AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
39.516

Erfarenheter av Köhler racings packningar?

Sida 3 av 3
Ch
1.171
Christian L
325 turbo-88
Skärstålspackning? Pris? Vart finns sånna? Hållbarhet?

=)
Jag vet ej men jag har hört att det kan funka bra med skär ringar men om den går sönder så förstör den så mycket..

Mvh Sunken

Lotus Omega No 940 under kraftig moddning.
Livet börjar vid 600HK..
Visa användare
455
robban
325Turbo - 94
//M3 E46-03 (1:72)
nån som vet om Rafko dragi igång sin ännu,e rätt säker på att han använder dessa oxå....hoppas för min skull att M50 toppen e lite stadigare visst fine de e 3 lock men ett jävla junk skruva av o på när den nu sitter där....

/Robban
Länk
Hmm... Konstigt det här. Jag fixa till min egen 3-lagers packning med en laserskuren(givetvis) glödgad rostfri "platta" till min S50B32... Har inte haft en droppe läck nånstans, ligger klockrent i temp, har kört så in i he....e med den för att kolla läckage + hållbarhet men den fungerar alldeles perfekt... Laddar ca 0,7 Bar i en M3 3,2 l maskin nu, men ska höja snart.
... Köhler ska ju vara en seriös man... Mvh Kimmen.
Visa användare
455
robban
325Turbo - 94
mmm kan ju va så att topparna på dom senare motorerna e lite bättre som Andreas skrev.....verkar de lira me smt boxen Kimmo? skulle va kul om du har tid o skriva lite när du har tid o har mappat lite mer...

/Robban
Länk
Tjena Robban! Ja det fungerar över förväntan. Går riktigt bra, både med tändning och soppa.
Hur går det för dig med din då??? Rör den på sej??? ;)
Ja, jag ska byta koppling och remskiva mm, o sen mappa om den med mer laddtryck... Skriver en liten stänkare då när man fått ordning på allt!!! Skit med tid nu(och lust för den delen), när man jobbar med specialbilar/delar hela dagarna... Intresset svalnar faktiskt lite... Mvh Kimmo...
Visa användare
455
robban
325Turbo - 94
Kimmo, mmm just nu gåre inte alls....men i fjol gick de okej till vi körde sönder nått som visa sig vara en givare till kamaxeln....vi mappa bara bränsle rörde inte tändningen då.....fast nu bygger vi med lite nya prylar tror ( hoppas ) de ska röra på sig lite mer ,blir ju inge rääääääser men kul o leka lite, får se hur länge man e nöjd den här gången innan man vill ha mer bara ....SMT6 funka bra för oss oxå , ibörjan hade vi lite probs men de va inte boxen de va fel på då :) , va lite trixigt inte vi fatta hur man ändra osv...men Peter på Etapp hjälpte oss att lista ut vad VI hade gjort för knas...va nån kabel som va felkopplad sen nått vi missat i grund mappen som gjorde att vi inte hade nån riktig tomgång pendla typ mellan 500-1500....men som sagt Peter på Etapp o Twinturbo här va till stor hjälp...

/Robban
Länk
Kimmo:

Kan du göra packningar till en annan bilmodell??
Pris??

Mvh Sunken

Lotus Omega No 940 under kraftig moddning.
Livet börjar vid 600HK..
Ek
539
Ekman
BMW 325 CSL 88
BMW 635 CSI 84
estorilmongo: Vad använde du för stål i packningen vanligt rostfritt??? hmm verkar som man inte ska bygga klart sin M20B25 utan i stället handla en S38 eller M50..

BMW 325 Turbo....
WWW.REPTIL.NU
www.supramannen-racing.com
ze
34
zeta
bmw 1502 -77
Ultra Motors AB - Stockholm
Tel. 08-550 946 55
Solbacken, 15295 SÖDERTÄLJE

finns inte till bmw :( tyvärr.
om dom ska ta hem från sin lev så måste dom beställa 100st för lev ska tillvärka. efter som dom inte har några verktyg m,m för tillverkning.

comet i usa tillverkar annars åt ultra motors.

så samla i hop 100 st så har vi packningen :)

dom modeller som finns ligger i pris spå runt 2000:-.
d e väl samma skit?

---
WWW.JK-RACING.SE -Uppe nu!
Ch
1.171
Christian L
325 turbo-88
Har fått för mig att det är comet packningar som Köhler säljer!?

Kanske är helt fel?

=/
bm
2.125
bmw-andreas
M3E30 963hk@950nm
Det är cometic packningar khöler säljer ja.

Det ser ljust ut för riktiga packning till S50,M50,M20.

Vi hör av oss när vi har på hyllan

mi
168
mikey
M5 E34 turbo 964whp
MB C180 -09 AMG-optik
lyfter: någon som har några nya rapporter om khölers packningar? Någon som har fått det att funka bra?
Ri
235
Ripper
E30-89/M50B25T-91
Oxå nyfiken....

Om inget annat så lär jag märka inom kort och då kommer rappoter.... håller tummarna
*I
156
*IceMan*e36
328iM Touring-96
E36 328Turbo 761hk@920nm
Jag kan ju berätta att min köhler packning verkar funka bra än så länge..
Jag har ioförsig bara laddat nåt hekto än så länge men 15 mil inkörning klarade den iallafall..
Bara att hålla tumnmarna att den håller tätt nu när det kommer lite ladd tryck också!=)

BmW äR aLltid BmW!!!!
Lo
506
LotecM3
M5 F10 2012 *Akrapovic evolution*
Porsche 911 Biturbo RS
E30s62 *mtech2*

En annan kompis till mig har mappat upp till 0.5 bar och ca 7000 rpm med Köhlers packning, cometic packningen alltså..
Har inte läckt något än...detta på S50

Återkommer med besked om några veckor när S50 ör helt fördig mappad, polaren skulle snabba på lite :)

Visa användare
455
robban
325Turbo - 94
Andreas på stylingkompaniet har en bil där med M5025 motor o den fungerar utmärkt, vet dock ej vad dom laddar i denna, så det verkar vara som Bmwandreas säjer att dom nyare motormodellerna klarar sig bättre än dom äldre...M20 o.s.v

/Robban
Länk
Ch
1.171
Christian L
325 turbo-88
Jag har Köhler packning på min m20b25! Den har startats och gått upp i temp flera gånger! Men den har inte överladdats ännu:(
Så man får se hur det blir med laddtryck, läcker säkert... men man kan alltid hoppas=)
Al
119
Al*
325(320) -91 Turbo
jag ska prova göra en egen till m50b20 :p går det åt skogen så har jag ändå kommit undan billigare än med köhlers packning.. .. är verkligen rostfritt det bästa att använda? finns inget som är bättre..?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.