé -09
Jag håller med dig Fredrik M, men de enda breda bakfälgar jag hittat har ET27, vilket kommer att vara alldeles för aggressivt! Men personligen uppskattar jag feta (breda) däck före stora fälgar... :-)
ni
200
nimaka
BMW 320iM Coupé -09
Nu är fälgarna inköpta! =)

Det blev dessa:
Länk

Är ni helt säkra på att bakdäcken kommer att ta i. D.v.s. att jag måste montera spacerplattor?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.