AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.798

dönrör till m3 e46

Sida 1 av 2
Visa användare
5
yamaha man
m3-01 seca laguna blau
hejsan jag har en e46 m3,så jag undrar vilket avgassystem fungerar bäst?
eller är det ingen ide att byta ut det som sitter där?
För prestanda så vinner man inte så mycket men däremot ljudmässigt. Jag kan bara rekommendera Supersprint till E46 M3 pga deras kvalitet. De har två olika bakre ljuddämpare idag, en vanlig och en race version. Enligt rykte så kommer det även en lättare race version också. Sedan har de två olika mellanrör med respektive utan resonator (med så dämpar den resonansljudet mellan 2-3000 rpm som man lätt får). Och till slut så har de även en race katalysator. Kolla in Supersprints hemsida för bilder.

/RS2
Några länkar med bilder på Supersprint.

/RS2

Länk

Länk
Länk
Länk
Zx
632
ZxD
E46 M3 -03
Jag kör med Eisenmanns bakre ljuddämpare och väntar på Eisenmann section 2, ersättnins rör för mellan ljuddämparen.

Så fort jag får hem bilen från BMW och köpt ett band till DV-kameran kan jag ta ett par klipp?

Mvh,
Robban
ZxD,

Vilken version av Eisenmann har du? Det ska finnas 3 olika versioner med olika ljudnivåer (bara en är dock TÜV godkänd i Europa). Ta gärna lite bilder på mellanröret också.

Yamaha Man,

Min erfarenhet är att Eisenmann kanske låter lite mer än Supersprint. Så det beror på vad du är ute efter.

Sen finns det Kelleners, Borla, Motek (Gruppe M), Dixis, Active Autowerks, Miltek, AC Schnitzer, Bastuck, Remus, Paragon Motorsports, Tubi, B&B Triflow, m fl så det är bara att välja... Sa jag att många också finns i Titanium!? :-)

/RS2

Här kan ni lyssna på original, Eisenmann, Supersprint och Borla.
Länk

Och här Active Autowerks, Eisenmann, Motek (Gruppe M) och Dixis.
Länk

Jag vet dock några som tagit av sina Motek och Dixis pga att det varit för högt.
Länk
Länk

Personligen gillar jag ljudet ifrån både Borla och B&B Triflow.
Länk

/RS2

RS2:

Vi får väl se hur mycket det låter... ;)
Imola,

Vilket har du beställt? Motek (Gruppe M) eller? :-)

/RS2
RS2:

Ryker det inte lite väl mycket om det silveriga bilen i länken:

Borla och B&B Triflow
Starre,

Jag tror det beror på kylan och att den inte är varm ännu. Det klippet är Borla jämfört med original.

/RS2
Zx
632
ZxD
E46 M3 -03
RS2,

Jag har Eisenmann race, ska jag göra så fort jag får det. Det var 3 veckors tillverkningstid, så v. 21 har dom lovat mig det.

Gällande din gissning på Imolas var det NÄRA, ska erkänna att jag är rätt så avundsjuk på Imola.

Mvh,
Robban
Zx
632
ZxD
E46 M3 -03
Bild på Eisenmann section 2:
Länk

Mvh,
Robban
För lite mer ljudklipp ... från min gamla bil inspelat på samma ställe.

Orginal: Länk

AC Scnitzer: Länk

ZxD,

Kul, du får berätta mer när du fått mellanröret.

Jag ser att Eisenmann har två parallella rör utan resonator jämfört med Supersprint som bara använder ett grövre mellanrör.

Imola,

Så min gissning var inte helt rätt. Berätta nu vad du beställt!

/RS2

Zx
632
ZxD
E46 M3 -03
RS2,

Ja det stämmer, jag skulle köpt SS då Eisenmann section 1, ersättningsrör för kattarna inte fanns i Europa. Men ångra mig och bestämde mig att behålla kattarna tills vidare, ett steg i taget ;)

Mvh,
Robban
RS2:

Red Hot Dixis, version 2 :)
Imola,

Vad tråkig du var då... :-) Av de bilder jag sett så verkar det extremt välgjort så det ska bli kul att höra vad du tycker. I värsta fall får du väl åka omkring med öron proppar! :-)

/RS2
Zx
632
ZxD
E46 M3 -03
I bästa fall säljer han ;)

Mvh,
Robban
modano
nån som vet var man kna beställa Motek´s system?
stämmer det att det väger 5 kg????

har bara hört rykten om detta..
nån som har mera info?
Modano,

Kontakta Joe på Hyper Turismo Racing i England och hälsa ifrån mig.

Tel: 00 44 870 080 81 82
Email: joe-md@hyperturismo.com

Länk

/RS2
modano:

Inga 5 kg, men det väger väl mellan 6-7kg ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.